Více detailů o SiS Xabre

A nyní k nově zjištěným detailům. Všechny typy Xabre budou architektonicky totožné a odliší se od sebe pouze taktovací frekvencí jádra a paměti. Čipe Xabre 80 bude „pin compatible“ se starým čipem SiS 315, takže vlastníci tohoto staršího modelu nemusí utrácet za zcela novou grafickou kartu (jsem zvědav, kdo bude měnit čip na své grafické kartě :-). SiS použije v čipech Xabre FSAA (Full Screen Anti-Aliasing) algoritmy, které by měly zajistit vyšší výkon při spuštěném celoobrazovkovém „vyhlazování“ než GeForce4 MX440.
Dále bude nový čip podporovat třetí generaci T&L enginu, Pixel Shader 1.3, DOT3, EMBM Bump Mapping, kompresi textur (DXTC/S3TC) a jiné moderní technologie. Také architektura paměti bude zvláštní, nazývá se Fricionless Memory Control. DVD Playback bude podporovat systém Motion Compensation.
Výkon grafického čipu Xabre 400 je velice dobrý. Na Pentiu 4 se 256 MB DDR SDRAM a s „nedodělanými“ ovladači dosáhl čip při nastavení High Quality, 32-bitových barvách/texturách a rozlišení 1024x768 160 snímků ze vteřinu ve hře Quake III. Při vypuštění někdy v červnu by se měla cena rovnat současným cenám GF4 MX, ale časem pravděpodobně klesne pod jejich hodnotu.
Zdroj: Xabregamers