reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
13.7.2022, Milan Šurkala, aktualita
O velmi rychlém 200W drátovém nabíjení HyperCharge se mluvilo už před rokem. Nyní to vypadá, že se technologie možná konečně dostane reálně i na trh. Společnosti se podařilo získat certifikaci na nabíječku, která to podporuje.
honza1616 (3625) | 13.7.202215:07
Hmm a je to tady.
Nedávno byla uvolněna specifikace pro 200W USB­-C, ještě před kratší dobou zde byl článek o prvnich kabelech USB C v prodeji.
Tak se dalo očekávat že to nebude dlouho trvat a nekdo přiijde i s nabíječku když už to zvládají protlačit i kabely
Odpovědět0  0
CooliPi (378) | 13.7.202210:05
Hmm, to bude pekne hrat ­- pri 93% ucinnosti nabijecky bude pri 200W nabijecka hrat 14W a ucinnost v samotne baterii take nebude 100% ­- ma vnitrni odpor. Ten se casem zvysuje jak baterie starne, cili pri tom samem proudu to bude jeste vice hrat. Pri i jen 5% ztratach bude telefon ohrivan 10W, coz je IMHO vyssi nez bezne TDP telefonu. Zajimaly by me snimky z termokamery. A to jejich bezdratove 120W nabijeni zda se dava tak 80W podle videa.

Takze jestli si chce nekdo usmazit ucho pri dobijeni a zaroven pouzivani telefonu... prosim.

Nejpraktictejsi technologie telefonu byvala vymenna baterie. Jenze to v honu za placatosti uplne zmizelo a ted si muzete znicit telefon 200W a pak ho ­(asi­) vyhodit.

Holt pokrok nezastavis...
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4501) | 13.7.202210:29
Proč vyhodit? Baterka se dá přece vyměnit v servisu. Je to mnohem levnější, než kupovat nový.
Odpovědět2  0
CooliPi (378) | 13.7.202210:49
Preferuji vymenu baterie bez placeni servisum ­(a vymenit si to dokazu, ale proc?­). A treba jet do prirody s nahradni baterkou take neni spatne ­- jednu novejsi a tu starsi jako zalohu. Asi nejsem typicky konzument placatych telefonu.
Odpovědět1  0
Budman (251) | 13.7.202216:20
Tak mě ba taky nevadilo, kdyby telefon měl o 1­-2mm silnější profil výměnou za třeba 20­-30% kapacity baterie navíc, ale zase na druhou stranu ty lepené telefony mají mnohem pevnější konstrukci, až moc dobře si pamatuji éru výměnných baterek, kde jsem sice baterku hned vyměnil ­(udělal jsem to teda za celý život možná dvakrát­), ale na druhou stranu se kryt telefonu různě viklal, prohýbal, povrzával, atd...
Rychlonabíjení mělo smysl do určité hodnoty, ale teď se z toho stal nesmyslný závod.
A na ten výlet do přírody je přece úplně nejlepší si vzít powerbanku, třeba 20Ah wám běžný telefon dobije minimálně třikrát, a v batohu se bezproblému vejde ­(lépe než tři náhradní baterie)
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4501) | 13.7.202216:28
"A na ten výlet do přírody je přece úplně nejlepší si vzít powerbanku­"

A především tou powerbankou nabijete i další zařízení ­(jiné telefony, fotoaparát, sluchátka,...­)

"Rychlonabíjení mělo smysl do určité hodnoty, ale teď se z toho stal nesmyslný závod. ­"

