Solid-state akumulátory se pomalu stávají realitou. Další společnost, která ukázala výsledek svého vývoje, je čínské Xiaomi. To prezentovalo svůj solid-state článek s pevným elektrolytem, který má dosahovat nadprůměrné energetické hustoty 1000 Wh/l.
Tak to som si tiez vravel, co to je za novu mernu hodnotu. Zrejma nejaky vitus pochopil, ze Wh/kg je prevarene z pohladu marketingu, tak zaviedol tuto zhovadilost.
To není zhovadilost. problém akumulátorů není je ve výkonu na hmotnost, ale i ve výkonu na objem. Do menšího prostoru se poté vejde více baterie a tj. má větší výkon.
Jaká nová hodnota, propána? Máte hmotnostní hustotu energie (ta se udává ve Wh/kg) a objemovou hustotu energie (ta se udává Wh/l, wathhodina na litr). Obě dvě se používají a udávají naprosto běžně. Udivuje mě, že jste si toho ani po tolika desítkách aktualit o akumulátorech nevšimli. Např. zde:
Nejde o vůbec nic nového. Vždy se řeší to, jak těžká bude baterka vzhledem k tomu, kolik Wh pojme, a také to, jak velká. V případě elektromobilů jsou ty baterie i v dnešním stavu poměrně malé (a stávají se strukturální částí vozu), takže se objemová hustota tak moc nezmiňuje, ale velkým problémem je hmotnost, tak se řeší a zmiňuje především ta hmotnostní. Ale existují obě a vždy existovaly. Nejde o nic nového. Tu už řešili u prvního Li-Ion článku od Sony z roku 1991, kdy to bylo 200 Wh/l.
Odpovědět40
Kontext diskuze2Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.