Moc se omlouvám, za off topic. Nehrajete někdo Mount & Blade? Vůbec to nevyužívá GPU, vše tahá Cpu. V nastavení jsem nic nenašel. RTX3060.
Odpovědět0 0
@redakce Jak mohl masivně narůst AI výkon (resp. jste asi chtěl říci ML), když, i jak uvádíte, se prakticky nesáhlo na CUDA jádra??? 🤔
Odpovědět0 0
Nesáhlo se na počet CUDA jader, ale sáhlo se na jejich architekturu, která souvisí s výkonem v úlohách AI. Proto se rastrovací výkon zásadně nemění, ale ten využívající "AI" (jako např. DLSS) rostl výrazně.
Odpovědět5 1
vy jste nove v mtg nVidie?
Odpovědět0 2
Proč bych měl být být?
Odpovědět2 1
Protoze pouzivate argumentaci mtg nVidie, ktery je 25 let znamy prekrucovanim.
Pokud si myslite, ze prudce zvysite AI vykon jen arch, je to usmevne.
Odpovědět0 0
Je to něco podobného, jako ve své době MMX/SSE. Přidal jste nové instrukce pro určité typy úloh, a zatímco většina algoritmů to při stejných taktech nepoznala ani trochu (jak by taky, když to nepoužívala), tak ty, které to využívaly, byly výrazně rychlejší.
Pokud vylepšíte architekturu v oblasti těch výpočtů, které AI využívá nejčastěji, tak se tam logicky navýší výkon, ačkoli se nezvýší tam, kde tyto optimalizace nejsou využity. V případě RTX 5090 je výkon vyšší především v FP4. V FP8 a FP16 se výkon nemění, tam je to nadále lineární s počtem jader a jejich taktem, u FP4 ale došlo k vylepšením architektury a pokud aplikace využívá FP4, měl by být nárůst výkonu výrazně vyšší, než by odpovídalo změně počtu jader a jejich frekvence. 5070 by měla být ve výkonu 4090 jen v některých typech úloh, ne všeobecně. To totiž Nvidia neřekla.
Odpovědět2 0
1801 TOPS na tensor jádrech u RTX 5080 vs 1321 TOPS u RTX 4090 vypadá dobře, ale jsou oba údaje se stejnou přesností? Dohledat je to docela problém, nVidia to úmyslně nesděluje. Četl jsem, že v případě RTX 5080 je NOVĚ uváděn výkon s přesností int4. Znamená to, že u RTX 4090 je uveden v int8? To by znamenalo 2642 TOPS v int4. Kolik má vlastně RTX 5080 tensor jader? Běžně se tento údaj ve specifikaci neobjevuje.
Odpovědět0 0
klasicke mtg kecy nVidie
Odpovědět0 0
Já myslel, že 5070 má dohnat 4090, nebo to to už není pravda? Nějak se Nvidii ten domeček z karet bortí.
Jo ahá, ono se porovnávaly reálný snímky s vymyšlenýma od FG "Fejk Generátor"
Odpovědět2 2
Ne, ono se porovnávalo DLSS s DLSS. A zatím vše napovídá tomu, že by to pravda být mohla.
Odpovědět2 1
MFG hezky vyhlazuje pohyb na monitoru, ale to co dělá hru a co potřebuješ je latence. Tu budeš mít na RTX 4090 vždy výrazně nižší než 5070 nebo 5080!
Odpovědět0 0
A když máš kartu co dá 60FPS bez FG, výkonnější neexistuje a chceš krmit 240Hz monitor a mít lepší smoothnes obrazu? Pokud FG negeneruje viditelné/rušivé artefakty s FG monitor nakrmíš výrazně slabší grafikou. Samozřejmě že latebce budeš mít podobné jako u těch 60FPS bez FG.
FG se navíc hodí i tam, kde nestíhají procesory, třeba letecké simulátory, když MSFS správně vymoduješ tak i s 9800x3D budeš koukat na low/mid 30 FPS, s fg budeš někde úplně jinde. Obrovský přínos to je.
To že NVIDIA už nehrotí tradiční rasterizační výkon víme už přes 6 let, kdy vyšly první RTX karty, tehdy se řeklo že výkon už moc růst nemůže. Výkon se "nahání" jinak. A když u nové generace nevyužiješ část jejího feature setu, tak logicky nedosáhneš plného potencíálu té karty.
Odpovědět0 0
Já jen aby jsme si nepletli pojmy. Monitor nakrmíš a tím to končí. Na hru to nebude mít dopad. Pro ní můžeš provádět změnu pořád jen maximálně 60x za vteřinu (CPU stále "vidí" jen 60FPS). Optické vyhlazování pohybu na monitoru, jinak řečeno FG nebo nově MFG není výkon! MSFS hrát z výchozími 30FPS bych nechtěl. Na monitoru 240FPS a myš v oleji. :-)
Hrubý rasterizační výkon se od dob Turingů zvedl impozantně!
Obdivuji společnost nVidia za to jakým směrem se vydala a jak je kreativní, ale tvrzení, že MFG je výkon nepřekousnu. A to jsem majitel fantastické RTX 4090.
Odpovědět0 0
ty benchmarky jsou syntetický, tam není vliv DLSS
Odpovědět0 1
Gf - generator fejku
Odpovědět0 0
Takže co tu máme ...
5090 jako 4090 Ti
5080 jako 4080 Ti Super ?
Čekal jsem, že 5070 Ti bude 250W 4080. Přestávám v to doufat.
Odpovědět6 1
"Čekal jsem, že 5070 Ti bude 250W 4080. Přestávám v to doufat."
Proč?
5070 Ti má 8960 jader, 4080 měla 9728 jader
5070 Ti má 2,45 GHz, 4080 měla 2,51 GHz
5070 má tedy hrubý výkon 44 TFLOPS, 4080 měla 49 TFLOPS
Obě mají 16 GB paměti
5070 Ti má propustnost 896 GB/s, 4080 měla 717 GB/s
Ty specifikace jsou dost podobné, trochu slabší čip, nicméně architekturou novější, k tomu rychlejší paměť. Ty karty budou asi hodně vyrovnané. Vzhledem k tomu, jak rychlá je podle toho 3DMarku RTX 5080 vzhledem k papírovým specifikacím (papírově by měla být výrazně blíže RTX 4080 než 4090, no je to naopak), ani by mě nepřekvapilo, kdyby 5070 Ti byla kapánek rychlejší než původní RTX 4080.
Odpovědět1 0
Snad tomu tak bude.. Ale zatím nic moc ty karty nepředvádí.
Odpovědět0 0
Jak se to vezme. Třeba právě ta RTX 5080 má vzhledem k tomu, jak málo se ty specifikace posunuly, nárůst výkonu hodně dobrý. Čekal bych, že ten mezigenerační posun tam bude menší.
Odpovědět2 0
Já si myslím, že nvidia se bude soustředit na ovladače nové generace a uměle nebude zvyšovat výkon pomocí ovladačů starší. Aby si zajistila odbyt. A mohlo by to dopadnout jak tenkrátcreative, který uměle pomocí ovladačů omezoval kvalitu zvuku u některých modelů a uměle nezapínal některé funkce.
Odpovědět0 1
Tak hlavně se začnou používat nové featury, třeba AI akcelerované modely v shaderech, to starší karty nebudou umět. Stejně tak se má AI na GPU starat třeba o ovládání NPC ve hrách, takže můžeš offloadovat z neoptimalizovaného CPU na velice optimalizovaný Ai HW. Uleví se CPU, celková spotřeba může být díky použití speciálních jednotek nižší.
Odpovědět1 0