reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
7.3.2016, Jan Vítek, aktualita
Minulý týden se ve Windows 10 Store objevila hra Gears of War: Ultimate Edition, která je určena pro DirectX 12. Hned se provalilo, že dvě generace karet AMD mají v této hře velký problém a nyní už můžeme určit viníka: HBAO+ v GameWorks.
Mr.Lolendo (259) | 8.3.201612:14
Tohle je jen chyba vývojářů. Ne Nvidie. Byla jim poskytnuta technologie která se má tak a tak implementovat a oni to podělali. Jako vždy.
"Já ti půjčím kolo zadarmo a řeknu ti jak na něm máš správně jet. Ty se na to vykašleš, budeš dělat blbosti a přijdeš mě ho vracet s rozbitou šiškou s nařknutím že je to moje vina.­"

Takhle se chovají malý děcka na základní škole.

Kdyby vývojáři nebylo kokoti tak implementují HBAO pro NV karty a HDAO pro AMD karty. Nebyl by problém.
Odpovědět5  0
mareknr (256) | 8.3.201612:44
Presne tak. Alebo už keď nechceli pridávať inú metódu AO, tak aspoň to HBAO+ mali urobiť poriadne. Fallout 4 je tiež postavený na starom engine nad DX9 rendererom a predsa nemali problém s HBAO+. Tak isto ako aj iné hry predtým.
Odpovědět3  0
Cemada (1210) | 9.3.201619:07
Proc NV tedy neslape po vyvojarich, kdyz takhle przni implemetaci jejich GW coz vede i k pomluvam NV? Kdyz NV o laksnim nebo nezkusenem pristupu k implementaci GW vi ­(a historie ukazala, ze vedet musi­) tak proc si to trosku neohlida?
Jako nic proti, ale kdyby nekdo pouzival me vyrobky ve svem produktu ­(napr. autoradio v aute­) a pri zapojovani neco packal coz by vedlo ne k nefunkcnosti ale ke spatne funknosti meho produktu, tak po dotycnych budu slapat a to fest.
Slyseli jste nekdy ze by NV ucinila nejake kroky?
Vas nazor?
Odpovědět0  1
Mr.Lolendo (259) | 9.3.201619:24
Ano Nvidie se jednou snažila konfrontovat vývojáře. Ale skončilo to tak že jeden z těch vývojářů Nvidii doslova vyfakoval na nějaké přednášce. Už ale si nepamatuji o co šlo přesně.
Odpovědět0  0
mareknr (256) | 9.3.201620:20
HBAO+ nikdy predtým neurobilo takéto artefakty ako v Gears of War. Ako vidíte, nie každé vývojárske štúdio si dá záležať, aby všetko fungovalo ako má.
BTW aké má podľa vás NVIDIA postavenie? Myslíte si, že oni budú fuckovať vývojárov hier, ktorých potrebujú?
Odpovědět0  0
Mr.Lolendo (259) | 9.3.201621:39
HBAO+ je schopna Nvida opravit sama v ovladačích samozřejmě v rámci určitých mezí. Pokud by tam bylo AO vlastní od vývojářů tak už ne nebo spíše minimálně. Každopádně je tu stále možnost HBAO vynutit přes ovladače grafiky a tím úplně obejít hru.
AMD a Nvidia svoje efekty hlavně dělají tedy z důvodu aby usnadnili práci vývojářů her a samozřejmě i svoji kdy je pro ně jednoduší udělat opravu ovladačů u vlastní efektů.

Není to dávno kdy se psalo o tom že téměř každá hra ­(AAA­) která se dostane pod ruku Nvidie a AMD je totálně rozbitá­/nefunkční.

Tedy: ­"tu máte tu naší hru a opravte ji !!!­"
Potom to samozřejmě dopadá tak že AMD a Nvidia si udělá­/vydupe jak to pojede na jakých grafických kartách. Aby hráče donutily si koupit výkonnější karty.

Všechno je to manipulace, která těží z neschopnosti vývojářů. To vám nepřijde divné že co vyjde hra tak vždy je GTX970 doporučená karta na fullHD?! Pokud ta hra přišla Nvidii v odpadní stavu tak si to taky tak nastavila ty nároky. Samozřejmě někdy se ji to nepodaří když je to totálně rozbité že nestačí ani GTX Titan X. Potom už jen vývojáři hry s tím mohou něco udělat.

