profile-image

zdenekmichalek

Zdeněk Michálek
Registrace 28. 4. 2002
ID 790208956
Level
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Články

Vývojáři Světa hardware blogují!

Vývojáři Světa hardware blogují!

Zajímají vás názory lidí, kteří stojí za vývojem webu Světa hardware, Digimanie, TV Freaku, ale třeba i Czech Computeru, 100Mega, Inteleku?

1. 4. 2008 00:00
2
Foxconn postaví v Kutné Hoře obří továrnu na LCD

Foxconn postaví v Kutné Hoře obří továrnu na LCD

Podle informací ČTK tchajwanská společnost Foxconn na tiskové konferenci potvrdila, že v v Kutné Hoře postaví novou továrnu na výrobu LCD monitorů a počítačových komponentů. Investuje do ní 147 milionů dolarů (3 094 mil. Kč), v novém závodě zaměstná 5000 lidí. V ČR tak firma bude mít 10.000 zaměstnanců, v Pardubicích již v továrně Foxconnu pracuje 5000 lidí. Stavba továrny v Kutné Hoře je zklamáním pro město Svitavy, které bylo druhým z možných sídel nového závodu Foxconnu. Stavbu firma hodlá zahájit v srpnu a dokončit ji chce v červnu 2008. Foxconn začal v Česku podnikat v roce 2000 v areálu zkrachovalé HTT Tesla Pardubice a postupně se zařadil mezi největší průmyslové podniky v zemi. V roce 2005 dosáhly jeho tržby 51,4 miliardy korun a zisk byl 509 milionů korun. Téměř veškerá produkce firmy míří na vývoz. Zdroj: ČTK

29. 5. 2007 00:00
2
Bluetooth sluchátka Ovislink AirLive BT120HP: jaká je cena mobility?

Bluetooth sluchátka Ovislink AirLive BT120HP: jaká je cena mobility?

Recenze sluchátek není na Světu hardware právě obvyklým artiklem (a nebojte se, ani do budoucna se jím nestane). Hlavním záměrem recenze však tentokrát není zhodnocení výrobku: jde spíše o to, ukázat na konkrétním produktu klady a zápory technologie, která v tomto využití stále není zcela běžnou.

27. 4. 2006 00:00
1

Komentáře

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
27. 3. 2019 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

super článek, super rozhovor - a zajímavý koníček :)

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
25. 2. 2016 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

asi není co řešit. Pokud padne soudní rozhodnutí, Apple ho musí respektovat - ale to rozhodnutí nesmí být o univerzálním klíči pro FBI, ale o tom, že Apple sám a vlastními prostředky mobil "odemkne" a data z něj v nezakryptované podobě dostane. Na základě soudního příkazu, pro jeden konkrétní případ. Ano, vznikne precedens, ale ten přece vznikl už dávno pro stovky jiných podobných případů - odemčení trezoru policejním zámečníkem, zabavení PC a prozkoumání disku... Státní moc je použita pro to, aby získala přístup k tomu, co jednotlivec chtěl utajit, ochránit.

Hlavní co nesmí nastat je povinnost jedince vydat důkazy proti sobě ("pokud nám nedáš heslo ke svému Apple, máme právo tě oběsit").

Tohle celé je - přesně jak tu někdo psal - PR Apple a FBI.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
9. 11. 2015 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

s chutí jsem si početl. A mimochodem - příliš netuším, proč když je něco dobré (a dokonce se to víceméně dobrým směrem ubírá) by měla převažovat kritika.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
5. 1. 2013 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukám na text, říkám si, co je to zase za kravinu, dyť mezerník určitě používám celý?!? takže pohled na mezerník mého stařičkého notebooku proti světlu - a je to tak, zatímco klávesy ASDE jsou úplně vyhlazené a lesklé, levá část mezerníku je matná zdaleka nejvíc (dokonce víc než caps lock - stejně matný je jedině scroll lock. Takže mea culpa, levá část mezerníku je pro mě opravdu nanic.

Ale zvykat si na to, že backspace je na protější straně klávesnice než dosud, brrrr, to je věc druhá, to asi ne...

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
24. 3. 2010 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Recenze na tom odkaze nic moc, zkopírovaný manuál, zajímavé jsou spíš ty metodiky pro inspiraci. Chariot je standard, pro měření soustavných datových toků OK, problém je, že mezi scénáři nemá (nebo aspoň neměl) metodiku pro takovou charakteristiku zátěže jako psal Jajator

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
23. 3. 2010 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, LAN-LAN propustnost.. řekl bych, že mezi propustností různých přepínačů téhle kategorie příliš velké rozdíly nebudou ;-)

Co se týče WAN-LAN propustnosti, to už by bylo zajímavější - i když myslím že pro většinu uživatelů to bude spíše filozofická debata - propustnost bude výrazně vyšší než rychlost internetového připojení (co jiného budou na WAN port připojovat). Čest výjimkám, které budou mezi sebou routovat tímhle routerem LAN sítě.

Ale údaj by to byl zajímavý, jen by se musely nastavit stejné podmínky pro testování propustnosti (nastavení FW, NAT, QoS, případné další funkcionality, které zatěžují procesor routeru atd.)

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
23. 12. 2008 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..ale tohle JE přímo URL hlášky o neexistenci stránky, ne adresa článku ;-)

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
27. 8. 2008 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

díky, početl jsem si a těším se na další články. K (rozumnému) zaujetí - osobně ho mám rád, není nic horšího než přísně neutrální články. S článkem psaným se zaujetím se dá souhlasit, dá se s ním polemizovat nebo třeba autorovi vynadat ;-) , u přísně neutrálního lze tak akorát pokrčit rameny.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
4. 6. 2008 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mně dostupných výsledků z trhů, kde byl Eee ve starší verzi oficiálně k mání už od začátku, zůstal Linux na necelé pětině přístrojů. Možná bych ještě v historii vyhrabal kde se o tom psalo (a nebyl to MS).

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
23. 1. 2008 23:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Vypada to jako kachna, chodi to jako kachna a kejha to jako kachna, je to kachna"! A podobně to platí pro notebook. Můžete (na můj vkus poněkud demagogicky) napadat autora a tvrdit že notebook je spotřebka, zákazník jej tak nevnímá - on jej vnímá jako notebook, bude od něj očekávat vlastnosti notebooku - a pokud je nedostane, bude se cítit podveden. A kolik že procent zákazníků provozuje na NB Linux?

A že africkým dětem je to jedno? Určitě.. ale ty potřebují hlavně školy a učitele, aby vůbec měly přístup k elektrické zásuvce, nedejbože k Internetu, aby jim vůbec někdo ukázal, že existuje nějaká alternativa k tradičnímu způsobu života. Zeptejte se kteréhokoliv člověka z humanitárních organizací, který v terénu působí, co si o projektu myslí - a připravte se na hodně ostrá slova.

Ano, proč stavět školy. Podstatně lepší je uspokojit různá lobby , prosadit megalomanský rozpočet a nechat vydělat výrobce. Co na tom, že jejich produkty budou v podstatě na nic..

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
2. 1. 2008 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, jedna chybička by tam přece jen byla. Když telefon položím na stůl, RotateMe jej skoro vždy přepne na landscape zobrazení

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
13. 1. 2008 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

> pouziva autor vubec PDA..
> nevim jestli je to jen neobratnost, nebo mala zkusenost..
hmm, docela pikantní komentář vzhledem k tomu, že Pavlovi Burešovi prošly rukama stovky různých PDA při testování pro Svět PDA během jeho "redaktorování" ;-) Tak nějak bych řekl, že v Česku nebude moc lidí, kteří toho o PDA vědí (minimálně z uživatelského hlediska) víc než on..

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
24. 11. 2007 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Také jsem měl TyTN II pár dnů v ruce - už dlouhou dobu koukám po něčem, co by bylo "ideálním komunikátorem". TyTN II se k tomuto ideálu určitě o hodně přiblížil. Výsledkem však stejně bylo, že jsem se hodně rád vrátil ke své Nokii 6233 v kombinaci s notebookem nebo PDA. Důvod?

Primárně potřebuji telefonovat, až pak potřebuji PDA, občas foťák, občas GPS. Pokud se na TyTN II dívám jako na telefon, je asi horší, než levná Nokie (myšleno běžný mobil). Proč?

