Windows Cloud PC: Microsoft si chystá nabídku PC v podobě služby
9.7.2021, Jan Vítek, aktualita

Microsoft se dle serveru Mary J. Foley chystá odhalit svou novou službu zvanou Cloud PC, a to pravděpodobně již v průběhu příštího týdne. Tu můžeme brát jako alternativu pro Microsoft Azure Virtual Desktop určenou běžným uživatelům.
Microsoft tak dle Mary J. Foley ze ZDNet představí svou novou službu Cloud PC příští týden, a to nejspíše na své konferenci Inspire, která proběhne ve středu a ve čtvrtek. Očekávat prý máme službu z fixním měsíčním poplatkem, která bude stavět na Microsoft 365. Je také možné, že tu nebude jen jeden program, ale celkem tři lišící se systémovou konfigurací. Ty byly již ve fámách z minulého roku označeny jako Medium, Heavy a Advanced.
.jpg)
Cloud PC tak má být virtualizovaný osobní počítač založený na platformě Azure, k němuž budeme mít přístup přes Internetu v rámci desktop-as-a-service. Využít tak můžeme různá zařízení, jako je tablet, telefon či jiný počítač k tomu, abychom se spojili s vlastním desktopem a systémem s nainstalovanými aplikacemi. Půjde tak prostě o počítač dostupný na dálku, přičemž zmíněné tři programy se budou lišit i v tom, jaký procesorový výkon budeme mít k dispozici, kolik paměti RAM a úložného prostoru.
Nejde tak zrovna o službu pro PC nadšence, kteří mají vlastní vyladěný počítač, s nímž mají veskrze fyzický vztah, jako spíše pro ty, kteří jsou často na cestách a z nějakého důvodu jim nevoní či nestačí ani notebook. Dále lze zmínit také správu počítače a systému, která bude jednodušší než v případě vlastního PC.
A jde samozřejmě také o peníze, za které si můžeme buď pořídit zastarávající počítač, anebo je pravidelně posílat Microsoftu a právě pro toho, kdo PC potřebuje jen občas, může mít služba Cloud PC smysl. Zatím ale neznáme přesnou nabídku.
Microsoft tak tímto způsobem opět dokáže, že se mění či možná spíše už změnil ve společnost poskytující služby, než aby nadále prodával kopie svého softwaru. Je to velice podobný přístup, k němuž se rozhoupala i řada herních vydavatelů nabízejících své tituly v rámci Live Service, přičemž právě včera jsme se na toto téma bavili o Ubisoftu a budoucnosti jeho franšízy Assassin's Creed. Pro firmy jde ale každém případě hlavně o jedno, a to o zisk, který neplyne z jednorázového prodeje produktů, ale z pravidelného každoměsíčního příjmu od upsaných uživatelů, jimž pak mohou firmy lépe nutit i další produkty, rozšíření, atp.