reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

AMD uvádí detaily o FidelityFX Super Resolution 2.0: výhodou je podpora DLSS 2.0

24.3.2022, Jan Vítek, aktualita
AMD uvádí detaily o FidelityFX Super Resolution 2.0: výhodou je podpora DLSS 2.0
Společnost AMD se více rozpovídala o své chystané technologii FidelityFX Super Resolution 2.0, která bude mít překvapivě leccos společného s konkurenční DLSS 2.0. Vypovídají o tom informace o rychlosti implementace. 
FidelityFX Super Resolution 2.0 má být dostupná už během následujících třech měsíců a těšit se mohou všichni, kteří mají ve výbavě svého PC kartu AMD či NVIDIA až do generace Pascal (GTX 1000) či Polaris. O FSR 2.0 ale nepřijdou ani majitelé Xbox Series X/S.
 
 
Technologie FSR 2.0 má blízko k technologii DLSS 2.0 tím, že využívá temporální upscaling a pracuje s pohybovými vektory, ovšem není založena na hlubokém učení či AI. Nevyžaduje tak ani žádný speciální hardware, což právě umožní využít i starší grafické čipy.
 
FSR 2.0 - režim
Škálování Vstupní rozlišení Výstupní rozlišení
Quality

1,5x jednorozměrově

(2,25x plošně)
1280 x 720
1706 x 960
2293 x 960
2560 x 1440
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
Balanced

1,7x jednorozměrově

(2,89x plošně)
1129 x 635
1506 x 847
2024 x 847
2259 x 1270
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
Performance

2,0x jednorozměrově

(4x plošně)
960 x 540
1280 x 720
1720 x 720
1920 x 1080
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
Ultra Performance (volitelné)

3,0x jednorozměrově

(9x plošně)

640 x 360
854 x 480
1147 x 480
1280 x 720
1920 x 1080
2560 x 1440
3440 x 1440
3840 x 2160
 
Budeme tu mít čtyři nastavení kvality, i když standardně budou nabízeny jen tři, ostatně upscaling ze 640 x 360 na Full HD asi nepřinese úžasné výsledky. 
 
Cílové rozlišení Karty AMD  Karty NVIDIA
4K

Radeon RX 6700 XT​
Radeon RX 5700​
a lepší

GeForce RTX 3070​
GeForce RTX 2070​
a lepší

1440P

Radeon RX 6600​
Radeon RX 5600​
Radeon RX Vega Series​
a lepší

GeForce RTX 3060​
GeForce RTX 2060 ​
GeForce GTX 1080
a lepší

1080P

Radeon RX 6500 XT​
Radeon RX 590​
a lepší

GeForce GTX 16 Series​
GeForce GTX 1070​
a lepší

 
AMD také doporučuje optimální hardware pro různá rozlišení, a to s tím upozorněním, že FSR 2.0 bude přece jen náročnější než FSR 1.0, čili vyšší kvalita bude vykoupena nižším nárůstem snímkovací frekvence.
 
 
Uvedená tabulka je pochopitelně jen orientační a AMD vůbec neuvádí, jakých her se to týká a jakého nastavení. Říká pouze, že s doporučovaným hardwarem bychom měli být spokojeni, pokud jde o daná rozlišení. 
 
 
Dále tu máme i rámcovou časovou osu (pár dní až měsíc a více), která se týká toho, jak dlouho bude trvat implementace FSR 2.0 do her. To jednak napovídá, že alespoň zpočátku se FSR 2.0 asi nedostane do výbavy Radeon Super Resolution, čili že bude nutné tuto technologii dostat do každé hry zvlášť. Během několika málo dní to přitom budou ty hry, které již dnes podporují moderní DLSS, a to dokonce dříve než tituly založené na enginech UE4 a UE5 s pluginem FSR 2.0. Dále to budou hry podporující rozdílné interní renderovací a výstupní rozlišení, přičemž výhodou je podpora TAA a nakonec to budou všechny ostatní. 
 
 
První dvě hry s podporou FSR 2.0 budou Deathloop od Arkane Lyon a již dříve zmíněný Forspoken od Luminous Productions.  


reklama