To souhlasím, už se z toho stává hodně marketingová věc, než reálný přínos.
Odpovědět0  0
sroobik (602) | 13.7.20228:57
nechapem ako moze byt tolko mudrych ludi tak blbych. Nepotrebujeme nabijanie za 8 minut, co odpise bateriu po pol roku! potrebujeme, aby ten telefon na bateriu isiel tyzden a nie 2 dni! Kludne sa potom moze nabijat celu noc.
Odpovědět2  1
Milan Šurkala (4501) | 13.7.20229:23
No to je právě otázkou, jak moc to ovlivňuje životnost. Samo Xiaomi tvrdí, že tím rychlým nabíjením to dá 800 cyklů. Mělo­-li by to odejít za těch Vašich půl roku, to by znamenalo, že byste to plně nabil téměř 5krát denně, což patrně běžně neděláte a nedělal byste to ani s 200W nabíjením.
Odpovědět2  0
Tech-boy.lukas (1254) | 13.7.20229:45
No těch 800* cyklů to nedá ani náhodou, leda tak po čas nabíjení strčit mobil do mrazáku. Né nadarmo má tesla chlazení­/topení akumulátorům.
Odpovědět0  2
komplikator (640) | 13.7.202210:07
za prve. baterie se nenabiji plnym vykonem celou dobu. s vyssi urovni nabiti nabijeni vyrazne zpomali
za druhe. telefon nema jen jednu baterii. baterie jsou prinejmensim dve. tim se nabijeni rozlozi na vice clanku a je diky tomu rychlejsi.
za treti. je to stejne jako hon za megapixely. vic neznamena lepe. ale je to pekny parametr do reklamy.

o zivotnost bych se nebal pokud ten kdo to vyuzije neni trdlo a nenabiji treba pri hrani genshon impactu
Odpovědět1  0
Pitris (17) | 13.7.202211:22
Za prve by se dalo souhlasit.
Za druhe uz rozhodne ne. Nevim, kde jste prisel na dve baterky. Zatim vsechny moderni telefony co jsem videl pouzivaji jednoclanek o dane kapacite. Jakekoliv reseni s vice clanky paralelne by predstavovalo mensi efektivitu ­- horsi pomer kapacita­/objem.
Za treti souhlas.

Ale o zivotnost bych se opravdu realne obaval. Staci se podivat na nabijeci proud. Jen rychla modelova situace baterie s kapacitou 5Ah. Dejme tomu ze i pri napeti 4V by stale jeste byla schopna vstrebat maximalni nabijeci vykon, tak to vychazi:
200W nabijecka ­->97% ucinnost vnitrniho nabijeciho obvodu ­-> 194W do baterie. Pri 4V to znamena 48.5A !!! Tohle by baterka proste nedala. Takze predpokladam, ze ta 200W nabijecka bude k nabijeni NB nebo treba vice veci najednou, ale ne, ze celych 200W pujde do baterie mobilu. To je proste nesmysl. Nabijeci proudy 10C pro baterie nejsou pouzivany ani modelari :­-)
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (4501) | 13.7.202211:53
"Za druhe uz rozhodne ne. Nevim, kde jste prisel na dve baterky. Zatim vsechny moderni telefony co jsem videl pouzivaji jednoclanek o dane kapacite.­"

Špatně se díváte. Ono to tak opravdu je. U telefonů s rychlonabíjením bývají občas dvě baterie. Nemáte tam např. jednu 5000mAh baterku, ale dvě 2500mAh baterky. Místo toho, abyste jednu nabíjel třeba 120W, tak nabíjíte dvě, každou se 60 W.

Jen tak pro ukázku specifikace několika telefonů, kde to přímo uvádí:
https:­/­/www.oppo.com­/au­/smartphones­/series­-r­/r17pro­/specs­/ ­(2×1850 mAj­)
https:­/­/www.oneplus.com­/cz­/10­-pro­/specs ­(2×2500 mAh­)
https:­/­/rog.asus.com­/cz­/phones­/rog­-phone­-5­-model­/ ­(2×3000 mAh)
Odpovědět3  0
Pitris (17) | 13.7.202212:04
Aha tak to se omlouvam, tohle mi uteklo. Principialne je to ale jedno, protoze sice puli nabijeci proud, ale zaroven i kapacita­(tepelne namahani bude ale o neco mensi­) ­- porad to ale vyjadreno v C zustava stejne.

