www.svethardware.cz
>
>

No Man's Sky: problémy technické, herní i obsahové

No Man's Sky: problémy technické, herní i obsahové
, , aktualita
Očekávaná vesmírná hra No Man's Sky už je několik dní na trhu, a tak se můžeme už podívat na to, jak si vede. Bohužel se nedá označit za bezproblémovou, a to hned ze dvou důvodů. Jedná se o technické problémy a pak především o ty čistě herní.



reklama
Technické problémy, pokud nejste vývojáři her o Batmanovi, jdou obvykle postupně vyřešit ke spokojenosti všech. Je to ostatně jeden z argumentů lidí, kteří nejsou ochotni si kupovat čerstvě vydávané hry, neboť ty v dnešní době nechodí na trh vždy ve stoprocentním stavu, a zákazníci tak často slouží i jako testeři. Co se týče hry No Man’s Sky, tu si hned v prvním dni na trhu vyzkoušelo na 200.000 lidí, kteří začali upozorňovat na problémy, jež se točily především kolem zasekávání obrazu, vadného zobrazování textur i celého povrchu plant, celkově nízkého výkonu a také starého dobrého padání do systému. Leckde nestačil ani hardware formátu nejvýkonnějšího Skylake a GeForce GTX 1080, což je počítač schopný rozhýbat tuto hru na 60 FPS v rozlišení Ultra HD. Redaktor provozující tuto sestavu se setkal s častým zasekáváním obrazu a poté, co vyzkoušel karty Radeon R9 290 a R9 390X, bylo to ještě horší, neboť obraz za několik sekund zamrzl úplně.





Vedle těchto problémů jsou tu i chyby a jiné nedostatky, o nichž tvůrci museli vědět. Například hra z nějakého důvodu vyžaduje své celkové restartování v případě, že změníme v grafickém nastavení třeba rozlišení či V-Sync a co se týče změn v zobrazení povrchu, zde je také těžko k uvěření, že by o tom vývojáři nevěděli, neboť jde o problém i u konzole PS4. Projevuje se tak, že i když jen pomalu prolétáte nad povrchem planety, ten se svévolně mění, problikávají na něm textury a jednotlivé objekty se objevují velice pozdě. V praxi se tak můžete setkat i s tím, že přistanete na zdálnivě bezpečném místě, kde se po vystoupení z lodi najednou zjeví T-Rex a smlsne si na vás.

Vývojáři z Hello Games už slíbili, že velký patch na verzi 1.04 má vylepšit fungování hry pod různým hardwarem a zaměřil se především na zvýšení výkonu tam, kde byl podezřele nízký. Nicméně někteří uživatelé PS4 udávají, že je to ještě daleko horší a hra se jim odmítá spustit a také to nevypadá, že by patch měl opravit i textury. Stále tak je na technické stránce hry co řešit a to je špatné z toho prostého důvodu, že Hello Games nemohou pracovat na celkovém vylepšení své hry, která u lidí s vysokými očekáváními budí rozpaky.

Ti se totiž těšili na neobvyklý vesmírný simulátor, v němž budeme bojovat o přežití a neustále objevovat něco nového. Namísto toho nastoupila spíše nuda a šeď i přes zářivé barvy ze screenshotů. Tato nuda ale vychází z toho, že otázku přežití vyřešíte za pár desítek minut a pak se z ní stane rutina a po návštěvě několika světů už budete znát v podstatě vše, na co můžete v tom dalším narazit. Ze slibovaného herního prostředí rozměrů mnoha galaxií tak zůstane jen ohlodaná kost, když všude narážíte na již známé věci. Příliš nefunguje ani systém vyrábění a vylepšování věcí, kde tvůrci na rozdíl od takové Bethesdy postrádají fantazii a celá hra na vesmírného průzkumníka vás tak může přestat bavit stejně tak rychle, jako vás bavit začala.

No Man’s Sky je tak z hlediska technického zpracování i obsahu jednou z her, v jejichž případě se vyplatí si počkat. Lze očekávat, že technické potíže budou časem vyřešeny, ale co se týče obsahu, v jeho případě si vůbec nejsem jistý. Po několika měsících by se tak tento titul mohl propadnout mezi ty levnější a nyní by si měl zákazník velice rozmyslet, zda za ni chce dát plných 60 eur. Však i 47 % z desítek tisíc zákazníků, kteří si ji na Steamu již koupili, ji v tomto stavu nedoporučují.

Zdroj: Steam, Kit Guru
Nejpopulárnější tablety
reklama
Nejnovější články
Největší IT firmy vytvořily partnerství kolem vývoje umělé inteligence Největší IT firmy vytvořily partnerství kolem vývoje umělé inteligence
Velké světové technologické společnosti Google, Microsoft, Facebook, Amazon a IBM se rozhodly, že vytvoří partnerskou organizaci, která bude sledovat a usnadňovat vývoj technologií umělé inteligence. Co to znamená?
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
D-Wave už má kvantový počítač se 2048 quibity D-Wave už má kvantový počítač se 2048 quibity
Kanadská společnost D-Wave si nárokuje prvenství jako prodejce komerčně dostupného kvantového počítače. Podívejme se na to, co má v rukou nyní, neboť se pochlubila s modelem využívajícím 2048 quibitů.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
NVIDIA Xavier: AI superpočítač s GPU Volta NVIDIA Xavier: AI superpočítač s GPU Volta
Již nějaký ten pátek víme, že NVIDIA se chystá po generaci GPU Pascal přijít s čipy Volta. Ty ještě v případě grafických karet zdaleka nejsou aktuální, ovšem to NVIDII nezabránilo představit nový produkt Xavier, který je na GPU Volta postaven.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
USB-IF oznamuje USB Audio, náhradu za jacky USB-IF oznamuje USB Audio, náhradu za jacky
USB Implementers Forum oznamuje nový standard pro využití moderního konektoru USB Type-C. Jedná se o USB Audio Device Class 3.0, který má posloužit jako hlavní řešení pro připojení rozličných zařízení.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  4 komentáře
Samsung o budoucnosti SSD: NVMe pošle HDD k ledu Samsung o budoucnosti SSD: NVMe pošle HDD k ledu
Společnost Samsung nedávno představila své nové produkty, ale při té příležitosti se také rozpovídala o své vizi budoucnosti SSD. Jak mají tedy tato úložná zařízení postupně nahrazovat pevné disky a co jim k tomu pomůže?
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  3 komentáře