Je Nvidia hajzl?! Ano je! Ale oprávněný hajzl když musí na vlastní náklady opravovat hry! Tohle mi vždy připomene Tetris od Ubisoftu na který by vám nestačil ani ve SLI GTX Titan X :D

https:­/­/www.youtube.com­/channel­/UCQkd05iAYed2­-LOmhjzDG6g kéž by všichni PC hráči použili toto nastavení a nikdo by nekupoval drahé herní grafické karty. To by byla pěkná podpásovka pro Nvidii a AMD že by zkrachovali a chudáčci vývojáři by neměli nikoho kdo by jim opravil ten jejich paskvil.

Ne strašně jsem se rozčílil když jsem viděl jak jede mizerně na kost na low The Evil Within kdy vpadá hůře jak Half­-life 1 a je 10x náročnější. Tohle prostě nehodlám akceptovat. Tedy vývojáři dostanou ode mě vždy jen těch pár korun z toho bundlu na Humble Bundle nebo z 85% slevy na Steamu. Protože větší cenu ta jejich hra nemá!!!
Odpovědět0  2
Ienari Tokugawa (107) | 8.3.20167:14
Format gameworks nikdy nebyl otevřeny, takže se dalo čekat, že konkurenční karty, v tomto případě ty od AMD budou mít problemy pokud v nějaké hře bude uplatněn. Vyvojáři o teto zaležitosti samozřejmě museli vědět. určitě jim nespolknu, že ji netestovali na kartách od AMD.
Odpovědět0  1
coremar (429) | 7.3.201616:08
"Pokud v něm totiž něco změníme, hra si jej stejně při startu přepíše.­"

Vždycky se ten soubor dá označit ­"jen pro čtení­" ne? Leda že by ho hra ignorovala úplně nebo se v tomhle případě odmítala spustit.

Ale teda jako měli se víc snažit. Vždycky mi leze krkem když ve hrách nejde půlka věcí vypnout bez vykuchání všech *.cfg a *.ini souborů. Samý chromatic abberation, motion blur, kdejaký další blur, depth of field a podobné nesmysly a ani se to nedá kolikrát smysluplně vypnout. Tady koukám to jen dotáhli na další úroveň, že ta hra je nehratelná úplně.
Odpovědět2  0
Cemada (1210) | 7.3.201611:36
To snad už nemá smysl komentovat...smutné co se děje.
Doufám, že GPUopen od AMD se povede a stane se standardem, čímž by mohlo zase o něco více vývojářů sw kopnout NV s jejich GameWorks víte kam.
Taky vám příjde, že čím hnusněji se firmy chovají, tím více jsou v pohodě a daří se jim na úkor těch poctivějších?
Poslední dobou je jsou samé klacky pod nohy od NV, dost často kvůli jejich GW.
Odpovědět7  4
kochren (74) | 7.3.201611:47
a kolik maj fanatických vyznavačů... Neméně arogantních a agresivních... V českých luzích a hájích maj i jednoho vyznavače mezi redaktory... Zdendu Obermaiera... který se vydává za profesionála...
Odpovědět5  4
Cemada (1210) | 7.3.201614:30
Obr je extrém. To se pozná už jen podle toho, že jakmile je co hodit na AMD, tak píše novinku­/článek, ale když je v prů..ru NV tak radši mlčí. To nemá smysl komentovat, jen si pro srandu přečíst diskuzi.

Ale fascinuje mě, že NV je ještě bez postihu za jejich GW.
Odpovědět1  2
hl.hl (293) | 7.3.201618:28
A AMD má je samé fanoušky kteří nejsou vůbec fanatičtí, ba přímo přátelství se všemi ostatními jim čiší z očí. A agresivita a arogance se jim zdaleka vyhýbá. V českých luzích a hájích maj i jednoho vyznavače mezi redaktory... Jana Stacha... který se vydává za amatéra... jenž má ale ve všem pravdu a kdo tvrdí opak, tak je hlupák a blázen. Ale pozor, to přeci není nadávka, to se může.
Odpovědět3  0
Cemada (1210) | 7.3.201619:11
Tak každej se vždy přiklání k nějaké značce. Je to v závislosti na zkušenostech a sympatiích. Věřím že to tam mají všichni, kdo se o problematiku zajímají. Redaktor by však měl tuto strannost krotit když testuje a píše. Je zapotřebí aby opravdu objektivně zhodnotili produkt.
Obr je extrém. Od něj jsem už dlouho dobu neviděl nic, kde by vyzdvihl AMD.
DD je na tom o něco lépe. I když je červený, viděl jsem i články kde NV chválí a jejich GPU hodnotí dobře.

