Galerie 2
Engine Unity se stal toto léto základem pro 174.000 titulů
Aktualita Ostatní

Engine Unity se stal toto léto základem pro 174.000 titulů

Jan Vítek

Jan Vítek

Engine Unity byl představen v nové verzi letos na jaře a sliboval lepší animaci postav, fyziku, systém osvětlení scény a více možností pro audio. Nabízen je také zdarma a díky tomu se stal přes léto základem pro 174.000 titulů.

Reklama

Skutečně nejde o chybu, společnost Unity uvádí, že jeji engine se stal mezi dubnem a koncem července základem 174 tisíc různých her a aplikací, přesně tedy 174.183, jež byly v tomto období vypuštěny na trh či prostě dokončeny. Ve zprávě se neuvádí, o jaký engine přesně jde, ale nejspíš to bude nový

Unity 5

, jenž však není určen pouze pro Windows či desktopové systémy, ale celkem pro 21 platforem, jak ukazuje následující obrázek. I tak jde ale o neuvěřitelné číslo.

Engine Unity se stal toto léto základem pro 174.000 titulů

Pak už můžeme tak vysokému číslu i věřit, ale je otázka, co vše se mezi ty desetitisíce titulů vůbec počítá. Jisté je, že mezi ně bude patřit mnoho mobilních her, neboť firma Unity se chlubí 45% podílem mezi nimi. Toto číslo je také založeno čistě jen na firemních údajích.

Vytvořené hry za uvedené čtyři měsíce byly celkově staženy celkem 2,5miliardkrát, čili každá z nich byla stažena v průměru 14352krát. V tomto se ale budou jednotlivé tituly pochopitelně značně lišit. Stahovali je pak uživatele na celkem 1,1 miliardu unikátních zařízení, z nichž tři čtvrtiny pracují s operačním systémem Android, 17 procent s iOS. Také nabídku Steam začaly plnit nové hry na enginu Unity a jejich počet se rozrůstá každým dnem. Řada titulů vyvíjených na enginu Unity je ale nedokončena a dotáhnuta nikdy nebude. Více se dozvíte ve zprávě firmy Unity (viz zdroj).

Zdroj: TZ

Unity (PDF)


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama