30.8.2018, Jan Vítek, aktualita

Battlefield V bude jednou z prvních her, která přijde s podporou technologií NVIDIA RTX, a to především s ray tracingem. První servery, které přitom mohou mluvit o výkonu těchto karet, nejsou hardwarové, ale spíše herní. 

reklama
??? | od: Diwiak (109)  30.8.201814:17
aha, a co to teda okrem raytracingu prinesie nove??
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: ??? | od: shasler (269)  30.8.201814:37
Kromě raytracingu přináší ještě raytracing a pak taky nesmíme zapomenout na raytracing...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(6)  nízká(2)
Re: ??? | od: ZipX (148)  30.8.201814:44
Tensor pre vylepšenie AI botov v CS 1.6
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: ??? | od: wrah666 (3190)  30.8.201819:08
:­) Něco podobného jsem řekl před rokem kamarádovi. Že za pár let nebude ­"bot­", ale prostě ke hře sedne umělá inteligence a bude zcela normálně hrát. Nevěřil mi! ­(pravda, u nás byla řeč o WoW, ale to nehraje moc roli)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: ??? | od: komplikator (454)  31.8.201817:11
Zvýšený rasterizační výkon, deep learning, resp užití jejich výsledků ­(vylepšování obrazu například­).

V rasterizaci se předpokládá posun výkonu 35­-45% dle titulu. U 2080Ti to znamená že by si měla hravě poradit s jakýmkoli současným titulem v 4k, což u 1080Ti neplatí.

Deep learning může přinést navýšení výkonu pomocí DLSS, to má i jednu výhodu, není třeba jej jakkoli implementovat do hry, NV pouze potřebuje vzorky dat které předhodí neuronévé síti a ta vypočítá AI model, který se vpraví do driverů a Tensor cores na GPU jej pak využijí k vylepšení obrazu, v tomto směru se hlavně mluví o náhradě AA ­(AI detekuje a vylepšuje hrany obrazu­) případně o upscalingu ­(AI počítá vyšší rozlišení z nižšího, ale tady je spor v diskuzích zda DLSS bude upscalovat nižší rozlišení nebo bude dopočítávat nativní, nebo naopak super samplovat SS je ale víc o AA­). Ze zveřejněných výsledků DLSS umí výkon výrazně nakopnout.

No a pak ten RT. Ano na této a asi i následující generaci to zatím nebude žádná hitparáda, ale umožní to do her přinést realističtější efekty či dokonce efekty, které dnes vůbec možné nebyly, tady zdá se ale bude daň nižší výkon díky poměrně nízkému RT výkonu těch karet a požadavcích na něj. Ale tak to bylo i v rasterizaci. Nové realističtější efekty byly náročnější a náročnější, některé si pak žádaly i speciální HW podporu. RT bude spíš pro fanšmejkry.

Pro ty, kteří nehoní absolutní výkon ­(ti nemají volbu, 2080Ti bude suverenně nejrychlejší herní grafika a jediná možná volba­) a nejsou fandy, či spíše jim nyní nevadí absence RT a DLSS, bude stále výhodnější kupovat generaci Pascal, která stále zůstává na trhu a bude poskytovat cca stejný rasterizační poměr cena­/výkon ale díky absenci nových technologií v absolutní částce budou levnější. Nižší řady RTX karet nejde očekávat protože už i tam 2070 na tom bude poměrně bídně z pohledu RTX. Je pravděpodobné že nižší řady budou GTX a de facto jen vylepšený Pascal, případně vzniknou přímo na pascal jádrech. To je ale čistá spekulace, stejně jako je spekulace že nebudou Titany a de facto došlo k přeznačení modelů a sice že Titan nahrazuje 2080Ti, x80Ti řadu nahrazuje 2080... atd. Minimálně tomu sedí cenová politika.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.
Uživatelský profil Vám umožní u nás využívat několik zajímavých funkcí.