Nejlepší je to tady ­(musím si šplhnout :­-D­). Zatím jsem si tu žádné náklonnosti nevšiml ;­-)
Odpovědět0  1
mareknr (256) | 8.3.20169:18
To čo predvádza Stach je tak isto extrém. Vôbec na tom nie je lepšie. Je to iba o tom, že si rovnako predpojatý voči NVIDII tak sa ti to zdá lepšie.
Odpovědět2  0
hl.hl (293) | 8.3.201611:48
No nevím, já viděl za poslední hodně dlouhou dobu jen jeden a to u GTX980Ti v době kdy neměla žádnou konkurenci. Později začal prohlašovat, že nejvýkonnější jednočip je Fury X.

A porovnání Obra a Stacha? Oba jsou špatní. Ale Obr si alespoň na nic nehraje oproti nejobjektivnějšímu Stachovi. Otázka, co je horší.
Odpovědět2  1
kochren (74) | 7.3.201611:31
No prostě mrkvosoft zas něco ­"nedal­" a ještě si ke katastrofě pomohl s GameWorks... Které většinou nepřináší nic než samé problémy... Mrkvosoft měl tedy uvést, že tato hra je Nvidia GPU only... Ostatně i ten skype už není to co býval... od doby co jej má Mrkvosoft... obávám se kdy podělaj i Minecraft... Mněli by to rychle opravit a dát možnost GW vypnout a to celkově... Takhle si udělali jen zas další ostudu...
Odpovědět4  2
Cemada (1210) | 7.3.201611:43
Spíš bych zakázal GameWorks. Prokazatelně to způsobuje problémy uživatelům a to nejen používající konkurenční HW. V rámci GW se objěvily i problémy u GPU od NV.
Jednoznačně se dá říct, že je to špatný produkt a měl by být zakázán.
NV má ale tak přeplněné rybníky, že rozesílá kapříky po tunách. Jinak nechápu jak je možný, že se jejich GW pořád drží i přes tyhle průšvihy.
Odpovědět6  2
kochren (74) | 7.3.201611:51
jn njn bohužel... i jdyž nevím proč to teď zkoušel i Microsoft... Asi chtěli otestovat zda GW dělá fakt takový problémy... To je poslední dobou co hra s GW to katastrofa... assasin, batman, tohle atd atd...
Odpovědět5  1
kochren (74) | 7.3.201612:06
PS: dodatkem vím že to pro Mrkvosoft dělal někdo jiný ale Mrkvosoft si ručí za to co vydává...
Odpovědět5  1
Hnizdo (433) | 7.3.201614:27
The Coalition, formerly known as Microsoft Vancouver and Black Tusk Studios, is a Canadian video game developer based in Vancouver, British Columbia, Canada owned by Microsoft.

Delal to Microsoft. Je majitelem studia, respektive je to jeho tym, a je zaroven vydavatelem. Coz nic nemeni na faktu ze vedel co vydava. Na vine neni gameworks, ale studio, ktere dela svoji prvni hru a neumi s tim zachazet, o cemz svedci dnes existujici patch, ktery chyby zobrazeni opravuje, ale gameworks se netyka, dll zustava stejne.
Odpovědět3  0
Cemada (1210) | 7.3.201614:34
Není to tím, že některá nastavení grafiky ­(která jedou pod GW­) prostě vypnou?

