reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Intel vyjádřil zájem o technologii AMD FidelityFX Super Resolution

2.6.2021, Jan Vítek, aktualita
Intel vyjádřil zájem o technologii AMD FidelityFX Super Resolution
Raja Koduri, který má na starost vývoj grafických technologií v Intelu, vyjádřil zájem o nově představenou technologii AMD FidelityFX Super Resolution. Ta přichází jako otevřená konkurence pro DLSS. 
Pokud by tak technologie FidelityFX Super Resolution poskytla dostatečně kvalitní výsledky při výrazném nárůstu výkonu, jaký nám AMD slibuje, Intelu by tak přímo spadlo do klína řešení použitelné na grafikách Xe. AMD totiž svou FFSR vyvinulo jako otevřenou technologii nezávislou na konkrétním hardwaru, jako spíše na API, přičemž podporováno je DirectX 11 i 12 a Vulkan, takže nasazení na grafickách Xe v podstatě nic nebrání. 
 
 
NVIDIA tak technologii firmy AMD zatím nekomentovala, ale Raja Koduri z Intelu už uvedl, že se na ni rozhodně zaměří a že se pokusí o využití otevřených technologií, aby usnadnil práci softwarových vývojářů, respektive aby jim dal na výběr. K tomu ale zároveň uvedl, že výkon grafik Xe v DL dokáže zpřístupnit i taková řešení, která budou lepší s ohledem na výslednou kvalitu i výkon. Jinými slovy, Intel si může chystat svou vlastní alternativu, která bude mít spíše než k FFSR blíže k samotné technologii DLSS. Mluvit o ní můžeme zatím jako o XeSS (Xe Super Sampling).
 
 
Otázky kolem FFSR se rojí především ohledně obrazové kvality. AMD sice již ukázalo, že jeho technologie už nyní funguje i na takové GeForce GTX 1060, která na ještě slušné snímkovací frekvenci díky tomu rozjede i Godfall ve 1440P na nastavení Epic, ale takováto scéna není zrovna průkazná. 
 
- klikněte pro zvětšení - 
 
Potřebovali bychom jiné záběry, kde by více vynikly vzdálené detaily, nicméně i z tohoto záběru lze leccos zjistit a není to pro technologii firmy AMD zrovna lichotivé. Ignorovat můžeme okraje snímku, které jsou evidentně v postprocessingu rozmazané v obou případech. Podívejme se ale na dva sloupy, kde je jasně vidět rozdíl. Sloup vlevo má výrazně ostřejší rysy než sloup vpravo a stejné rozdíly je vidět i na jiných místech obrazu. A to jde o nastavení FFSR na Quality, čili druhé nejvyšší ze čtyř. 
 
S ohledem na to můžeme pochopit rozhodnutí autorů hry Metro Exodus nevyužít tuto technologii s odkazem na to, že jejich TAA upsampling dokáže nabídnout přinejmenším stejné výsledky.  


reklama