reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
3.5.2018, Jan Vítek, aktualita
Brandon Gregg ze společnosti Netflix se nechal slyšet, že systém Windows nesprávně informuje o využití procesoru, který bývá častěji než opravdu zaneprázdněn ve stavu pauzy, kdy čeká na data. A to se dále zhoršuje. 
MrQuick (21) | 4.5.20188:31
To Mr.lolendo a GogoX
Ale tak chlapi, přece se kvůli tomu nebudeme hádat. Spíš by mě zajímalo, jestli se s tím obecně dá něco dělat, třeba zvětšit objem RAM? Nebo pořídit si rychlejší paměti? Nebo přejít na AMD?
Odpovědět0  0
kucikk (13) | 4.5.201813:35
Větší ­"objem­" v tomto případě nepomůže. Problém je v tom, že dlouho trvá než se potřebná data dostanou z RAM do té části CPU, která se stará o vykonávání instrukcí ­(ALU­).

První část mezi RAM a vyrovnávací pamětí ­(L3, L2 a L1 cache­) CPU je dána hlavně rychlostí pamětí a jejich latencí. Tam by rychlejší paměti mohly pomoci, ale v současnosti se nevyrábějí paměti s takovou rychlostí, aby zmíněné ­"čekání na data­" radikálně omezily.

Druhá část z cache do ALU je dána už samotnou stavbou procesoru. Právě na této části zapracovalo AMD mezi Ryzen 1xxx a Ryzen 2xxx ­(https:­/­/www.svethardware.cz­/ryzen­-7­-2000­-v­-testech­-ukazuje­-vyrazne­-vyssi­-vykon­-nez­-1800x­/46196­) a dorovnalo tak Intel.

Aby toho nebylo málo, tak existuje vyrovnávací paměť TLB, která si pamatuje jaká data jsou kde v pamětech. S tou souvisí ona ­"zhoršující se situace­" protože kvůli nedávno objeveným chybám známým jako Meltdown a Spectre je nutné tuto paměť promazávat a její rekonstrukce je časově náročná.

Podle mě můžeme pouze doufat, že programátoři budou na tohle všechno pamatovat a přizpůsobí tomu chování softwaru, ale více doufám ve zrození geniálního vědátora, který vynalezne paměti s nekonečnou rychlostí.
Odpovědět0  0
Mr.Lolendo (259) | 5.5.201812:56
Vzhledem k tomu že nejsem vědec a ani System low level designer a programátor, tak nemám proč se hádat. Jsem pouhý nadšenec co nejen zkouší co daná technologie dokáže ale i zkouším co všechno jde s tím dělat. Hlavně to pro co to vůbec nebylo vynalezeno.
Kdo by mi věřil v roce 2007 že rozjedu dnes Crysis na osmi­-palcové placce ­(tabletu a i Crysis 3­). Nebo paměť ­(NAND apod.­) o velikosti, která se vleze na palec ruky. S pamětí 10x a více a rychlostí 100x a více oproti tehdy PATA 3.5 disků ­(40GB­).