Nejhorší je, že tu hru prostě vydali a určitě o problému věděli.
Kdyby řekli ­"hele sorry, ale narazili jsme na problém a vydání se spozdí o 2 týdny­" tak nikdo nic neřekne.
Ale vydat špatně fungující produkt za každou cenu...
Odpovědět2  0
Hnizdo (433) | 8.3.201613:23
Presne tak. Coz nic nemeni na faktu, ze za spatny vykon v den vydani nemohlo GW, a studio.
Odpovědět0  0
kochren (74) | 7.3.201615:10
Aha tak já myslel, že jim s tím pomáhal ještě někdo jiný. No o to víc platí to co sme oba napsali. Ručí si za to co vydává. S GW vycházím z toho co vidím poslední dobou je to s hrami s GW katastrofální... Nvidia z toho musí mít hlavu jak buben protože je tam jejich logo jejich reklama a zas průšer... Si vem kolik to bylo her s brutalními problémy. A Nvidia kdyby byla čestná a otevřela GW i pro Intel a AMD tak by se ji nemohlo vytýkat, že úmyslně poškozuje konkurenci... http:­/­/a.disquscdn.com­/uploads­/mediaembed­/images­/3306­/5826­/original.jpg
Odpovědět1  1
Hnizdo (433) | 8.3.201613:20
Takze si to s gameworks shrneme:
Witcher3, GTA5, Fallout4, Arma3 ­(posledni update­), AC Syndicate ­- no problem.

"problemy­":
GoW­-Ultimate pruser ­- nymandi co delaji prvni hru. GoW opraven nekolik dni po zverejneni.
Batman AK rozesrany na uplne na sracky protoze opet dali PC port uplnym nymandum kteri to nikdy nedelali. Batmanu trvalo vyladeni performance dele, i kdyz pokud se hned vypla ta bramborova kase, pardon dynamicka mlha, bezelo to v day zero v pohode.

V obou pripadech je zrejme, ze GWorks asi nebude ten hlavni problem ­/strong sarcasm.

Specialni pripad je Assasins Creed Unity, kde je tez zrejme, ze vypadky xichtu a dalsi miliony bugu v questech a mechanice evidentne nema na svedomi GW, coz nekterym trotlum nebranilo na gw hazet i vypadky spojeni na servery hry.

K tomu poskozovani ­- dokud se da gameworks vypnout, nemuze z toho principu poskozovat vubec nic.
Odpovědět1  1
mareknr (256) | 8.3.201613:28
"dokud se da gameworks vypnout, nemuze z toho principu poskozovat vubec nic.­"

Niektorí ľudia proste chcú veriť, že pár efektov ­(väčšinou doslovne pár­) navyše rozbije komplet celú hru. Na tú možnosť vypnutia som už dostal aj opdpoveď že čo keď GW obsahuje škodlivý kód, ktorý sa spúšťa aj keď sú jeho features vypnuté. Že keďže je uzavretý, tak sa nedá dokázať, že nemá. Takže títo ľudia si proste vymyslia hocijaké obvinenie. :­-­) Oni proste chcú aj nasilu veriť, že GW je problém. A nedá sa s nimi ani diskutovať pretože budúp dokolečka hovoriť svoje pričom ti je od začiatku jasné, že nevedia vôbec čo vlastne ten GW v danej hre vôbec robí. A ich to ani nezaujíma.
Odpovědět1  2
mareknr (256) | 8.3.20168:40
Já bych taky ty internety zakázala. Asi tak vyznieva tvoje prianie zakázať Gameworks. V prvom rade problémy sú iba ojedinelé. Nijak sa nevymykajú z rámca bežných problémov aké dnes bohužial pri release hry mávajú. Zväčša sa opravia behom prvých pár patchov. Mne nikdy GW problémy nespôsobili tak ma trochu hnevá keď mi niekto chce zakázať používať pokročilejšie grafické technológie len preto, lebo nemá rád jednu značku GPU. To je ako keby nám zakázali používať internet pretože by sa pár ľuďom nepáčil. Bol by si s tým spokojný?
A teraz k článku. To čo sa udialo s HBAO+ v Gears of War je len obyčajný bug, ktorý ide na vrub vývojárov hry ­(nie Gameworks­). V iných hrách takéto artefakty nikdy HBAO+ nespôsobil a bolo ich už veľa čo ho používali. Vôbec to nie je o tom, že HBAO+ hre škodí. Práve naopak. To, že ho vývojári naroubovali na 10 rokov starý engine a neodtiahli to dokonca, je ich chyba ­(o problémoch s AMD GPU posledných 2 generácií určite pred vydaním vedeli­). Čo sa týka PhysXu, hra využíva iba CPU PhysX a nie GPU. T.j. ten parameter v konfiguračnom súbore môže byť nastavený ako chce, Physx v tejto hre ide vždy na CPU bez ohľadu na to, akú grafiku v počítači máš. To, že niekto zo štandardných nastavení vydedukoval niečo čo tam nie je ešte neznamená, že je to správne. Takže PhysX v Gears of War nijak neovplyvňuje výkon podľa toho či máš v počítači GPU od AMD alebo NVIDIu. Takýmto pofidérnym spôsobom sa Gameworks kritizuje neustále.
Veta ­" Prokazatelně to způsobuje problémy uživatelům­" je založená hlavne na fantasmagóriách fanúšikov AMD. Väčšinou toitž obyčajní ľudia, ktorí za kritikou stoja ani nevedia, čo features z Gameworks robia a ani čo dokážu ovplyvniť ­(typický príklad Stacha­). Tak tejto knižnici potom pripisujú chyby za ktoré z princípu nemôže. Toto sa dnes berie ako ­"prokazatelné­"? Naozaj vám to ľudia stačí? Niekedy má Gameworks prepálené nastavenia, ktoré sa nedajú zmeniť ­(Hairworks vo Witcher3 či APEX Turbulence v Batmanovi a pod­). To je dôvod na kritiku. Ale vo väčšine prípadov si ľudia problémy súvisace s Gameworks iba domýšľajú. A keď už nemajú argument, tak prídu s niečí ako skytý škodlivý zdrojový kód a podobné hlúposti. Takéto niečo by boli polená pod nohy samotným vývojárom a ani NVIDIA si nemôže niečo také dovoliť.
A hlavne ide o voliteľné features, ktoré si ľudia môžete vypnúť. Tak o čo vám ide? Ak sa vám Gameworks features nepáčia, jednoducho ich vypnite. Prečo žiadať ich zakáz a nasilu ich zneprístupniť ľudom, ktorí sú s nimi spokojní?
Odpovědět1  2
hl.hl (293) | 8.3.201611:39
Naprostý souhlas. Ještě bych upřesnil toto, aby to zas někdo nepochopil naopak:

