reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Ze Safari zmizí funkce „Do Not Track“, nefunguje a mate uživatele

7.2.2019, Jáchym Šlik, aktualita
Ze Safari zmizí funkce „Do Not Track“, nefunguje a mate uživatele
Apple ze svého internetového prohlížeče odebral funkci, která žádala weby, aby nesledovaly aktivitu návštěvníka. Znamená to snad, že by společnost přestalo zcela zajímat soukromí uživatelů? Nikoliv, důvod je jiný.
Připravovaný prohlížeč Safari 12.1, který bude součástí iOS 12.2 a macOS 10.14.4, přijde o funkci „Do Not Track“. Jejím úkolem je chránit soukromí uživatelů, ale v praxi příliš nefunguje a uživatelé většinou mají špatnou představu o tom, co vlastně tato funkce dělá. Jak ukázal průzkum internetového vyhledávače DuckDuckGo ukázal, že skoro čtvrtina dospělých amerických uživatelů aktivovalo ve svém prohlížeči volbu „Do Not Track“. Více než 40 % z nich ovšem nevědělo, že funkce automaticky neblokuje sledování aktivity webovou stránkou, ale pouze o to požádá. Vše tedy funguje pouze na bázi dobrovolnosti a především velké společnosti jako Google, Facebook nebo Twitter tuto žádost o nesledování ignorují. O tom nemělo ponětí více než 75 % dotázaných.
 
 
DuckDuckGo situaci přirovnává k ceduli „Nekoukejte do mých oken!“, kterou by si obyvatel postavil před dům, ale přitom by nechal vytažené žaluzie. Funkce „Do Not Track“ je tedy matoucí a velmi často neúčinná, proto se Apple rozhodl k jejímu odstranění ze Safari. Navíc americký gigant od roku 2017 používá pokročilejší technologii „Intelligent Tracking Prevention“, která využívá strojové učení k rozpoznání a blokaci takového chování stránek. Místo toho, aby weby pouze žádala, se tedy snaží aktivně zabránit vytváření souboru cookies a jiných dat bez výslovného souhlasu uživatele. Může tím hatit práci poskytovatelům, kteří využívají tato data k personalizaci reklamy a doporučování obsahu napříč internetovými stránkami.
 


reklama