reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.6.2006, Milan Šurkala, aktualita
Nový souborový systém WinFS měl být představen spolu s operačním systémem Windows Vista, ale nakonec se jej nedočkáme. Přestože WinFS Beta 1 už byla uvolněna minulý rok, Beta 2 byla zrušena. Nebude tak k dispozici ani jako add-on pro Windows...
Ripper-cz | 26.6.200616:20
dalsi z veci, nad cim mel microsoft velky oci, a pak zjistil, ze nema na to, aby to udelal poradne, tak to radsi zrusil ­(ne ze by mu to zabranilo prodavat nedodelky, ale aspon tady mel rozum­). dalsi takovou podobnou veci je windows vista, ale to uz nemuze zrusit, protoze by ho to pohrbilo. takze to bude jeste par mesicu odkladat, aby to aspon castecne fungovalo, a pak to bude vsem nutit a s koutky ztrnulymi ve stuhlem usmevu bude vsechny presvedcovat, jaka je to bomba. porad dokola. zajimave, ze mu to nekteri lide porad zerou...
Odpovědět0  0
nagger | 26.6.200618:22
to sou zase pindy.. určitě používáš ještě win 3.11, že ? každej chytrák držkuje při přáchodu novejch woken a pak na nich jede :o­) tak nemel hovadiny, když Vista ještě ani nevyšla
Odpovědět0  0
fotr | 26.6.200618:41
No, grafická DOSová nadstavba zvaná Win3.11 je něco jiného. Ale vysvětli mi, v čem ti nestačí 10 let staré Win NT 3.51. Jaký mělo pro tebě přínos přechod na 2000 a XP?
Odpovědět0  0
Lukas x | 26.6.200619:09
V cem nestaci? Kde zijes? V praveku?:­) Jestli nedokazes jen tak z hlavy vyjmenovat alespon 10 duvodu, jaky je prinos 2000­/XP, tak jsi asi ztracenej pripad, sorry... Tech technologii jsou 100vky, vetsinu z nich ale nevidis a vypisovat je tu nehodlam. Taky se na vec podivej jako admin 10k stanic a ne jako uzivatel co pouziva notepad, kresleni a explorer 2.0. Ach jo. Ale zase uprimne, nekdy se mi taky zasteskne po singletaskovem rockstable nonbluescreen DOSu;)
Odpovědět0  0
minosk (18) | 26.6.200619:52
99% tych ­"technologii­" nevyzaduje na prevadzku tie tony balastu co su v XP a specialne vo Viste. 2000ky by som vynechal pretoze to je NT 5.0 a balastu maju nevyhnutne minimum.
Odpovědět0  0
Lukas x | 26.6.200620:12
no to jsi trochu mimo, ja reaguju na prinos win2000­/XP oproti starsimu NT jadru. No nevim co myslis ­"tunama­" balastu, ten theme servis, co se da na tri kliky vypnout;­) Ach jo, zase ­"vomalovanky­";­) BTW, mam nLite instalaci XP SP2 + updaty, ktera na disku zabira cca 480MB, po startu bere cca 50 MB RAM. Vista je hlavne uplne jina kapitola, je taky nekolik verzi, da se udelat vlastni distro atd. atd. atd. o tom psat nechci.
Odpovědět0  0
fotr | 27.6.20066:45
Hm, slušně jsem se zeptal a odpověď nedostal. Kromě toho, že jsem se dozvěděl, co jsem podle tebe zač a kde žiju a jaké programy používám. No není nad to, potkat odborníka.