Pointa toho celeho byla, ze nabijeni tak vysokymi C je proste masakr :­-­)

Edit.... aaa tak vidim ze aspon oneplus pouziva 2S zapojeni, takze polovicni proud pri stejne watazi...
Odpovědět0  0
Tech-boy.lukas (1254) | 13.7.202211:35
za prvé: řekl bych že se nabíjí akumulátor stejným nebo velice podobným proudem, max napětí je 4,2V na článek, vy máte dostupných 20V.
za druhe: měl jsem rozebráno mnoho telefonu a vždy jsem tam našel jen jeden článek, o tom že by jich někde bylo více slyším poprvé
a o životnost bych se bál, bo i při běžném rychlé nabíjení roste teplota a ta akumulátor ničí, nevím jak je to u mobilu hřejou dost, mám nabíječku ni­-mh a ta hlídá teplotu článků a i tak při nabíjení 4A je ni­-mh na teplotě že skoro nejde udržet v ruce
Odpovědět0  2
Milan Šurkala (4501) | 13.7.202211:58
"za druhe: měl jsem rozebráno mnoho telefonu a vždy jsem tam našel jen jeden článek, o tom že by jich někde bylo více slyším poprvé ­"

Viz výše, u telefonů s rychlonabíjením jde o běžný přístup ­(to je právě ten způsob, jak se toho rychlonabíjení dosahuje­). Tady jsem našel další https:­/­/www.realme.com­/cz­/realme­-gt­-neo­-3 ­(2×2500 mAh­) nebo https:­/­/www.realme.com­/cz­/realme­-9­-pro­-plus. Cituji ­"5. realme 9 Pro obsahuje dvě *2 500mAH ­(typ.­) baterie, což odpovídá kapacitě baterie 5 000 mAh ­(typ.­). Dvě 2 440mAh ­(min.­) baterie, což odpovídá kapacitě baterie 4 880 mAh ­(min.­). "
Odpovědět2  0
Tech-boy.lukas (1254) | 13.7.202217:16
kromně asusu, samá čína. Tak se omlouvám, neměl jsem rozebraný žádný čínský mobil, takže jsem nikde nenalezl dva akumulátory.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4501) | 13.7.202218:57
Tak ono dnes už v podstatě skoro žádné jiné než čínské mobily nejsou. Vedle Applu a Samsungu tu máme už jen několik malých výrobců, kteří nejsou z Číny. A především Čína je ta, kdo má telefony s rychlonabíjením ­(řekněme 65W+­). Navíc takové rychlonabíjení je relativní novinkou, takže bych ani nečekal, že bude někdo rozebírat tak 1­-1,5 roku starý telefon.
Odpovědět0  0
Jardadoma (1505) | 13.7.202210:05
Tohle slyším dost často. Asi to bude tím ,že do placatého telefonu se veliká baterka nevejde. A veliký display bude mít větší spotřebu než malej.
Odpovědět0  0
sroobik (602) | 13.7.202210:10
nevejde, coby sa nevoslo, vyvoj v bateriach funguje a treba sa sustredit tam, aby rovnako velka bateria ako pred 5 rokmi 5000ka mala dnes 8000. Druha cesta, ktorou sa da uberat je, ze ked mi handroid9 na 3000ke baterke isiel 4 dni, preco mi aktualny handroid ide so 4800 baterkou 4 dni?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4501) | 13.7.202210:39
A používáte ho pořád stejně? Není to spíše problémem operačního systému, nějakých aktualizací, nějaké zapnuté funkce na pozadí, vyšší frekvence displeje,...? Já tu mám jednoho Androida na dlouhodobý test, od jedné aktualizace se spotřeba v klidu výrazně zvýšila a vezme si cca 10­-12 % denně, ačkoli na něj ten den vůbec nesáhnu, zatímco předtím to byla méně než polovina. A to Vám hned může udělat nějaký ten den rozdílu, pokud telefon nepoužíváte moc často. HW je obvykle optimalizován velmi dobře, problémem je spíše SW.
Odpovědět1  0
komplikator (640) | 13.7.202210:10
spotřeba maleho displeje muze byt vyssi nez u velkeho. zalezi na parametrech a jak se pouziva. 120hz displej s 1700 nity papne vic nez ten samy displaj s pouzitim lpto a treba 24hz pri prehravani videa s jasem treba jen 150 nitu.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.