Xbox si rezervuje 20 % z SSD pro systém, Microsoft s vývojem konzolí nekončí
29.9.2020, Jan Vítek, aktualita
Zákazníci se musí připravit na to, že nové konzole Xbox si rezervují nezanedbatelné procento ze svého 1TB SSD pro systém. Vedle toho se podíváme i na téma dalšího vývoje herních konzolí a jejich možný konec.
Microsoft sice prezentuje konzole Xbox Series X jako modely vybavené 1TB SSD, ovšem až dnes se dozvídáme, že to nebude plně využitelné pro uložení herních či jiných dat. Z toho by vyplývalo, že téměř pětinu si pro své potřeby rezervuje operační systém, což opravdu není málo a je otázka, na co takový prostor vůbec potřebuje. Jenomže naformátované 1TB SSD nemá opravdu onen jeden terabajt, ale výrazně méně, a to kolem 930 GB či méně.
Čili systém si rezervuje spíše kolem 120 či 130 GB a uživatelům zůstane kolem 800 GB prostoru, což se dá vcelku snadno zaplnit. Ostatně právě proto se chystají i 1TB rozšiřující karty.
Jak to vypadá, konkrétně bude k dispozici 802 GB prostoru pro uživatelská data, jak ukazuje následující snímek. A i z něj je vidět, že naformátovaná rozšiřující karta má kapacitu 920 GB.
Tyto karty však nebudou levné, v Evropě za ně zaplatíme 270 eur či 220 liber, ovšem půjde o rychlá úložiště a namísto nich bude možné využít také USB (flash) disky pro USB 3.1. Na ty bude možné si zrovna nepotřebná data včetně her odsunout, abychom je nemuseli rovnou mazat a pak tahat znovu. Dle serveru Venturebeat zabere odsunutí 50 GB dat na externí HDD s USB 3.0 asi osm minut.
Dále tu pak máme téma nadhozené v rozhovoru Phila Spencera, šéfa xboxové divize, pro Yahoo Finance. Jde opět o to, zda tato generace konzolí bude, či nebude už poslední, přičemž to se vytahuje už pravidelně, ovšem nyní je tu jedna novinka, a to cloudové streamovací herní služby, které tu do letošního roku nebyly, respektive byly teprve ve vývoji. Nyní tu už máme Google Stadia, NVIDIA GeForce NOW a mezi dalšími je i Microsoft xCloud, který je už nabízen v rámci Xbox Game Pass.
Stačí si tak zaplatit paušál a máme možnost hrát hry, které jsme si přímo nekoupili na výkonném hardwaru, jejž také nevlastníme. Není třeba nic instalovat, aktualizovat, zkrátka jen hrát, ovšem za předpokladu, že máme kvalitní připojení k Internetu. Hlavní otázka ale je, bude cílem firem v dohledné době nahradit výkonný domácí herní hardware cloudem? Ostatně životní cyklus konzolí je cca 7 let a kdo ví, jak na tom bude herní průmysl v druhé polovině 20. let?
Sám Spencer je toho názoru, že konzole jako takové zcela jistě nekončí a že uvidíme další generaci a dodává, že ani streamování videa a hudby nenahradilo inovace. O tom by se ale dalo polemizovat, neboť ani video a ani hudba nepotřebuje drahý výkon. Draze si kupujeme vysokou kvalitu zobrazení či reprodukce a tu nám žádný stream nenahradí.