reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AdBlock Plus může mít potíže s blokováním reklamy na YouTube

15.3.2016, Milan Šurkala, aktualita
AdBlock Plus může mít potíže s blokováním reklamy na YouTube
Někteří uživatelé mají problém se serverem YouTube a programem na blokování reklamy AdBlock Plus. Tato kombinace může způsobovat vznik chyby, při které dojde jen k částečnému zablokování reklamy a vyskočení chybové hlášky.
Programy na blokování reklamy jsou dnes velmi populární a AdBlock Plus zvládne odstranit i reklamy ze serveru YouTube. V posledních dnech ale dochází k tomu, že někteří uživatelé AdBlocku Plus místo reklamy vidí chybovou hlášku. Reklama samotná se tedy nepřehraje, ale chybová hláška trvá po dobu reklamního klipu a až poté se přehraje video. Nejde ale o celoplošný projev, zaznamenali je jen někteří uživatelé a zpravidla (nicméně ne vždy) šlo o přehrávání přes Google Chrome.


YouTube logo


Teoreticky by mohlo jít o nový systém, jak by Google mohl chtít blokovat ty, kteří blokují reklamy. Serveru Venturebeat.com ale údajně jeden ze zástupců YouTube řekl, že nejde o záměr, ale o chybu v programu, kterou se teprve budou snažit najít (to, zda je to skutečně pravda, je věc druhá).

Připomeňme, že z reklam na YouTube nemá příjem jen samotný Google, ale o něco větší část jde samotným tvůrcům videa (youtuberům). Ti tedy takto mohou být placeni za natáčení videí, ať už jde o videa kvalitní nebo naopak. Někteří z nich dokonce pověsili zaměstnání na hřebík a vydělávají si právě natáčením videí.


AdBlock Plus logo


Ač si to mnozí neuvědomují, můžeme být reklamám na YouTube vděčni za to, že se zde udrží pirátský obsah. Google totiž každé nahrané video skenuje a pokud porušuje podmínky copyrightu, smaže jej. Majitelé práv se ale mohou rozhodnout, že video na YouTube zůstane, ale bude k němu přilepena reklama a z ní pak dostanou peníze. Šťastni jsou pak všichni. Lidé, že mohou vložit a sledovat pirátský obsah na YouTube, tvůrce obsahu za to, že i přes jeho nelegální zveřejnění dostane zaplaceno a YouTube za svou provizi. Velký rozmach systémů blokování reklamy nicméně může způsobit, že tvůrci obsahu budou striktnější a nechají jej častěji mazat.

Zdroj: pcworld.com, digiday.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama