reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Verizon chce po Yahoo kvůli skandálům miliardovou slevu

7.10.2016, Jan Vítek, aktualita
Verizon chce po Yahoo kvůli skandálům miliardovou slevu
Stalo se to, co jsme mohli po událostech posledních dní očekávat. Společnost Yahoo na sebe přivolala svým konáním dva velké skandály týkající se ukradených dat i sledování e-mailů. Verizon reaguje a chce za Yahoo zaplatit o miliardu dolarů méně.
Společnost Yahoo je z finančního hlediska už jen stín toho, co bývala na přelomu tisíciletí. Od té doby má velké problémy obstát v konkurenci a potýká se s odlivem zákazníků a nutno říci, že její vedení si nic jiného nezaslouží. Před problémy strká hlavu do písku, takže než aby se je odhodlalo řešit, raději předstírá, že neexistují. Ignorování bezpečnostních rizik se podepsalo na úniku více informací o více než 500 milionech účtů, což se přihodilo už v roce 2014, ale firma o tom informovala veřejnost až nyní. Před několika dny se také provalilo, že nejvyšší vedení společnosti do e-mailového systému bez vědomí bezpečnostních pracovníků propašovalo software, který sledoval veškerou odchozí a příchozí e-mailovou komunikaci, takže všechny e-maily uživatelů Yahoo, a to na požádání tajných služeb USA. To jsou dvě skutečnosti, které firmě rozhodně nepřinesou příliv nových zákazníků.





Verizon se přitom už dříve dohodl na akvizici firmy Yahoo v ceně 4,8 miliardy dolarů, ovšem ve světle událostí posledních dnů se může celkem oprávněně domnívat, že popularita Yahoo značně klesla. Tento pokles si Verizon cení na miliardu dolarů, takže aktuálně chce Yahoo koupit za 3,8 miliardy. To skutečně není moc za firmu, jejíž hodnota byla v roce 2000 vyčíslena na sto miliard dolarů. V hlavách vedení Verizonu se navíc usídlila i otázka, zda by nebylo vhodné z dohody rovnou vycouvat.

Nicméně Verizon chce Yahoo především kvůli jeho uživatelské základně, kterou chce přidat k AOL, díky čemuž by získal mocný zástup uživatelů, s nímž by mohl konkurovat i samotnému Googlu a Facebooku. Jde přibližně o miliardu duší, které Verizon navíc plánuje do roku 2020 zdvojnásobit.

Nyní šéf AOL Tim Armstrong odcestoval na západní pobřeží, kde se chce sejít s vedením Yahoo a vyjednat zmíněnou slevu, ale to prý již vyslalo signál, že dohodnuta byla částka 4,8 miliardy dolarů a Verizon ji nemůže jen tak snižovat. Armstrong chce ale kontrovat, že ona miliarda poslouží především jako záloha pro případ, že by ony dva velké skandály měly ještě nějaké dohry u soudu, takže větří hromadné žaloby. Zároveň se snaží být opatrný, protože nikdo neví, co ještě může vyplout na povrch.

Zdroj: New York Post
reklama