DJI Phantom 4: inteligentní dron pro spotřebitele

DJI Phantom 4: inteligentní dron pro spotřebitele
, , aktualita
Společnost DJI se pochlubila dronem Phantom 4, který je určen pro běžné spotřebitele, ovšem ti nemohou mít hluboko do kapsy. Především jde ale o dron s "computer vision", který se dokáže sám navigovat, tedy ne pouze o létající kameru.



reklama
Na trhu je mnoho dronů, které jsou vybaveny kamerami, jež ale obvykle slouží očím lidského operátora, který ovládá pohyb dronu ve vzduchu. Inteligentní drony, které jsou schopny se samy navigovat, vyhýbat se překážkám a bezpečně se vrátit na základnu, to je spíše doména profesionálů a univerzit. Ve spojení s nimi mluvíme třeba o moderních prodejcích, jako je Amazon a jeho služba Prime. Právě ti počítají s nasazením naprosto autonomních dronů, jež budou samy schopny vyzvednout zásilku, bezpečně ji dopravit k zákazníkovi a vrátit se na základnu. DJI Phantom 4 je však určen pro běžný prodej, a přitom dokáže sám vyhodnocovat obraz kamery a data senzorů tak, aby se vyhýbal kolizím, dokázal sledovat vybraný objekt a sám se vrátit zpět. Jeho nové schopnosti tak uvítají především ti, kteří si vlastnoručním ovládáním dronu nejsou moc jistí.





Pokud tedy budete chtít, aby se dron zaměřil na nějaký objekt a sledoval jej, bude stačit na displeji připojeného telefonu onen objekt označit poklepáním. Phantom 4 by pak měl být schopen jej rozeznat i když jej bude sledovat z jiné strany nebo úhlu, takže díky tomu se bude hodit třeba pro sledování sportovce. Tímto dříve disponovaly jen opravdu dobré a drahé drony, i když se tedy nedá říci, že by Phantom 4 patřil mezi levné. Sledovat daný objekt má dokázat ze vzdálenosti 60 cm až 15 metrů a potřebuje okolní osvětlení na úrovni alespoň 15 luxů. Kdyby ale přesto přitom selhal a spadnul, nejhoršímu by mělo zabránit jeho pevné hořčíkové tělo, ovšem za nejhorší tedy budeme spíše považovat to, když někomu spadne na hlavu.





Vedle nových inteligentních funkcí nám Phantom 4 nabídne také možnost ovládání buď pomocí dálkového ovladače, nebo přímo z telefonu či tabletu pomocí TapFly, kde si jen označíme místo, kam má dron doletět. Vedle toho dostal také vylepšený pohon a baterii s vyšší kapacitou, díky čemuž se doba letu prodloužila o třetinu (oproti Phantom 3 Pro) na 28 minut.





Pak je tu také nový režim Sport Mode, který zapne vyšší výkon, aby se dron pohyboval ve vzduchu agilněji. Dokáže tak ve vzduchu letět rychlostí až 70 kilometrů za hodinu, což je podobné jako u konkurenčního modelu HEXO+. Maximální vzdálenost, na niž budeme moci dron ještě ovládat, je díky Lightbridge až 5 kilometrů.

Vedle řady senzorů má Phantom 4 v podvěsu hlavní kameru, která je vybavena 1/2,3" senzorem a může natáčet video v rozlišení 4K při 30 snímcích za sekundu nebo také ve 1080p při 120 snímcích, díky čemuž budeme moci vytvářet zpomalené scény. Lepší je také objektiv, konkrétně 20mm (ekvivalent 35mm) s f/2,8. Fotografové ocení možnost pořizovat snímky do RAWu (DNG) v rozlišení až 12 Mpix, a to tedy vedlle JPEG a JPEG HDR či režimu time lapse. Důležitý je také tříosý motorizovaný úchyt, jenž bude udržovat stále stejný směr pohledu kamery nehledě na naklopení či natočení samotného dronu. Data můžeme ukládat na karty microSD s kapacitou do 64 GB.

DJI dále nabízí i SDK pro vývojáře, aby si mohli vytvořit svůj software či hardware. Dron přijde na trh ještě v tomto měsíci za cenu 1400 USD.

Zdroj: Extremetech
reklama
Nejnovější články
Protézy s umělou kůží by mohly být poháněny sluneční energií Protézy s umělou kůží by mohly být poháněny sluneční energií
Odvětví protetiky se neustále rozrůstá. Vědci si představují, že v budoucnu bude taková protéza plnou náhradou chybějící končetiny. K tomu je ale třeba ujít ještě kus cesty, může pomoct například tato umělá kůže.
Dnes,  aktualita, Kateřina Hoferková
Disney Research předvádí chytání skutečného míčku ve virtuální realitě Disney Research předvádí chytání skutečného míčku ve virtuální realitě
Virtuální realita může dodat našim smyslům nový rozměr. Pokud se do VR přidají další dodatečné informace, můžou se zlepšit lidské dovednosti. Disney Research předvedlo chytání skutečného míčku s pomocí virtuální reality.
Dnes,  aktualita, Kateřina Hoferková
DX12 vs. DX11, aneb rozdíl ve výkonech GPU na aktuálních hrách DX12 vs. DX11, aneb rozdíl ve výkonech GPU na aktuálních hrách
Server HardOCP se zaměřil na srovnání toho, co aktuálně nabízí API DirectX 12 v porovnání s verzí 11, a to na nejnovějším hardwaru. Využil k tomu hry, které podporují obě API a zaměřil se na graficky intenzivní benchmarky, ne CPU.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  1 komentář
Farmáři kupují kradený software, aby si mohli sami opravit traktory Farmáři kupují kradený software, aby si mohli sami opravit traktory
Společnost John Deere je známý výrobce zemědělských strojů s ikonickou zelenou barvou a žlutými koly. Ovšem je to také firma, která dělá velké drahoty ohledně oprav, jež se farmáři napříč USA snaží obcházet.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře
Khronos vytvoří všeobecné API pro Vulkan, DX12 i Metal Khronos vytvoří všeobecné API pro Vulkan, DX12 i Metal
Skupina Khronos na sebe vzala úkol přinést jedno jediné API zastřešující všechna tři moderní API, čili Vulkan, DirectX 12 i Metal, po čemž prý celý zainteresovaný průmysl přímo prahne. Na co se tak máme připravit?
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  4 komentáře