Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Xbox si rezervuje 20 % z SSD pro systém, Microsoft s vývojem konzolí nekončí

29.9.2020, Jan Vítek, aktualita
Xbox si rezervuje 20 % z SSD pro systém, Microsoft s vývojem konzolí nekončí
Zákazníci se musí připravit na to, že nové konzole Xbox si rezervují nezanedbatelné procento ze svého 1TB SSD pro systém. Vedle toho se podíváme i na téma dalšího vývoje herních konzolí a jejich možný konec.
Microsoft sice prezentuje konzole Xbox Series X jako modely vybavené 1TB SSD, ovšem až dnes se dozvídáme, že to nebude plně využitelné pro uložení herních či jiných dat. Z toho by vyplývalo, že téměř pětinu si pro své potřeby rezervuje operační systém, což opravdu není málo a je otázka, na co takový prostor vůbec potřebuje. Jenomže naformátované 1TB SSD nemá opravdu onen jeden terabajt, ale výrazně méně, a to kolem 930 GB či méně. 
 
Čili systém si rezervuje spíše kolem 120 či 130 GB a uživatelům zůstane kolem 800 GB prostoru, což se dá vcelku snadno zaplnit. Ostatně právě proto se chystají i 1TB rozšiřující karty. 
 
 
Jak to vypadá, konkrétně bude k dispozici 802 GB prostoru pro uživatelská data, jak ukazuje následující snímek. A i z něj je vidět, že naformátovaná rozšiřující karta má kapacitu 920 GB.
 
 
Tyto karty však nebudou levné, v Evropě za ně zaplatíme 270 eur či 220 liber, ovšem půjde o rychlá úložiště a namísto nich bude možné využít také USB (flash) disky pro USB 3.1. Na ty bude možné si zrovna nepotřebná data včetně her odsunout, abychom je nemuseli rovnou mazat a pak tahat znovu. Dle serveru Venturebeat zabere odsunutí 50 GB dat na externí HDD s USB 3.0 asi osm minut. 
 
Dále tu pak máme téma nadhozené v rozhovoru Phila Spencera, šéfa xboxové divize, pro Yahoo Finance. Jde opět o to, zda tato generace konzolí bude, či nebude už poslední, přičemž to se vytahuje už pravidelně, ovšem nyní je tu jedna novinka, a to cloudové streamovací herní služby, které tu do letošního roku nebyly, respektive byly teprve ve vývoji. Nyní tu už máme Google Stadia, NVIDIA GeForce NOW a mezi dalšími je i Microsoft xCloud, který je už nabízen v rámci Xbox Game Pass.
 
Stačí si tak zaplatit paušál a máme možnost hrát hry, které jsme si přímo nekoupili na výkonném hardwaru, jejž také nevlastníme. Není třeba nic instalovat, aktualizovat, zkrátka jen hrát, ovšem za předpokladu, že máme kvalitní připojení k Internetu. Hlavní otázka ale je, bude cílem firem v dohledné době nahradit výkonný domácí herní hardware cloudem? Ostatně životní cyklus konzolí je cca 7 let a kdo ví, jak na tom bude herní průmysl v druhé polovině 20. let? 
 
Sám Spencer je toho názoru, že konzole jako takové zcela jistě nekončí a že uvidíme další generaci a dodává, že ani streamování videa a hudby nenahradilo inovace. O tom by se ale dalo polemizovat, neboť ani video a ani hudba nepotřebuje drahý výkon. Draze si kupujeme vysokou kvalitu zobrazení či reprodukce a tu nám žádný stream nenahradí.