- je těžký. 200g při půlhodinovém rozhovoru způsobí, že ruka držící telefon prostě bolí
- jen těžko se dá nosit v kapsičce košile. Já vím, detail, je to ale jediné místo, odkud se i vsedě telefon rychle "tasí" a kde přitom jsou spolehlivě cítit a nejsou slyšet vibrace (nechci rušit okolí při jednání)
- zapomeňte na jednoruční ovládání třeba za jízdy autem (já vím, je to zakázáno, ale zastavujte kvůli každému vytočení čísla)
- ovládání telefonu je takové.. no, prostě tupé. Odezva na stlačení tlačítka není jednoznačně definovaná, jednou reaguje hned, jednou za nějakou dobu, mačkat tlačítka "naslepo" téměř nelze
- vybírání ze seznamu pár set lidí jen tlačítky je hodně nepohodlné, na rozdíl od "microsoftích" smartfonů prostě chybí pár harwarových tlačítek na klávesnici. A vytahovat jen kvůli tomu stylus - no, nic moc..

A podobných "telefonních" nevýhod je spousta. Jinak řečeno - kdo jste spokojen s nějakým stávájícím HTC/HP/... komunikátorem a naučil jste se ignorovat jeho nevýhody, určitě budete spokojený - TyTN II mi připadá lepší než cokoliv z této kategorie, co jsem dosud držel v ruce, je to skvělá mašinka narvaná technologiemi (snad jen jemnější rozlišení displeje a optický zoom mi chyběly). Pokud však hlavně telefonujete, řekl bych, že se rádi vrátíte ke svému klasickému mobilu stejně jako já.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
2. 7. 2007 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..ohledně VA - možná by to chtělo si ještě jednou přečíst ten perex článku, který připomínkujete

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
14. 6. 2007 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nezbývá mi než se zastat Honzy Vítka. Promiňte, ale Vaše příspěvky jsou vzorem demagogie a mediální manipulace, přičemž na jeho recenzi shledávám skutečně jen velmi málo "nestřízlivých" věcí. Hmm, shoduji se s gro, nezvyklé ;-)

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
12. 6. 2007 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

svého času ji kolegové kupovali v GM

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
5. 6. 2007 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jakoukoliv vhodnou pájkou v ochranné atmosféře, která zajistí, aby při pájení nevznikaly oxidy hliníku. S trochou šikovnosti místo ochranné atmosféry pro to stačí i vhodná pasta, která tu "ochrannou atmosféru" při tavení vytvoří

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
2. 2. 2007 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak tak, s tím posledním nelze než souhlasit :-(

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
2. 2. 2007 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

principu a z něho vycházejícího typu/kategorie. I kapilarita (kterou využívají heatpipes) je principem, ne typem.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
1. 2. 2007 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím že se mýlíte. Tepelná trubice je překladem heatpipe, někdy se ale používá i jako souhrnné označení pro celou kategorii těchto "zařízení" přenášejících teplo z místa A do místa B. Termosifon (thermosyphon) je konkrétní označení konkrétního principu a v tomto případě je použit správně.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
17. 2. 2007 00:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, abych jen nekritizoval - tady je odkaz na původní práci, ta za přečtení (na rozdíl od článku na odlinkovaném blogu a mnoha dalších, které podobně papouškují) stojí.
http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html#thoughts

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
17. 2. 2007 00:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud byla jeho záměrem snaha pomoci aktivitám směřujícím proti praktikám "tvůrců obsahu", níže uvedenými tvrzeními článek naprosto diskredituje původní Gutmannovu práci a dělá mu medvědí službu, protože nikdo (kromě party geeků) jej pak nemůže brát vážně:

"Windows Vista je operační systém, který byl záměrně navržen jako nestabilní, nespolehlivý.."
"Windows Vista jsou labutí písní dominance Microsoftu na trhu desktopových operačních systémů"
"Windows Vista jsou proto mrtvým koněm ještě dříve, než vyjely ze stáje"

Jinak řečeno: nemám nic zásadního proti tvrzením Gutmanna, souhlasím s nimi a je mi spíš kupodivu, že podobné aktivity nejsou hned v zárodku předmětem zájmu americké justice - stejně jako u známého případu "ochrany" tiskových cartridgí. Asi chybí žalobce.

Mrzí mě ale idiotská forma jakou je celá záležitost podána - a zejména ty závěry, které ji shodí na úroveň pivních keců.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
16. 2. 2007 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co k tomu říct. Tak tendenční články, jako je ten odkazovaný na Zvědavci, aby člověk i na českém internetu pohledal. Klasická struktura: vezmi pár pravd, obal je polopravdami, přidej hrst lží a fůru demagogie a zavěrem vyvoď nesmysl.

Reklama
Reklama