Zajímavosti z Asie
To, co tento mobil odlišuje od ostatních přístrojů, není jen zahnutý tvar. Je to především inteligentní kryt s názvem "Smart Skin" (ten byl vyvinut právě společností Wildseed). Smart Skin není jen běžným výměnným krytem – obsahuje totiž kromě klávesnice i IC kartu, která představuje specifické vlastnosti konkrétního přístroje, jako je například melodie upozorňující na přicházející hovor, možnost přehrání určitého videoklipu, specifická barva displeje a uživatelské rozhraní (např. přednastavení určitých linků na internet a specifické videohry). To vše odpovídá tomu, že je přístroj určen především pro mladou generaci, která „si ráda hraje“ a chce se „odlišovat“. Jistě to není náhoda, že svým tvarem tento mobil připomíná spíše přístroj na hraní her (jako je například Game Boy od Nintenda).
Odlišný tedy DELTA2 v kombinaci se Smart Skinem rozhodně je: displej (samozřejmě barevný) i klávesnice jsou umístěny obráceně, než u klasického přístroje. Majitel DELTA2 může jednotlivé kryty měnit dle své potřeby a nálady (a samozřejmě také podle obsahu své peněženky). Tak například fanoušek určitého fotbalového týmu si bude moci koupit Smart Skin, který nejen že bude v barvách právě tohoto týmu, ale bude mít na displeji jeho logo, fotbalovému tématu bude odpovídat i vyzváněcí melodie, Smart Skin bude obsahovat i naprogramované Web-linky na stránky tohoto týmu a možná bude obsahovat i zabudovanou fotbalovou video-hru.
I jinak DELTA2 obsahuje vše, co lze od moderního mobilu očekávat, včetně 1xRTT vysokorychlostního přenosu dat, výběr loga, telefonní seznam, bezdrátový přístup na internet, „two-way messaging“, zabudované FM rádio, 8MB paměti a 16MB RAM. Na Japonský trh se dostane nejdříve začátkem příštího roku. Prodávat by se měl za celkem přitažlivou cenu odpovídající v přepočtu cca. 200 USD; výměnné kryty pak budou stát v rozmezí 25 – 40 USD.
TOKYO – „WPC EXPO 2002“ přitáhla zájemce o tablety, mobilní telefony, digitální fotoaparáty a navigační systémy. "WPC EXPO 2002," která odstartovala 16. října v Japonském Tokyu, ukázala, jak se tato výstava změnila z původně klasické „výstavy osobních PC“ na „komplexní digitální výstavu“. Nejvíce se letos mluvilo o PC-tabletech a nových modelech PC určených pro prodej v zimní sezóně. Ale stále větší místo postupně zabírají i výstavci mobilních telefonů, navigačních systémů, domácích kin a nejrůznějších video zařízení.
Návštěvníky zaujal mimo jiné stánek společnosti NEC, kde sličné hostesky předváděli "Valuestar F" stolní PC a "LaVie F" notebook. Výstavní stánek Sony se koncentroval na PC série VAIO a obsahoval i "CoCoon" – skupinu přístrojů, které střídavě propojují AV zařízení. Tyto dva druhy domácích sítí by se již v blízké budoucnosti měli propojit do jediné. Fujitsu ve svém stánku vystavovala rozmanité přístroje pro domácí síť – například bezdrátový displej "Windows Powered Smart Display", který „v jednom“ zobrazuje data uložená v jednotlivých PC členů rodiny.
Společnost Sotec mimo jiné návštěvníkům předváděla adaptér Play@TV, který lze připojit k TV a který umožňuje zobrazení přehledu video souborů a hudebních souborů uložených v PC.
Na horním obrázku vidíte tablet PC společnosti Fujitsu, který se v Japonsku začne prodávat 8. listopadu. Co se týče softwaru pro tablety, některé z nich jsou tak dokonalé, že je návštěvníci hned mohli ovládat bez cizí pomoci. Například CAD software "CAD Plus" (společnosti T-Five) umožňuje uživateli kreslit grafy rukou; software Ekisupato (VAL Laboratory) obsahuje pak průvodce vlakového spojení a software "ComicStudioDebut" (Celsys) umožňuje kreslení komiksů.
Jak to tak vypadá, v neustálém zmenšování mobilních telefonů výrobci stále ještě asi „nedosáhli limitů“. Například společnost Kyocera vystavovala 15mm silný mobil "TK22" (na fotografii hosteska předvádí jeho použití návštěvníkovi); Matsushita (Panasonic) pak představila malinký GSM mobil „do dlaně“, určený pro prodej na Čínském trhu.
V neposlední řadě měli návštěvníci výstavy možnost seznámit se s navigačními systémy do automobilů – včetně modelu "Air Navi" od společnosti Pioneer, který pracuje na bázi komunikačního modulu; společnost Clarion zase předváděla "ADDZEST 'AutoPC CADIAS', jehož operačním systémem jsou Windows CE „pro automobily“ – ten umožňuje brouzdání po internetové síti a posílání + přijímání Emailů.
Nám nezbývá než se těšit na to, že se alespoň s některými přístroji a softwarem, který měli možnost shlédnout a vyzkoušet si návštěvníci WPC EXPO 2002 v Tokyu, setkáme někdy v budoucnosti i u nás.