www.svethardware.cz
>
>
>

Google učí svá autonomní auta ohleduplně troubit

Google učí svá autonomní auta ohleduplně troubit
, , aktualita
Google na svých autonomních vozech nepřestává pracovat a snaží se je vylepšovat, co to jen jde. Ve své měsíční zprávě o autonomních autech společnost reportuje o tom, jak auta učí troubit s ohledem na okolí.



reklama
Vypadá to, že v budoucnu nebudou řidiči vůbec potřeba, protože spousta velkých společností v současné době vyvíjí svá autonomní auta, která zvládnou řídit sama. A i když se tato autonomní auta snaží jezdit, co nejbezpečněji to jde, může se stát i nehoda. Velký poprask vznikl kolem kolize s autobusem, kterou způsobilo autonomní SUV od Googlu, a to i přesto, že si autonomní auta Googlu vedou jinak velmi dobře. A právě společnost Google ve své měsíční zprávě zveřejnila text o svých autonomních autech, který se nazývá Pryč s tyranským troubením.

Je známo, že řidiči si obyčejně s troubením příliš hlavu nedělají a troubí, i když nemají nebo i když vyloženě nemusí. Google však slibuje, že jeho autonomní auta budou k okolí šetrná a budou troubit jenom tehdy, kdy to bude skutečně potřeba kvůli bezpečnosti. Inženýři, kteří na tomto systému pracují, prohlašují, že se neustále snaží vylepšit své "troubicí algoritmy", aby autonomní auta byla skutečně zdvořilá a zbytečně svým troubením nemátla ostatní řidiče.





Nyní už autonomní auta od Googlu nepoužijí svůj klakson zbytečně, ale jen v případě, že to jejich software, který vnímá okolí kolem auta, posoudí za správné. To může nastat v případě, že systém zaznamená potenciální hrozbu, která by se mohla uskutečnit, kdyby nezatroubil. Autonomní auto například zatroubí, když protijedoucí řidič vybočí ze svého pruhu nebo pokud někdo vyjíždí z nepřehledné ulice a mohl by vjet autu do cesty.

Při testování se inženýři snažili autonomní auta naučit, aby dokázala správně rozpoznávat situaci, kdy troubit není třeba, a vážnou situaci. Uvnitř aut seděli testovací řidiči, kteří určovali, zdali troubení bylo v daném okamžiku vhodné, či nikoliv. Tato zpětná vazba pomohla celý systém následně vylepšit.

Inženýři od Googlu dokonce vyvinuli pro autonomní auta i různé typy troubení podle situace. Například dvě krátké a tiché zatroubení používá autonomní auto od Googlu, když k němu couvá jiný řidič. Tím je řidič ohleduplně upozorněn, že za ním něco stojí. Při urgentních situacích ale přichází na řadu delší a hlasité zatroubení.

Tým vývojářů od Googlu věří, že v budoucnu se jim také podaří nechat svá autonomní auta předpovídat, jak se ostatní řidiči při troubení v různých situacích zachovají. To by mohlo bezpečnost na silnicích zvýšit ještě o mnoho víc.

Zdroj: IFLScience
Nejpopulárnější tablety
reklama
Nejnovější články
Nanoxia Project S: skříň pro hi-end HTPC Nanoxia Project S: skříň pro hi-end HTPC
Společnost Nanoxia už na Computexu 2015 představila svůj 'NanoXia Project', který připomněla ještě také letos na Gamescomu. Jeho výsledkem je skříň Nanoxia Project S označená za hi-end skříň pro HTPC sestavy.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
Astronomové potvrdili teorii neúspěšných supernov Astronomové potvrdili teorii neúspěšných supernov
Astronomové mohli sledovat vůbec první případ hvězdy, která byla tak masivní, že přeskočila stádium supernovy a rovnou se zhroutila do podoby černé díry. Můžeme tak mluvit o první zaznamenané neúspěšné supernově.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
Elon Musk představuje plány na kolonizaci Marsu Elon Musk představuje plány na kolonizaci Marsu
Elon Musk má se svou společností SpaceX velké plány. Vývoj znovupoužitelných raket vede k hlavnímu cíli: dobýt rudou planetu. Na včerejší konferenci Making Humans a Multiplanetary Species Elon Musk představil své plány.
Dnes,  aktualita, Kateřina Hoferková,  1 komentář
Desky Gigabyte s AM4 vyfoceny, co nabídnou? Desky Gigabyte s AM4 vyfoceny, co nabídnou?
Můžeme se těšit na novou generaci základních desek se socketem AMD AM4, která bude určena pro procesory Zen i nová APU BristolRidge. Na dvě takové se už můžeme podrobně podívat, na svědomí je má společnost Gigabyte.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře
Nissan ProPILOT Chair: jak sedět i ve frontě Nissan ProPILOT Chair: jak sedět i ve frontě
Ve firmě Nissan někoho napadllo, že by se dal využít systém ProPILOT vyvíjený pro autonomní vozidla i jiných způsobem. Vytvořil tak autonomní židle, které se mohou se svými pasažéry řadit do fronty.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek