Sony Project Morpheus má ve finální podobě přijít na trh na začátku příštího roku, takže to vypadá, že do roka bude na trhu už několik VR headsetů a tento byznys se konečně už trošku rozjede i jinak než jen na stránkách zpravodajských serverů.

Firma představila vylepšenou verzi headsetu na letošní Game Developers Conference, kde se o jeho prezentaci postarl prezident Sony Worldwide Studios, Shu Yoshida. Nová verze dostala především lepší 5,7" displej, který už je založen na technologii OLED a nabídne obnovovací frekvenci 120 Hz. Nicméně jde stále o rozlišení Full HD, ale tomu se ani nelze divit, když jde o headset určený pro konzole, které v dnešní době rozhodně nemohou s výkonem PC soupeřit. Úhel pohledu je 100 ° a díky devíti LED bodům je možné, aby systém sledoval pohyb headsetu v plném rozsahu 360°.

Dle Sony je tak hardware už dostatečně vyspělý na to, aby mohl být nasazen a zapotřebí budou už jen mírné úpravy. Ovšem zapotřebí budou také herní tituly či jiný software, který nám umožní využít potenciál headsetu a v tomto případě si prý budeme muset počkat do E3. Doufejme, že Yoshida myslel ten letošní veletrh, který proběhne uprostřed června.

Sony prezentovalo pouze nějaká dema, a to London Heist (viz foto) demonstrující možnosti interakce s virtuálními objekty s využitím PS Move a 3D audia. Pak bylo prezentováno vylepšené demo The Deep s hezčí grafikou, dále The Toybox ukazující, že VR headset je vhodný také pro odlehčenou a hravou zábavu. Nakonec bylo prezentováno demo Magic Controller, které ukázalo, jak může být využit ovladač DualShock 4, jehož pohyb je sledován kamerou.
Project Morpheus tedy bude muset bojovat s řadou konkurenčních produktů, ovšem jeho výhodou může být to, že je určen výhradně pro PlayStation 4. Oculus VR, Valve s HTC, Razer se svou iniciativou OSVR a ostatní budou muset spolu bojovat, kdežto Morpheus si může hrát na vlastním písečku, do nějž mu nikdo nebude zasahovat. Více fotografií z prezentace firmy Sony naleznete ve zdroji aktuality.
Zdroj: Ars Technica

Firma představila vylepšenou verzi headsetu na letošní Game Developers Conference, kde se o jeho prezentaci postarl prezident Sony Worldwide Studios, Shu Yoshida. Nová verze dostala především lepší 5,7" displej, který už je založen na technologii OLED a nabídne obnovovací frekvenci 120 Hz. Nicméně jde stále o rozlišení Full HD, ale tomu se ani nelze divit, když jde o headset určený pro konzole, které v dnešní době rozhodně nemohou s výkonem PC soupeřit. Úhel pohledu je 100 ° a díky devíti LED bodům je možné, aby systém sledoval pohyb headsetu v plném rozsahu 360°.

Dle Sony je tak hardware už dostatečně vyspělý na to, aby mohl být nasazen a zapotřebí budou už jen mírné úpravy. Ovšem zapotřebí budou také herní tituly či jiný software, který nám umožní využít potenciál headsetu a v tomto případě si prý budeme muset počkat do E3. Doufejme, že Yoshida myslel ten letošní veletrh, který proběhne uprostřed června.

Sony prezentovalo pouze nějaká dema, a to London Heist (viz foto) demonstrující možnosti interakce s virtuálními objekty s využitím PS Move a 3D audia. Pak bylo prezentováno vylepšené demo The Deep s hezčí grafikou, dále The Toybox ukazující, že VR headset je vhodný také pro odlehčenou a hravou zábavu. Nakonec bylo prezentováno demo Magic Controller, které ukázalo, jak může být využit ovladač DualShock 4, jehož pohyb je sledován kamerou.
Project Morpheus tedy bude muset bojovat s řadou konkurenčních produktů, ovšem jeho výhodou může být to, že je určen výhradně pro PlayStation 4. Oculus VR, Valve s HTC, Razer se svou iniciativou OSVR a ostatní budou muset spolu bojovat, kdežto Morpheus si může hrát na vlastním písečku, do nějž mu nikdo nebude zasahovat. Více fotografií z prezentace firmy Sony naleznete ve zdroji aktuality.
Zdroj: Ars Technica