Otázka je co s tím uděláme? Jak s tím naložíme aby svět byl lepším místem. Nebo aspoň byl více cool a fun. Dnes firmy jen přemýšlí o tom, jak technologií více vyvětrat lidem peněženky. Mít nekonečný růst. Jo to je vlhký sen každého manažera s Rolexkami.
Iphone každý nový rok za vyšší a vyšší cenu.
Odpovědět0  0
Uni (210) | 4.5.20187:57
Co k tomu dodat. Nejvíce mě vytáčí např. ETS2, tvůrci nad jakýmkoli vylepšením hry brblají, že výkon. Přitom koukám na své CPU dnes za 2k, které z 75% nemá co dělat, ale hra laguje... OMG.
Odpovědět0  0
PauloKP69 (58) | 4.5.20188:16
Trochu mimo téma, ale... Ono to je skoro stejné, jako když jsem se s lidma ze SCS bavil ještě v dobách PS3, jestli ETS2 nevydají i pro konzole, že tam hra tohoto žánru prostě chybí. Bylo mi řečeno, že na to konzole nemá dostatečný výkon, aby stíhala renderovat všechny zrcátka, odlesky, atd.. Tak jsem si řekl fajn, oni to patrně vědí líp.
Pak jsem se s nima bavil znovu na tohle téma po vydání PS4. To se už přestali vymlouvat na výkon konzole, ale změnili to na složitost portu herního enginu pro konzole. Je teda pravda, že zvažovali možnost, že po vydání ATS by na portu pro konzole zapracovali, ale vzhledem k tomu, že ATS je venku už dlouho a nikde se žádné info neobjevilo, tak se na to vykákli..
Odpovědět0  0
Uni (210) | 4.5.20189:46
Poslední měsíce proběhla vlna rozhovorů, videí apod. s SCS. Odnesl jsem si z toho dojem­-rezigance, Na vše byly v podstatě 4 odpovědi, nemůžeme říci, nejsem správná osoba, je to práce, výkon.¨
Port na konzole vůbec jako téma nezaznělo.
Odpovědět0  0
PauloKP69 (58) | 4.5.201812:56
Já se s nima bavil naposled na téma portu ETS2 na konzole v roce 2014, takže s tím už nějak nepočítám a tedy chápu, že to nezaznělo jako jedno z témat. Přece jen je to dost dlouhá doba na to, aby na tom zapracovali, pokud by chtěli. Možná by se dalo uvažovat o konzolové verzi nějakého budoucího dílu, ale vzhledem k tomu, že se stále vylepšuje ETS2, tak ten je v nedohlednu. Není toho ani moc, co by nový díl mohl přinést, oproti ETS2. Snad jen nový herní engine by mohl dát vzniknout novému dílu a zpracovat herní svět v trochu větším měřítku zase, oproti ETS2. A když už nový engine, tak by ho snad od začátku už mohli chystat jako multiplatformní.
Odpovědět0  0
Uni (210) | 4.5.201814:16
Nemyslím, že by bylo nutné zvětšovat herní svět ­(ETS­), ale zalidnit, jak auty, tak pěšáky, pokud chápu, dokonce ani nemůžeš potkat vlastní auta z flotily. Aspoň ušetříš za kosmetické věci, firma prakticky ve hře neexistuje. Fyzika, mapování povrchu ­(stíny, nečistoty,...­), AI ­(opravdu jezdí jen podle lajny­), atd. atd.
Odpovědět0  0
Mr.Lolendo (259) | 4.5.20184:09
Že vytížení CPU je špatně měřeno, jsem si všiml při přechodu z Win7 na Win8. Od osmiček nový správce úloh měří výkon CPU jinak. Tehdy jsem tedy začal testovat. Testoval jsem na obou systémech s dalšími dvěmi utilitami na měření vytížení CPU. Na Win7 obě utility ukázaly stejný graf vytížení jako správce úloh. Na Win8 správce úloh ukazuje graf jiný.
Začal jsem testovat různé hry a programy s vypínáním jader­/threadů. Sledoval jsem vytížení a nárůst či pokles výkonu. Takový Cinebench škáluje lineárně a logicky, ale např. hra Dying Light nikoli........
Což byla taky jedna z věcí co mě přiměla k názoru, že dnešní CPU s koncepcí, 1Core = 1Thread je plýtvání výkonu toho jádra a celkově procesoru. Tedy procesory jako jsou i5tky jsou ­"zmetky­" u kterých uživatel horko těžko využije celý potenciál­/výkon. Protože nelze jedním threadem spolehlivě ve většině případů vytížit jádro. Totiž distribuce pro zpracování prikazů­/dat­/instrukcí není plynulá, ani sinusová, ani lineární,..., ale spíše chaotická. Software prostě není napsán tak dokonake a vlastně aji API a prediktor CPU mají k dokonalosti velice daleko.
Některé úlohy totiž paradoxně se zpracují rychleji na dvoujádře s HT nežna čtyřjádře bez HT.
Taková interpolace videa mě o tom přesvědčila.
Odpovědět0  0
GogoX (515) | 4.5.20186:45
nechci rovnou říct, že kecáš, minimálně ale neříkáš pravdu, pleteš jablka ­- hrušky a vůbec, to co jsi napsal, nedává nejmenší smysl ...
Odpovědět0  0
congi (325) | 4.5.201810:59
taky uplne neverim tem grafum...hodne zvlastni je, ze mi kazda zalozka spravce uloh ukazuje uplne jine vytizeni cpu­(lisi se to i v rozmezi desitek procent­)...u vetsiny repacku her instalator vytizi muj cpu­(i5­-2550K­) na 50%, podle grafu je videt, ze kazde jadro je vytizeno zhruba na 25%, kdyz nastavim sprazeni pouze na 1. jadro, je to jadro vytizeno na 100%, zbytek nic nedela, pokud nastavim sprazeni zpatky na vsechny 4 jadra, nic se nestane ­- je stale vytizeno jedno jadro na 100%, repack se vzdy rozbaluje desitky minut a vsechno ostatni mimo cpu se uplne flaka => multithread neni uplne idealni
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.