reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

VR na PlayStation 4 asi využije externí GPU

17.12.2015, Jan Vítek, aktualita
VR na PlayStation 4 asi využije externí GPU
Vyvíjený VR headset pro herní konzoli PlayStation 4 bude dle Sony vyžadovat "externí výpočetní zařízení" a je celkem zřejmé, co by se pod tímto označením mohlo skrývat. Výkon PS4 totiž dle všeho nebude sám o sobě pro VR dostatečný.
I když dokáží hry na moderních konzolích lépe využívat dostupné hardwarové prostředky než na PC, stále je PS4 se svými 1,84 TFLOPS příliš slabá na to, aby poskytla dostatečný výkon pro hraní s VR headsetem. Pro porovnání, notebooková verze karty GeForce GTX 980 dosahuje až 4,6 TFLOPS a dle Oculus VR je pro hraní na headsetu Rift zapotřebí alespoň karta úrovně GeForce GTX 970, která má výkon 3,5 TFLOPS. Ale i bez těchto čísel je zřejmé, že konzole s cílem rozpohybovat hry ve Full HD (1920 x 1080) při 30 snímcích za sekundu nemůže být využita pro rozlišení 2160 x 1200 při alespoň 60 FPS. Nikdo ale neříká, že headset Sony využije stejné rozlišení jako Oculus Rift. Může to být klidně jen 1920 x 1080, tedy 960 x 1080 na oko.





Nedávno ale společnost Sony oznámila, že pro využití VR headsetu na PS4 bude zapotřebí další zařízení, které bude mít podobné rozměry jako Nintendo Wii. V takovém zařízení bude pravděpodobně výkonné GPU, takže půjde o další náklady, které by cenu celého VR řešení na PS4 třeba zdvojnásobily. Otázka je, jak bude zajištěna spolupráce konzole PS4 a onoho zařízení a zda půjde víceméně o samostatnou jednotku a co v ní bude vůbec použito. Můžeme usuzovat, že pokud půjde o grafiku, Sony si vybere hardware firmy AMD, neboť i hlavní APU pro PS4 vyrábí AMD (stejně jako pro Xbox 360 a Xbox One). Ostatně něco podobného se objevilo také v patentech vztahujících se k chystané konzoli Nintendo NX. Píše se v nich o výpočetním zařízení, které nebude mít žádná rozhraní pro periferie a bude existovat čistě jako doplňkové zařízení pro hardware samotné konzole.





Sony prezentuje PlayStation VR jako zařízení, které zvládne obnovovací frekvenci až 120 Hz s co nejmenší latencí (max. 18 ms), ale to pochopitelně nemusí znamenat, že graficky náročné hry mají být renderovány s cílem 120 FPS. Otázek je tedy více: jaký hardware bude využit, jak bude ke konzoli připojen, jaký výkon celkové řešení poskytne a v závislosti na tom, jak náročné hry a rozlišení zvládne. Nikdo by se asi nedivil, kdyby si Sony počkalo na novou generaci grafických čipů vyráběných již 14nm či 16nm procesem, ale zatím tato firma ani nepotvrdila, že si skutečně pro PS4 chystá externí zařízení pro posílení grafického výkonu.

Zdroj: wccftech, Polygon
reklama