Intel Project Alloy: VR/AR platforma vše v jednom
17.8.2016, Jan Vítek, aktualita
CEO Brian Krzanich včera na akci Intel Developer Forum odhalil nový Project Alloy, který se má týkat "budoucnosti sjednocené reality", což představuje zařízení schopné poskytnout virtuální i rozšířenou realitu a pracovat samo o sobě.
Aktuálně máme k dispozici ze světa virtuální reality buď headsety pro mobilní telefony, což jsou spíše hříčky, jež si můžeme vyzkoušet i díky prostému Google Cardboard. Jejich výhodou je, že si vystačí právě jen s chytrým telefonem a pak tu jsou produkty jako Oculus Rift a HTC Vive, jež dokáží poskytnout daleko kvalitnější zážitek, ale potřebují k tomu výkonný počítač. Na druhé straně tu je rozšířená realita reprezentovaná především Microsoftem, Googlem a jejich HoloLens a Magic Leap. Před pár dny se také vyjádřil Tim Cook z firmy Apple, který označil rozšířenou realitu za klíčovou pro jeho firmu, no a nyní tu máme Intel a jeho Project Alloy, který má spojovat toto všechno dohromady v jednom řešení.
Když tedy Intel mluví o budoucnosti spojené reality, má tím na mysli spojení virtuální a rozšířené reality do jedné platformy využívající také technologii RealSense pro orientaci v pohybu, rozpoznávání gest, atp. Zařízení v rámci Project Alloy by také nemělo potřebovat žádný další hardware, tedy ani chytrý telefon, natož pak PC, napájecí kabely či externí senzory, i když na fotografii z prezentace jasně vidíme, že k prototypu vede přinejmenším jeden kablík.
Headset tak už byl krátce ukázán v akci na IDF. Na pódiu si jej zkusil Craig Raymond, který se s ním prošel ve virtuální místnosti, gestem otevřel dveře a pak se vrátil ke svému šéfovi, jehož tvář se objevila v počítačové grafice, takže do něj nenarazil. Takže právě tímto má Intel na mysli mix AR a VR. Systém si díky RealSense zjistí potřebné informace o reálném okolí a ty může zakomponovat do počítačové grafiky. To je opačný přístup než u AR systémů jako HoloLens, které do reálného světa zasazují počítačovou grafiku.
Project Alloy má za úkol vytvořit referenční design, který bude Intel poskytovat jiným firmám. Nejde přitom o systém, jejž by mělo čekat mnoho let vývoje, neboť první produkty určené pro trh se očekávají v příštím roce. Zatím ale není moc známo o hardwaru, který prototyp používá, ale je jasné, že nemůže jít o nic opravdu výkonného, když je headset napájen z baterie. Jediné, co se ví s určitostí, je pár integrovaných kamer systému RealSense. Není tak ani jasné, zda Intel použil některý z vlastních procesorů s GPU, nebo se spolehnul na ARM, či snad něco jiného.
Společné téma má další informace o tom, že Microsoft ohlásil spolupráci s Intelem na vytvoření specifikací pro počítače a headsety připravené na sjednocenou realitu. Firmy tak chtějí vytvořit hardwarový a softwarový standard, který budou splňovat některé z prodávaných počítačů s Windows 10 již od příštího roku. Jádrem bude shell Windows Holographic, který zajistí multitasking, využití 2D i 3D aplikací v jednom čase a podporu různých zařízení.
Když tedy Intel mluví o budoucnosti spojené reality, má tím na mysli spojení virtuální a rozšířené reality do jedné platformy využívající také technologii RealSense pro orientaci v pohybu, rozpoznávání gest, atp. Zařízení v rámci Project Alloy by také nemělo potřebovat žádný další hardware, tedy ani chytrý telefon, natož pak PC, napájecí kabely či externí senzory, i když na fotografii z prezentace jasně vidíme, že k prototypu vede přinejmenším jeden kablík.
Headset tak už byl krátce ukázán v akci na IDF. Na pódiu si jej zkusil Craig Raymond, který se s ním prošel ve virtuální místnosti, gestem otevřel dveře a pak se vrátil ke svému šéfovi, jehož tvář se objevila v počítačové grafice, takže do něj nenarazil. Takže právě tímto má Intel na mysli mix AR a VR. Systém si díky RealSense zjistí potřebné informace o reálném okolí a ty může zakomponovat do počítačové grafiky. To je opačný přístup než u AR systémů jako HoloLens, které do reálného světa zasazují počítačovou grafiku.
Project Alloy má za úkol vytvořit referenční design, který bude Intel poskytovat jiným firmám. Nejde přitom o systém, jejž by mělo čekat mnoho let vývoje, neboť první produkty určené pro trh se očekávají v příštím roce. Zatím ale není moc známo o hardwaru, který prototyp používá, ale je jasné, že nemůže jít o nic opravdu výkonného, když je headset napájen z baterie. Jediné, co se ví s určitostí, je pár integrovaných kamer systému RealSense. Není tak ani jasné, zda Intel použil některý z vlastních procesorů s GPU, nebo se spolehnul na ARM, či snad něco jiného.
Společné téma má další informace o tom, že Microsoft ohlásil spolupráci s Intelem na vytvoření specifikací pro počítače a headsety připravené na sjednocenou realitu. Firmy tak chtějí vytvořit hardwarový a softwarový standard, který budou splňovat některé z prodávaných počítačů s Windows 10 již od příštího roku. Jádrem bude shell Windows Holographic, který zajistí multitasking, využití 2D i 3D aplikací v jednom čase a podporu různých zařízení.
Co asi tak můžeme od Windows Holographic očekávat, to nejlépe ukáže zveřejněné video.
Zdroj: Hexus.net