Mimochodem, tvoje věta ­"Tech technologii jsou 100vky, vetsinu z nich ale nevidis a vypisovat je tu nehodlam.­" mi připoměla Jirku Dědečka, jak někdy v roce 1989 vyprávěl, jak byl na vojně a co se tam naučil. ­"No bylo toho hodně. Spoustu užitečných, by přímo nezbytných věcí. Tak například ....... No teď si zrovna na nic nevzpomínám, ale bylo toho spoustu­".
Odpovědět0  0
Lukas x | 27.6.200610:01
no tak sorry, ja to tak nemyslel... nerikam taky, ze jsem nejakej extra odbornik, ale MS systemy ­(mimo jine­) pouzivam relativne dlouho. A nerekl jsem ze si na nic nevzpominam, jenom po me nechtej, abych si srovnal dva kernely vedle sebe a vypisoval ti detaily­/vylepseni a pak dalsich x veci, ktery jako spravce site zkratka se starejma NT neudelam!
Odpovědět0  0
Paxan cz | 9.7.20067:51
Na jednu stranu ma vyhody prechod na novy system, ale clovek musi mit na to sestavu, vim co to je mit WinXP na P2 333Mhz@375Mhz a 256MB, takze sejde na tom jaky ma clovek komp a pak podle toho zvolit Win. Pokud ma komp v dnesni dobe za 20K tak WinXP je asi lepsi volba.
Odpovědět0  0
olsen (191) | 27.6.200621:47
Že by kvůli požadavkůlm programů?
Win 2k­/xp only... WinXP SP2 only... za rok Vista only.
Mluvím o hrách, CADECH, divXu ­(ale ten by mi žíly netrhal­), ext2­/3 driveru pro wokna... Najde se toho hromada. Třeba IE7.
Dneska už člověk trpí i se sympaticykýma dvoulitrama. Myslím, že Micorsoft se snaží donutit maximum lidí k upgradu na winXP, ještě než vyjde vista, na kterou budou muset také rychle přejít, a on tak inkasuje 2x. jeden by to fakt nečekal.
Odpovědět0  0
Lukas x | 26.6.200619:16
Jj, mas pravdu, to bylo kecu pred prichodem XPcek, ted je to to samy. Hlavne kecaj ti, kteri o tom vedi kulovy a o XPckach rikaji, ze jsou to ­"vomalovanky­". Jo a Vista vysla, teda zatim Beta2:­) Pouzit se da i na ostry provoz, ale nekdy je to pomale, nicmene drtiva vetsina funguje. A pro testery novy update bety 2, to snad budu zitra instalovat: http:­/­/www.winsupersite.com­/showcase­/winvista_5465_gallery_01.asp
to by mohlo jeste byt mnohem lepe pouzitelne. At to nekdo nejdriv otestuje, neco si precte a pak at keca...
Odpovědět0  0
minosk (18) | 26.6.200619:55
"vomalovanky­" to jsou, nic vic a nic min. Jedine pozitivum je ze se ty vomalovanky daji vypnout.
Pro tvoji informaci SP5 pre win2k mel mit stejne jadro jako SP2 pre XP. Proto ho M$ nakonec zrusil aby donutil zakazniky koupit XP. BTW SP5 uz byl skoro hotovej, no z politickych­(financnich­) duvodu ho neuvedli.
Odpovědět0  0
nagger | 26.6.200620:04
takže jakej systém používáš ?? :o­) XPčka jsou nejlepší stávající systém do PC ­- jestli si ty omalovánky vypnout nedokážeš, nebo odstranit ty hory balastu, který tam kvůli BFU být musí, tak si nahoď klidně DOS
Vista je zase o řád výš, než XP a není to omalovánkama
SP2 pro XPčka byla taky podle většiny hrůza, nic Vám nepojede, všechno blbne,... holt bezpečnost se dá kvůli BFU zvyšovat jen postupně, protože si to BFU neupraví, a protože spousta špatně napsaných programů využívá k chodu stávajících bezpečnostních ­"chyb­"

ale jo ­- nahoď třeba MacOS :o)
Odpovědět0  0
Lukas x | 26.6.200620:21
chapej taky, ze kvuli tem ­"vomalovankam­" si to ty lidi kupujou. Byl by luxus a nesmysl delat 50 systemu. S XPckama si opravdu muzes solidne pohrat, a udelat si je k obrazu svemu ­- ne teda jeste uplne idealne, s Vistou to bude o hodne lepsi. Zkratka je dobre vedet co je uvnitr. BTW MS nikoho nenuti aby si kupoval XP. Nicmene firmy maji v ramci smluv upgrade zadarmo, takze je to burt. Mensi firmy ­(lidi­) koupi volume ci OEM. Taky burt, nevidim tady nejakej tlak. Hlavne je to pro zakazniky stejne lepsi, kdyz W2K bude koncit support. W2K je zkratka uzavrena kapitola a neni pro ne duvod ­(pokud to neni kvuli licencim ci kompatibilite core aplikaci, mozna starsimu HW ­- ale tam pak das fundamentals­/eiger­). Ale mozna mas lepsi info.
Odpovědět0  0
dizz | 26.6.200621:19
No podle me az na ruzne ochrany jako DRM, zlepsena bezpecnost­(to je ale opravdu dulezite­) a desktop rendenovany pres gpu ­(v dobe vidani vetsina OS bude mit taky­) Mi tam pro bezne pouziti neprijde nic noveho. No a system kterej sezere 10GiB mista na disku a oproti XP je tam toho pomalu tak nevim jestly je tohle vsechno co dokazal MS vyprodukovat za 6 let tak je to sila.
Divaly jstese udelal GNU­/Linux pokrok za tech 6 let? ja jo a je to opravdu poznat.
Odpovědět0  0
foibos | 26.6.200621:25
Trochu mimo téma ­- jste retardovaný, nebo jste jen hnípal na hodinách českého jazyka?
Odpovědět0  0
dizz | 26.6.200621:42
Ne retardovany nejsem. Ano ma cestina je spatna ­(pro me jakozto cloveka se silnou dizlexii je to problem­)
Myslim zi ze dulezitejsi je obsah a nez forma.
Urazet nekoho kvuli spatne cestine mi prijde ubohe a myslim si o takovem cloveku sve.
Odpovědět0  0
Marek22.22 | 27.6.20060:11
:­-­) Divim se ze na tu trubku vubec reagujes ...
Odpovědět0  0
Lukas x | 26.6.200622:31
No tak zrovna ochranu DRM nevidim moc jako prinos, ale budiz:­)­) Ok, tak co se mi libi: zlepsena bezpecnost na urovni kernelu a procesu s mimimem prav, driver mod na urovni low procesu, integrovany IE7 v protect modu, defender, oboustrany detailne konfigurovatelny firewall, HW sifrovani Bitlocker, NAP ­(pro podniky­), prepracovany IP stack ­(o hodne rychlejsi a nativni IP6, + nativni podpora P2P + novy wireless stack­), prepracovany audio stack ­(rychlejsi a stelovani zvuku pro jednotlive aplikace­), nastroje pro troubleshooting ­(novy perfmon, event log, task manager, WDI reporting, HDD+RAM diagnostika­), system restore ­(na bazi shadow copy­), pro vykon ­- novy memory management SuperFetch, ReadyDrive ­(podpora hybridnich HDD s flash pameti­), ReadyBoost ­(USB swap­), pro deployment ­"novy­" WIM format a modularita systemu ­- moznost vlastniho distra ­(novy winPE2.0, SIM, WDS a WIM rozsireni­), rozsirene GP ­(+3000­)...­(pro spravce vubec spoustu veci­)

a pak hracky jako Sideshow, ovladani hlasem, XPS, novy WMP, snipp tool na screenshoty, shrink partisny ­(no more warez Partition magic:­), paleni CD­/DVD­(RAM­), P2P collaboration, sidebar...

ale nebavi me vypisovat vsechno, davaj fotbal:­) Jo a s*re me, ze je to zatim docela solidne pomaly i na dualcore s 4GB RAM. Ale to se snad doladi viz. muj predchozi link na novy update Visty.
Odpovědět0  0
dizz | 27.6.20060:08
Wow XP nemaji ani nativne IPv6? hmm.ReadyBoost ­-­-tohle jsem nejak nepochopil protoze se domnivam ze zapis na usb flash je pomalejsi jak na disk.

No nemusi to byt spatny pokud to bude s HW narocnosti jen o neco horsi jak XP SP2 tak to ma sanci teda u me asi ne pac jsem zmlsanej OSS :D
Odpovědět0  0
Lukas x | 27.6.20061:40
no to vis, widle se holt vyvijeji uplne opacne nez tucnak apod. Od user ­"dumb­" dekstopu po hard core OS s prikazovou radkou ­(Monad­) a poradnou siti, kde se wifi nemusi paskvilne emulovat:­) A tuckak konecne dostava neco co se da nazvat GUI, co jsem videl posledni KDEcka...

ReadyBoost, jo mas pravdu, HDD rychleji zapisuje, ale USB 2.0 flash disk ma o hodne rychlejsi seek, takze kdyz swapujes male soubory­/fragmenty, docela se to vyplati, hlavne kdyz jedes na baterky na notebooku ­(s 512 RAM­), tam se ti potom nemusej roztacet plotny...

ale jo, kazdemu co jeho jest, ja uz jsem linej vrtat se v Linuxu, mam holku:)
Odpovědět0  0
dizz | 27.6.20063:04
No KDE mi moc nevyhovuje ­-teda porad lepsi jak standartni windows GUI:D Ja pouzivam fluxbox,windowmaker,fvwm­(podle nalady:­) ­)
Jasne me se taky uz nebavi v systemu vrtat, proto mam GNU­/linux:­)
Holku mam taky, a vis jak ji bavi SuperTUX? :D
Kadopadne konkurence pomuze vsem uzivatelum
PS: na notebooku mam 128MiB ram a zase to tak moc neswapuje :­) ale jepravda ze tam moc nedelam jen nejaky hry­(emulatory 8 a 16­-Bitu­),net,hudba,video
Odpovědět0  0
sss | 27.6.200615:03
díky, tohle je velmi slušný přehled novinek. škoda, že se články běžně píší jen o úpravách GUI a na zásadní věci mainstream kašle a jenom nadávají na GUI.

jinak osobně DRM vnímám spíše jako mírné plus ­- idea video­-demand je tak blíž realitě.
Odpovědět0  0
Lukas x | 27.6.200623:02
to je prave to, kazdej vidi akorat to Aero ­- ktery je mimojine technicky taky zajimave ­(nejenom ­"vomalovanky­":­), novej IE7 a dela zavery:­) A to jsem toho polovinu jeste vynechal, ale to spis oceni profici, spravci vetsich siti, securitaci apod. Co se tyce DRM, v tom se uprimne moc nevyznam, ale video on demand bych uvital a to je forma za kterou bych klidne neco platil, jsem linej neco kupovat ci pujcovat DVD. Jde taky o to, ze zase neco sedi, ciha a hlida v systemu a to ja nerad:)
Odpovědět0  0
Moas | 26.6.200614:27
Nebylo Katmai taky kodove oznaceni cipu Pentium II?
Chtelo by to trochu invence...
Odpovědět0  0
Honny (13) | 26.6.200614:46
bylo to jádro slotovýho Pentia III... dvě mi tu pracujou:)
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.