reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft chce agresivněji nabízet upgrade na Windows 10

30.10.2015, Jan Vítek, aktualita
Microsoft chce agresivněji nabízet upgrade na Windows 10
V průběhu září se provalilo, že na některé počítače se Windows 10 instalují i bez svolení a vědomí uživatele, aby byly případně ihned k dispozici, kdyby se rozhodl k upgradu. Nyní chce Microsoft tento způsob využívat plošně.
Když už tedy Microsoft nabízí nové Windows 10 pro uživatele starších Windows 7 a 8/8.1 zdarma, pak chce, aby na ně přešlo co nejvíce uživatelů a co nejdříve. Důvod je naprosto zřejmý. S Windows 10 je spojena řada služeb (od příští větší aktualizace systému to bude nejspíše i Skype), na nichž může Microsoft vydělávat. Logicky tak chce z nich získat pomocí Windows 10 maximum, a to pod heslem "pojďme lidem usnadnit upgrade".





V současné době je v provozu na 110 milionů zařízení s Windows 10 a cílem firmy je dostat tento systém během příštích dvou či třech let do miliardy zařízení, tedy nejen PC, ale i mobilů, tabletů, konzolí, apod. V příštím roce tak firma hodlá na počítačích s ověřenými kopiemi Windows 7 a 8 či 8.1 nabízet Windows 10 jako "doporučenou aktualizaci", přičemž na tato PC se potřebná data předem stáhnou a uživatel pak v určitý moment uvidí výzvu k upgradu. Tu bude moci akceptovat, nebo odmítnout, jak uvedl Terry Myerson (výkonný viceprezident, Microsoft). To ale pro řadu uživatelů nebude žádná novinka, jak se ukázalo již v září, kdy se objevila zpráva, že Windows 10 se stahují i bez našeho vědomí. Nyní chce ale Microsoft používat tento způsob běžně a plošně.

Firma se také pochlubila, že vyhrává nad piráty, respektive uživateli provozujícími neoriginální verze starších systémů Windows. Terry Myerson uvedl, že odmítnutí aktivace nově nainstalovaného systému mnoho z nich přimělo k tomu, aby hned otevřeli Windows Store a koupili si svou licenci. Nepřikládá však žádná čísla či podrobnosti.

Zdroj: The Verge
reklama