Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
19.2.2020, Jan Vítek, aktualita
Na MIT byl vyvinut hloubkový radar vhodný pro automobily, který by se mohl by stát základní výbavou budoucích systémů autonomního řízení. K čemu ale může být schopnost vozů sledovat místa pod vozovkou?
TomasNe (13) | 20.2.202010:40
Podle mně by byl skvělý nápad, kdyby se pri konstrukci či opravě silnic do krajnic pod povrch zabudovali reflexní prvky ­( třeba ve formě hliníkového pásku­). Mohla by tam být i zakodována nějaká přídavná informace.
Odpovědět0  0
Dodinoo (25) | 19.2.202016:27
Zaujimal by ma dopad takejto dopravy ktora by sa skladala z aut ktore nepretrzite vysielaju rozne vlny ziarenia do svojho okolia ­(aky by to malo dopad na nase zdravie v tak velkom meritku posobenia­).
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 19.2.202016:52
Úplně normálně. Řidič dostane rakovinu prsu, řidička prostaty.. A doktor jim to nebude smět říct, protože by tím narušil jejich lidské, přirozené právo zvolit si pohlaví. :)
Odpovědět1  1
CooliPi (378) | 19.2.202017:11
Vzhledem k tomu, ze to bude pouzivat velmi smerove vlny s vysokovou frekvenci, tak by to vyzarovalo pod auto a kabina je kus plechu, tak bych rekl ze velmi velmi male. Odrazy jsou jeste slabsi nez prima vlna. To uz jen mobil, ktery drzite u ucha bude mit na zdravi 10000x horsi dopad ­- treba noseni telefonu by melo byt 2.5cm od tela. Kolik lidi s plackami to nosi tak daleko?
Odpovědět0  0
Cemada (1210) | 19.2.202014:52
Otázka zní: Jak to bude v případě nezmapované cesty? Což bude i silnice po rekonstrukci, stejně jako pomalu se zvětšujících děr atd.
Datový objem asi taky nebude malý.
Ale každý nápad někam vede, tak třebas z toho něco bude.

Pořád si říkám, jestli by nebylo nejlepší do silnice prostě zakopat drát s nějakými čidli a bezdrátově jej autem snímat.
Odpovědět0  0
batmaster (699) | 19.2.202011:00
Malý překlep: ­"který by se mohl by se stát­"..
Odpovědět0  0
Jan Vítek (3360) | 19.2.202011:01
To jsou ty úpravy na poslední chvíli, opraveno.
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 19.2.202010:56
Dobře, je to přesnější, než GPS. Nicméně ne o moc, gpska při opakovaných dotazech a vlastním měření inercie dá výledek s přesností +­- jednotky metrů. ­(spíš metr až dva­) A stejně to bude muset mít hafo jiných senzorů. Autonomní auto se nemůže hnát po ­"jediné správné­" stopě, a ignorovat při tom ostatní auta, značky, světla, lidi, zvířata, padlé stromy, padající skály.. Neříkám, že to nepomůže, ale rozhodně nejde o samospasitelný nápad.
Odpovědět0  1
Jan Vítek (3360) | 19.2.202011:00
Jde o schopnost se orientovat v jakýchkoliv podmínkách. K čemu bude GPS v tunelu, nebo v opravdu husté vánici?
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 19.2.202011:49
Ano, uznávám, že to pomůže. Ale rozhodně to nemůže ostatní senzory nahradit. Auto musí být schopné vnímat okolí a reagovat podle potřeby a na to stejně ty kamery a lidar potřebuje. A minimálně, když někde najede na objížďku, bude potřebovat i tu GPS. Není možné, aby se to tam zastavcilo a nahlásilo, že chybí data. ­(ostatně počítám, že vůbec samotná objížďka je pro autonomní systém docela legrace. S tím, jak je někdy značená zcela nesmyslně, nebo víc než laxně­)
Odpovědět0  1
wrah666 (6205) | 19.2.202011:53
PS: a v případě tak hustého sněžení, že není vidět na značky, silnici a vypadne GPS je vám znalost polohy stejně k ničemu. Maximálně, že zajedete na kraj a zastavíte. Pokračovat dál, natož vyšší rychlostí je pokus o ­(sebe­)vraždu.
Odpovědět0  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.