YouTube ruší reklamy u některých youtuberů, po 10.000 zhlédnutích kontrola
8.4.2017, Milan Šurkala, aktualita
Kolem YouTube je poslední týdny hodně živo. Někteří inzerenti zrušili své reklamy, neboť se zobrazovaly u videí, která se týkala pobuřujících témat. YouTube reaguje tím, že začne striktněji vyžadovat dodržování pravidel a rušit reklamy u neposlušných kanálů.
YouTube je poslední dobou velkým terčem kritiky. Týká se především toho, že jsou monetizována i videa s nevhodným obsahem. To se týká např. těch obsahujících kradený obsah, ale také těch propagujících terorismus, rasismus, některých kontroverzních témat (zejména politických a jiných propagandistických témat) a agresivních forem prezentace. Tvůrci dostávají peníze za zobrazené reklamy, ale ne všem se toto zamlouvalo. Inzerenti v některých případech v posledních týdnech stáhli své reklamy, neboť se jim nelíbilo, aby se u takových videí zobrazovala jejich reklama a byli spojováni s mnohdy velmi kontroverzními příspěvky.
Server YouTube zareagoval a aktualizuje YouTube Partner Programu (YPP) neboli možnost přidat reklamy k videím, což youtuberům umožňuje na všem vydělávat. Mnozí z nich tak nyní sice mohou mít miliony zhlédnutí, ale kvůli nevhodným tématům a agresivní rétorice už u nich nemusí být zobrazovány reklamy (někteří udávají, že spadli na jednotky procent - to se údajně týká např. PewDiePie, u něhož celá kauza ve velkém mediálně odstartovala). Rušení reklam u zavedených youtuberů se setkává s obrovskou nevolí, neboť mnoho z nich mělo videa na YouTube jako své živobytí. Krok YouTube je jimi považován za cenzuru a cílené zabíjení "nepohodlných" kanálů. Na druhou stranu, YouTube je soukromý server, uživatelé sem videa nahrávají dobrovolně a YPP může klidně zrušit úplně stejně, jako ho kdysi zavedl.
Nově se také zavádí automatické rušení reklam u kanálů, které dosud nemají více než 10 tisíc zhlédnutí dohromady. Jak tohoto dosáhnou, projdou v budoucnu schvalovacím procesem, kde bude přihlíženo na to, zda obsah neodporuje podmínkám. Bude-li vše v pořádku, videa u tvůrců v YPP začnou obsahovat reklamy a ti budou moci začít vydělávat. Pokud někdo už vydělával, ale do této kategorie se teprve dostal na základě této změny kvůli nedostatečnému počtu zhlédnutí, peníze mu nebudou odečteny. Další se začnou přičítat až poté, co se u něj znovu začnou zobrazovat reklamy.
Zdroj: googleblog.com
Server YouTube zareagoval a aktualizuje YouTube Partner Programu (YPP) neboli možnost přidat reklamy k videím, což youtuberům umožňuje na všem vydělávat. Mnozí z nich tak nyní sice mohou mít miliony zhlédnutí, ale kvůli nevhodným tématům a agresivní rétorice už u nich nemusí být zobrazovány reklamy (někteří udávají, že spadli na jednotky procent - to se údajně týká např. PewDiePie, u něhož celá kauza ve velkém mediálně odstartovala). Rušení reklam u zavedených youtuberů se setkává s obrovskou nevolí, neboť mnoho z nich mělo videa na YouTube jako své živobytí. Krok YouTube je jimi považován za cenzuru a cílené zabíjení "nepohodlných" kanálů. Na druhou stranu, YouTube je soukromý server, uživatelé sem videa nahrávají dobrovolně a YPP může klidně zrušit úplně stejně, jako ho kdysi zavedl.
Nově se také zavádí automatické rušení reklam u kanálů, které dosud nemají více než 10 tisíc zhlédnutí dohromady. Jak tohoto dosáhnou, projdou v budoucnu schvalovacím procesem, kde bude přihlíženo na to, zda obsah neodporuje podmínkám. Bude-li vše v pořádku, videa u tvůrců v YPP začnou obsahovat reklamy a ti budou moci začít vydělávat. Pokud někdo už vydělával, ale do této kategorie se teprve dostal na základě této změny kvůli nedostatečnému počtu zhlédnutí, peníze mu nebudou odečteny. Další se začnou přičítat až poté, co se u něj znovu začnou zobrazovat reklamy.
Zdroj: googleblog.com