reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Microsoft uvolňuje nové OneDrive API

24.2.2015, Michal Hala, aktualita
Microsoft uvolňuje nové OneDrive API
Microsoft uvolňuje novou verzi API k OneDrive, které je volně k dispozici vývojářům třetích stran. Ti tak mohou stále populárnější úložiště začlenit přímo do svých aplikací pro Windows, iOS, Android i do webových aplikací.
Nová verze RESTful API přináší tyto změny: jednak optimalizuje manipulaci se soubory tak, aby byly maximálně synchronizované a nutná režie přitom byla co nejnižší; dále optimalizuje práci s velkými soubory (jako je třeba HD video) pomocí přenosu jen jejich vybraných fragmentů; konečně zlepšuje práci s náhledy obrázků mezi aplikací a úložištěm OneDrive.

Celkově by měly být služby úložiště rychlejší a efektivnější. Vývojářům je zpřístupněna úplná funkcionalita úložiště OneDrive (tj. serveru), tak aby uživatelé následně mohli využívat všechny jeho funkce na libovolné klientské platformě – tj. Windows, iOS, Android a webové aplikace. RESTful API samozřejmě využívá ve svých aplikacích i samotný Microsoft.

Ten se zjevně snaží přilákat co nejvíc vývojářů, aby integrovali OneDrive do svých aplikací. Tím se mu otvírá šance získat úložišti další a další uživatele. A aspoň u některých z nich šance na přechod ke komplexnější verzi služeb úložiště OneDrive, které jsou již placené. A – ale to už jen hypoteticky – přilákání některých uživatelů do ekosystému jeho dalších aplikací.


OneDrive API


Také by vás zajímalo, jak je na tom tahle redmondská cloudová služba sama o sobě z hlediska provozní ekonomiky a finančních výsledků? Microsoft rozdává místo na OneDrivu celkem štědře a velmi často zdarma, naposledy uživatelům konkurenčního Dropboxu. Může být za této situace služba vůbec zisková?

Také je samozřejmě možné, že OneDrive společnosti slouží jako symbol jejích (nejen) cloudových služeb, jako jakýsi maják, a má ukazovat přívětivou tvář Microsoftu a posilovat jeho značku. A za tenhle pozitivní efekt může být firma ochotna dotovat její provoz a obětovat zisk.

Další možnost je, že konkurence na poli cloudových úložišť je příliš velká – je tu Google Drive, Dropbox i další hráči – a Microsoft se prostě snaží bohatou nabídkou zdarma přetáhnout zákazníky na svou stranu.

A jak jste na tom s OneDrivem vy? Používáte ho, nebo dáváte přednost řešením konkurence? Nebo úložiště v cloudu nepoužíváte radši vůbec?

Zdroj: Microsoft
reklama