reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
23.11.2020, Jan Vítek, aktualita
Vydání Cyberpunku 2077 se blíží a společně s tím sílí i marketingová kampaň, jíž v podstatě stačí vypouštět do světa nová videa a o zbytek se postarají média, z nichž některým už bylo umožněno si hru na několik hodin vyzkoušet. 
Jardadoma (1502) | 23.11.202022:56
Po prologu nás pak hra vrhne do samotného Night City a ­"dělej si co chceš­".
Bezva! Otevřu si dílničku, kde budu vyrábět zbraně a implantáty.
Odpovědět1  0
ugh (20) | 23.11.202014:42
Nechápu následující:
A možná právě DLSS je příčina toho, že ray tracing pro Radeony zpočátku ještě nebude připraven, neboť AMD ještě nemá na DLSS k dispozici odpověď a výkon jeho karet by tak mohl být tristní.

Co má DLSS společného s Raytracingem? To jsou přeci dvě nezávislé technologie. Klidně můžou mít raytracing bez DLSS a obráceně. DLSS používá akceleraci ­(předpočítané­) neuronové sítě k odhadování obrazu ve vyšším rozlišení než v jakém je hra skutečně renderovaná. Raytracing používá stejnou akceleraci ­(jiné neuronové sítě­) k vyhlazení výsledku raytracingu, který je bez vyhlazení byla plný šumu.

Takže pokud je opravdu problém raytracingu v nedostatečném výkonu bez DLSS, není to ani tak záležitost DLSS, ale krvavými nároky raytracingu, s kterým hra nedokáže běžet v požadovaném rozlišení a musí se to dohánět supersamplingem ­(přičemž DLSS dává v současnosti nelepší výsledky s přihlédnutím k výkonu­).
Odpovědět4  2
icotech852 (200) | 23.11.202016:18
AMD pravdepodobne nechce,aby so zapnutým RT karta dosahovala výsledok 15fps
Odpovědět3  2
siddhi (262) | 23.11.202021:27
Hra je prostě vyvíjena ve spolupráci Nvidie a tak obsahuje pouze RTX, nikoliv dxr. Prostě exkluzivita, alespoň v době uvedení. Z mého pohledu celý raytracing je marketingová nafouklá bublina. Hardware nemá na raytracing dostatek výkonu a tak se používá na pár zanedbatelných efektů.
Odpovědět3  3
Hnizdo (433) | 23.11.202022:46
Dle vyjadreni CDPR je jejich implementace raytracingu pouze v ramci specifikace DXR a neobsahuje zadne vendor specific metody.
Odpovědět3  3
wrah666 (6205) | 24.11.20204:22
Počítám, že i tak je nutno otestovat a doladit maličkosti. A že pár dní před vydáním prostě nemají volné další lidi.
Odpovědět4  0
Hnizdo (433) | 24.11.202011:58
Samozrejme, o tom zadna. Ted budou radi za rozumny launch, RT obou vyrobcu je ted logicky na chvostu. Reagoval jsem na nepravdive tvrzeni siddhiho, ze CB obsahuje proprietarni implementaci.
Odpovědět2  1
armagedon (203) | 23.11.202016:56
Ano, znamena to jen to, ze pokud se ten vysoky vypocetni dopad i na tech pouhych par efektech nekde nevykompenzuje ­(treba degradaci upscalingem­), tak ma ­(na tuto v hernim svete spise jen reklamni technologii­) takovy dopad, ze je to spise nepouzitelne.
Odpovědět2  2
Hnizdo (433) | 23.11.202022:47
DLSS 2.0 ma lepsi vizual na 1440p nez nejlepsi TAA v nativnim 4K.
Odpovědět0  3
coremar (429) | 24.11.20207:25
TAA bych vůbec nezminoval, je to asi nejhorší AA co existuje, nechápu proč se to cpe úplně všude.. A někde to ani nejde vypnout­(AC:Valhalla­)..
Odpovědět2  0
Hnizdo (433) | 24.11.202012:01
Nojo, jenze MSAA je v propadlisti dejin a jakykoliv sw antialiasing stoji za prd z principu. A pak prisel DLSS. Je to v soucasnosti nejlepsi AA, a mozna AA s nejlepsim pomerem naroky­/kvalita v historii AA.
Odpovědět1  1
mittar (153) | 24.11.202015:16
Pravda, chtelo by to ale naroubovat ty tensory na Direct ML pak budou mit o moc vetsi smysl, snad se to nVidia nejak softwarove podari splichtit, je docela skoda ze ten kremik se ted pouziva jen pro 30 her ...
Odpovědět0  0
mareknr (256) | 24.11.202017:27
API ako je DirectML neurcuju ako ich maju NV alebo AMD implementovat. Myslim si, ze ak sa pouzije DML v nejakej hre, tak NV ovladacmi zabezpeci, aby bol akcelerovany cez Tensor Cores. Bolo by divne keby to tak nebolo. Je to ich aktualna vyhoda. V podstate akekolvek riesenie vymysli AMD cez DML ako konkurenciu k DLSS, by malo byt zo strany NV rychlejsie akcelerovane, kedze AMD nema na to v hernych kartach vyhradene specialne jednotky. Co je skoda lebo v novych vypoctovych kartach maju svoje Matrix cores.
Odpovědět1  1
icotech852 (200) | 24.11.202017:03
ja radšej TSAA ako MSAA,MSAA je blur
Odpovědět0  3
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.