reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Bojkot Facebooku zabírá: inzerenti utíkají, Zuckerberg ustupuje

27.6.2020, Milan Šurkala, aktualita
Bojkot Facebooku zabírá: inzerenti utíkají, Zuckerberg ustupuje
Když jde o peníze, dokáže i Mark Zuckerberg ustoupit a změnit své postoje. Rozsáhlý bojkot Facebooku se podílel na tom, že Facebook zesílí svůj boj proti hate speech a zavádějícím informacím ohledně nadcházejících prezidentských voleb.
Boj proti tzv. "hate speech" a "fake news" sílí a přidává se k němu spousta sociálních sítí. Facebook byl v tomto trochu laxnější a nedávno např. jeho zaměstnanci protestovali proti tomu, že nechce cenzurovat násilnické projevy prezidenta Donalda Trumpa. Ani ne měsíc poté ale Facebook upravuje svůj postoj. Tentokrát jde totiž o peníze. Nedávno vznikla iniciativa Stop Hate for Profit, která cílí na velké sociální sítě, jež podle iniciátorů na svých stránkách nechávají nenávistný obsah, díky čemuž o to více vydělávají. Iniciativa ale přerostla do komerční sféry, a to je už něco, což má pro velké sociální sítě přeci jen větší váhu.
 
Facebook logo
 
Na podporu iniciativy a na protest proti nedostatečným zásahům Facebooku v odstraňování závadných příspěvků se už 90 společností rozhodlo stáhnout své reklamy z této sociální sítě. V některých případech je to jen na červenec, některé firmy se rozhodly je zrušit na celý zbytek roku. Facebook tak na půl roku přišel např. o operátora Verizon nebo o společnost Unilever, která má pod sebou mnoho značek potravin (Knorr, Hellmann's, Rama,...), kosmetiky/drogerie (Cif, Domestos, Dove, Signal, Radox,...) a zmrzlin (Algida, Magnum,...). Na měsíc ukončí své inzerování např. Coca-Cola nebo také automobilka Honda, a to navzdory tomu, že se Facebook chce trochu změnit.
 
Zuckerberg totiž na svém Facebook ohlásil úpravu pravidel. Nevyjadřoval se, že by šlo o reakci na iniciativu Stop Hate for Profit, ale některé z kroků cílí právě na její požadavky.
  1. Voting Information Center bude přístupné v horní části Facebooku, aby se voliči snáze dobrali k oficiálním informacím ohledně voleb (i v souvislosti s pandemickými opatřeními) a nenaletěli zavádějící příspěvkům, které mohou lidi odstrašit od voleb.
  2. Další kroky k potlačování obsahu, který má odrazovat voliče. Např. půjde o odstraňování falešných příspěvků o tom, že se ve volebních místech budou kontrovat imigrační dokumenty, aby mohli volit jen ti "správní" lidé.
  3. Zvýšení standardu pro nenávistný obsah a omezení agresivních reklam. Facebook tvrdí, že 90 % závadného obsahu (s hate speech) je odstraněno ještě dřív, než se dostane na web, přesto chce ještě zvýšit své úsilí. Zejména se začnou odstraňovat příspěvky, které různým rasám, původům, náboženství, sexuální orientaci, pohlaví nebo imigračnímu statutu přisuzují negativní vliv na stav jiných lidí.
  4. Zpravodajský obsah bude mít své limity. Podle Facebooku mají mít lidé právo být informování i o negativních věcech nebo o tom, co vyřkli jednotliví politici, i když to není zrovna něco pozitivního. Nicméně tu přesto bude hranice a pokud bude takový příspěvek vyloženě vzbuzovat násilí, nebo snažit se omezit právo volit pro specifickou skupinu lidí, bude takový příspěvek stažen. Takže zejména Trump si bude muset dávat větší pozor na to, co napíše.


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama