reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Fallout 4 již zítra, množí se informace o problémech s výkonem

9.11.2015, Jan Vítek, aktualita
Fallout 4 již zítra, množí se informace o problémech s výkonem
Doplněno o PC benchmarky: Již zítra přijde pro řadu hráčů událost roku, a sice příchod očekávaného 4. dílu hry Fallout. Již nyní se ale objevují informace o problémech s výkonem, které se tentokrát ale vyhýbají PC a týkají se konzole PS4.
Pokud jsme v poslední době mluvily o problémech s výkonem nějaké hry, šlo o Batman: Arkham Knight, za nějž Warner Bros již nabízí peníze zpět a přiznává, že tato hra nejspíše nikdy nebude zcela opravena. To se ale týkalo pouze verze pro PC, zatímco nyní se množí stížnosti na nedostatečný počet snímků za sekundu ve hře Fallout 4, a to zatím pouze v případě konzole PlayStation 4. Někteří totiž již mají Fallout 4 k dispozici a mnoho z nich si stěžuje na náhlé propady snímkovací frekvence. Co se týče hardwarových požadavků PC verze, těm jsme se věnovali už ve starší aktualitě.





Pro Bethesdu je Fallout 4 naprosto zásadní produkt, s nímž se bude snažit navázat na úspěch hry The Elder Scrolls V: Skyrim, jíž se mělo prodat přes 20 milionů kopií. Uživatelé tak očekávají, že se mu vyhnou zásadní problémy, které by nám hru znechutily, ale dá se očekávat, že stejně jako u jiných titulů nás čeká řada patchů.

Nicméně ke hře Fallout 4 se již před jejím zítřejším vypuštěním na trh dostala řada lidí, kteří se nyní podělují o své zkušenosti a také si stěžují na výkon verze pro PS4. Na této konzoli má mít hra velké problémy udržet svých 30 FPS, a to zvláště v interiérech, kam se dostaneme přes nahrávací obrazovku (tedy ne v malých budovách patřících do otevřeného světa). Jedno ze zveřejněných videí ukazuje, jak se snímkovací frekvence zpomalí při otáčení nebo zrychlování pohybu:


Vedle toho se má hra značně zpomalovat i v průběhu soubojů, což by už byl velký problém, vždyť právě při nich potřebuje hráč být co nejpohotovější. Vedle toho si ještě konzolisti s PS4 stěžují na nahrávací časy, které se pohybují i mezi 40 sekundami až minutou.

Na konzoli Xbox One prý problémy s výkonem nemají, ale zase se prý sem tam projeví problémy se zvukem (clipping). Co se týče hardwarových nároků pro PC, pak je zajímavé, že v nich Bethesda uvádí GeForce GTX 550 Ti po boku Radeonu HD 7870, což je daleko výkonnější karta. Nicméně i když mají uživatelé PC přístup k této dosud nevydané hře daleko těžší než konzoloví hráči, někteří si ji už zahráli a hlásí, že nezaznamenali žádné problémy. Není ale třeba spekulovat, však se brzy ukáže, jak na tom Fallout 4 je.

Další novinky ohledně Fallout 4 zahrnují také oficiální trailer k příležitosti vypuštění hry na trh:


A vedle toho se objevila už dokonce první modifikace hry, která má exteriéry vykreslovat v živějších barvách. Mod najdete pochopitelně na stránkách nexusmods.com (nutná registrace), kde je nejsilnější komunita upravující hry od Bethesdy. Dle screenshotů ale rozdíl není velký a nejvíce je vidět to, že scéna je kontrastnější, i když si autor dle svých slov více pohrál s nastavením SweetFX a ReShade.






Aktualizace: Pokud si brousíte zuby na PC verzi Falloutu 4 a vlastníte grafiku GeForce, pak si třeba pomocí GF Experience stáhněte nejnovější NVIDIA GeForce 358.91 WHQL Drivers, jež mají oproti starším 358.85 WHQL zajistit až 25% nárůst výkonu. Jsou vyladěny na tento titul a vedle něj také na Star Wars: Battlefront a Starcraft II: Legacy of the Void. Od PC verze můžeme očekávat jako obvykle vyšší kvalitu grafiky než od konzolových verzí. Stále jde o Creation Engine, který sice není zcela nový, ale byl patřičně vylepšen. Bethesda se chlubí především různými efekty, které předvede měnící se počasí, například dynamické volumetrické světlo. Samotná NVIDIA pak pro tuto hru doporučuje svou GeForce GTX 970, pokud chceme hrát ve Full HD při 60 FPS a pro WQHD při 60 FPS nebo 4K při 30 FPS to bude chtít GTX 980 Ti.





Jak ukazuje první graf, GeForce GTX 970 je opravdu nutná, pokud chceme hrát s dostatečným framerate na Full HD a maximální detaily. GTX 960 už na takové nastavení bude sotva stačit. A jak je na tom srovnání GeForce a Radeonů?





Jak je vidět, GeForce v této hře jasně vědou. Však i Asus GTX 980 Strix překoná kartu Radeon R9 Fury X, která se pak už vůbec nechytá na Palit GTX 980 Ti Super Jetstream. Nejsou to sice referenční GeForce, ale i tak je rozdíl značný. Zde se také ukazuje, že si ve Full HD dobře zahrajeme i na GTX 960 a z popisku nastavení lze vyčíst, že velkým žroutem výkonu bude právě dynamické volumetrické světlo, které se ve hře nazývá Godrays.

Nicméně hra nabízí řadu možností pro optimalizace stejně jako Skyrim, a to i mimo nastavení, čili s pomocí souborů .ini. Více se o nich dozvíte v tomto doporučení firmy NVIDIA.

Zdroj: wccftech
reklama