"Niekedy má Gameworks prepálené nastavenia, ktoré sa nedajú zmeniť ­­(Hairworks vo Witcher3 či APEX Turbulence v Batmanovi a pod­­). To je dôvod na kritiku.­"

I toto samozřejmě patří ke kritice vývojářů hry, GW potažmo Nvidia nemůže za to, co udělá a nebo neudělá programátor hry.
Odpovědět1  2
BORRT (116) | 8.3.201621:03
Mělo by tam být slovo ZÁMĚRNĚ: ­"Niekedy má Gameworks ZÁMĚRNĚ prepálené nastavenia, ktoré sa nedajú zmeniť ­­­(Hairworks vo Witcher3 či APEX Turbulence v Batmanovi a pod­­­). To je dôvod na kritiku.­"

"I toto samozřejmě patří ke kritice vývojářů hry, GW potažmo Nvidia nemůže za to, co udělá a nebo neudělá programátor hry.­"

Tohle není, tak úplně pravda. Viz třeba výše zmiňovaný Witcher 3.

Many of you have asked us if AMD Radeon GPUs would be able to run NVIDIA­'s HairWorks technology – the answer is yes! However, unsatisfactory performance may be experienced as the code of this feature cannot be optimized for AMD products. Radeon users are encouraged to disable NVIDIA HairWorks if the performance is below expectations. CD Projekt Red­'s Marcin Momot

http:­/­/www.overclock3d.net­/articles­/gpu_displays­/witcher_3_dev_says_nvidia_hairworks_unoptimizable_for_amd_gpus­/1

To nVidia si nastavila v HairWorks DEFAULTNÍ teselační faktor na x64, ikdyž mezi x8 vs x64, aby jsi hledal rozdíly lupou a mezi x16 vs x64 by jsi je ani tou lupou nenašel. Maxwelly v prvních recenzích vynikly a Radeony defaultní nastavení posílalo do kolen ­(dokonce i starší generace od NV­). Vizuální stránku extrémní teselační faktor už v žádném případě nezlepšoval, ale výkon zaručeně snižoval ­(viz provedená měření­)

http:­/­/wccftech.com­/amd­-announces­-witcher­-3­-hairworks­-performance­-fix­-catalyst­-control­-center­-driver­-coming­-boost­-tessellation­-performance­/

Naštěstí mají Radeony po předešlých ­"optimalizacích­" druhé strany v ovladačích možnost nastavit si teselační faktor vlastní.


Takže za všechno nemohou vždy jen vývojáři.
Odpovědět1  1
mareknr (256) | 9.3.20166:05
"Naštěstí mají Radeony po předešlých ­­"optimalizacích­­" druhé strany v ovladačích možnost nastavit si teselační faktor vlastní. ­"

Presne. A NVIDIA o tom predsa vie. Takže čím si pomohla, že nechala nastavený vysoký teselačný faktor? Ničím. Ale súhlasím, že volba v nastaveniach by mala byť väčšia ako len on alebo off.
Odpovědět1  1
BORRT (116) | 12.3.201619:46
"Takže čím si pomohla, že nechala nastavený vysoký teselačný faktor? Ničím.­"

A ty první recenze jsou co?
Ty mávnutím kouzelného proutku z internetu nezmizí. Když si někdo méně znalý této problematiky bude chtít zahrát Zaklínače 3 a bude se řídit podle těchto ­"účelově zkreslených­"recenzí, tak Maxwelly vypadají jako ideální volba na novou grafiku.
Nemožnost pro Intel a AMD mít kontrolu nad svým hardwarem a být vydán na milost a nemilost nVidii ­(obfuskace kódu, nemožnost vývojářů se ani o tomto kódu s nimi bavit, ...­). Hráči budou muset vypínat stále více features, které jsou dělané pomocí Gameworks, protože to má na jejich HW velké výkonové dopady. Mnohem větší, než na jinak srovnatelný hardware. Ale tito zákazníci si zaplatili za CELOU hru a ne jen za její osekanou verzi.
Celý balík Gameworks je se stávajícími lincenčními podmínkami a uzavřeností kódu velice kontroverzní a po předešlých zkušenostech jsou i pochybnosti o záměrném výkonnostním poškozováním konkurence zcela namístě.
Ale, že to jde i obráceně ­(bez uzavřeného kódu­) dokazuje AMD se svým open source projektem GPUOpen.
http:­/­/gpuopen.com­/games­-cgi/
Odpovědět0  1
mareknr (256) | 12.3.201621:12
Preto spomínam aj v iných diskusiách, že sú situácie kedy sa správanie GW poprávu kritzuje. Ale nie je to tak vždy. Vo väčšine prípadov sa len hľadá hocičo a pripisujú sa GW aj chyby za ktoré proste z princípu nemäže. Máš viacero hier kde je GW použitý a nie sú s ním problémy. Pozri sa napríklad na Division.
Čo sa týka GPU Open, je to vcelku vítaná iniciaíva ale treba si uvedomiť, že AMD zatiaľ nič nedokázalo. NVIDIA sa v tomto prípade chová ako komerčná firma, ktorá očakáva návratnosť financií, ktoré vráža do vývoja. AMD častokrát niečo uvolní ako open source, ale potom sa už nestará o používanie alebo aktualizácie a necháva to na vývojároch hier. Potom sa stane, že sa to ani nepoužíva. Na rozdiel od konkurenčnej uzavretej alternatívy, ktorá sa potom aj rýchlejšie vyvíja.
Fakt je ten, že GW vylepšuje viditeľne vzhľad hier a že so sebou prináša aj určitú mieru kontroverzie ­(ktorej ale veľkú váhu dávajú hlavne notorický kritici­). Povedzme si otvorene. Keby aj nebol kód GW uzatvorený, kontroloval by si ho či je v poriadku? A vedel by si to posúdiť? Úplne rovnako by si ho kritizoval ako teraz, pretože by sa na nete objavilo aj tak kopec článkov ako je táto knižnica škodlivá len preto, že je od NV. Sú aj ľudia. čo kritizovali GW za to, že vypadávalo spojenie so servermi hry. Takí by si vymysleli hocičo.
Ja s GW problém nemám. Rozumiem prečo sú určité efekty tak náročné na výkon a dokážem to akceptovať a aj ich vypnúť keď na ne nemám výkon. Koľko hráčov hráva dnes hry na plné detaily? Prečo im nevadí vypnúť si určite efekty a pri iných je to veľký problém? Nie je to iba o tom, že niektoré sú spojené s NVIDIou?

"zákazníci si zaplatili za CELOU hru a ne jen za její osekanou verzi­"

Toto je taký marketingový blaf. Zákazníci dostanú úplne rovnakú hru. Môžu si ju zahrať rovnako všetci. Keďže GW je iba grafické pozlátko, ktoré tvorí z celkového renderingu iba jeho malú časť. Tak sa netvárme ako keby niekto dostal osekanú hru, pretože nič také sa nedeje. Čo mali podľa teba hovoriť ľudia, ktorí si kúpili hru s Mantle a nemali na to adekvátnu grafiku ­(to sa týkalo aj veľkej skupiny zákazníkov AMD­). Mali sa sťažovať, že dostali ­"osekanú­" hru a že namjú rovnakú podmienky ako iní?
Odpovědět1  1
BORRT (116) | 12.3.201621:37
"Úplne rovnako by si ho kritizoval ako teraz, pretože by sa na nete objavilo aj tak kopec článkov ako je táto knižnica škodlivá len preto, že je od NV.­"

Tato věta mluví za vše. Pán má křišťálovou kouli a ví víc než všichni okolo a dokonce více i než samotný programátor z CD Projekt Red­­'s Marcin Momotz, který popsal SOUČASNÝ stav a který jsem kritizoval. Je vidět, že nesneseš oprávněnou kritiku na tvoji oblíbenou firmu. Hraješ si tu na přemoudřelého a tvoje fanouškovství k Nvidii je zcela zjevné.
Odpovědět0  1
mareknr (256) | 13.3.20160:19
Ale no tak. Nehraj sa na naivného. GW kritizujú hlavne fanúšikovia AMD. Ja som za kritiku iba tam kde je na mieste. Nie za všeobecné nič nehovoriace výlevy. Vo väčšine hier nie je s GW žiadny problém. Sám sa sústredíš iba na všeobecnú kritiku založenú na frázach o uzavretom škodiacom kóde. Väčšina SW čo používame je uzavretá. To ale neznamená, že je ten SW automaticky zlý.
BTW CD projekt problém s Hairworks vyriešil doplnením konfigurácie, aby si to každý nastavil podľa seba. Tak to malo byť už od začiatku. Pretože problém očividne nebol v kóde Hairworks ale v konfigurácii. HBAO+ je tiež zlý pretože v jednej hre z 20tich spôsoboval artefakty? Ako je možné, že v hrách predtým fungoval bezchybne? Ale asi ti stačí povrchný podhľad bez otázok aký si predviedol vyššie.
Odpovědět1  1
BORRT (116) | 13.3.201611:47
"Ale no tak. Nehraj sa na naivného. GW kritizujú hlavne fanúšikovia AMD. ­"

Tak tohle ti zrovna nevyšlo, protože to píšu ze stroje s Intelem a GPU arch. Kepler.

Takže kdyby se nestrhla ta vlna nevole na zcela nesmyslené nastavení vyskokého teselačního faktoru po vydání Witcher 3, tak si stále myslíš, že by v menu doplnili možnost si to nastavit?
A pak kdo je tu naivní.
Odpovědět0  0
mareknr (256) | 13.3.201613:46
"Tak tohle ti zrovna nevyšlo, protože to píšu ze stroje s Intelem a GPU arch. Kepler.­"

Písal som hlavne. Nie iba. Ja mám tiež arch. Kepler menovite GTX 780. S GW som vcelku spokojný.

"Takže kdyby se nestrhla ta vlna nevole na zcela nesmyslené nastavení vyskokého teselačního faktoru po vydání Witcher 3, tak si stále myslíš, že by v menu doplnili možnost si to nastavit?­"

To som netvrdil. Je jasné, že keby sa nevôla netrhla, nebol by dôvod niečo meniť. Ja osobne som za čo najväčšiu mieru konfigurovateľnosti. Takže kritika vo Witcherovi 3 bola opravnená z tohto dôvodu. S tým ale kritizovaná uzavretosť kódu GW nemá nič spoločné. Toto bolo čiste rozhodnutie CD Projektu. Či už priamo alebo z dohody s NVIDIou. NVIDIA sama nerozhoduje za vývojárov o tom ako bude ich produk vypustený von.
Odpovědět1  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.