reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Facebook a Twitter zvažují živé TV streamování

20.3.2016, Milan Šurkala, aktualita
Facebook a Twitter zvažují živé TV streamování
Sociální sítě hledají další způsoby monetizace svých uživatelů. Facebook a Twitter už jednají s dalšími společnostmi a chtěly by nabídnout živé vysílání některých pořadů. Otázkou je nejen skladba pořadů, ale právě i způsob zpeněžení.
Když už sociální sítě mají stovky milionů uživatelů, hledají také cesty, jak je monetizovat, tedy získat z nich také peníze. Reklamy jsou na Facebooku už velmi dlouho, přesto se ale hledají další cesty (např. reklamy v Messengeru). Dalším pokusem Facebooku je vznik jeho vlastní "televize", čímž by částečně mohl konkurovat Netflixu nebo např. oblíbenému YouTube. Záleží ale na tom, kterým směrem se Facebook vydá.


Facebook logo


Ten už se vyjádřil v tom smyslu, že nechce vysílat běžné TV pořady, chce být spíše jejich doplňkem. Je však jednou ze společností, která má např. zájem o fotbalovou ligu NFL. V minulých týdnech měl mít Facebook několik jednání s dalšími televizními společnostmi, žádné dohody ale asi ještě nebyly uzavřeny.


Twitter logo


Zatím není jasné, jak by se za pořady platilo. Zda by se tedy "platilo" zobrazením reklamy jako na YouTube nebo přímo jako na NetFlixu, případně YouTube Red. Twitter pak chce k televizním pořadům přitáhnout mladší obecenstvo.

Zdroj: cnbc.com, nypost.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama