reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA a nové SDK: neuronové sítě, auta i vizualizace

8.4.2016, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA a nové SDK: neuronové sítě, auta i vizualizace
Vedle nového hardwaru NVIDIA na GTC 2016 představila také novou sadu SDK, čili softwarových vývojářských sad, které se zaměří na celkem sedm oblastí. Podívejme se na to, které to budou a čeho se týkají.
Nebyl to jen hardware, co bylo zajímavého na přednáškách firmy NVIDIA na GTC 2016, ale také chystaný software. Firma se pro začátek pochlubila, že její CUDA toolkit si stáhlo již na milion vývojářů a k dispozici je krom her více než 400 aplikací, které dokáží využít sílu grafických čipů NVIDIA.





Nová NVIDIA SDK se tak budou dělit do sedmi oblastí:
  1. Deep Learning: Hluboké neuronové sítě si vezme na starost knihovna cuDNN 5, která nyní už zahrnuje podporu GPU Pacal a rekurentních neuronových sítí, které se používají pro zpracování videa a podobných dat. Dále se mohou na vylepšení této knihovny těšit ropné a plynové společnosti, zdravotní a jiné společnosti.
  2. Accelerated Computing: dobře známá architektura CUDA, nyní již ve verzi CUDA 8 pro masivně paralelizovanou akceleraci. Zde je novinka schopnost využít vysokorychlostní rozhraní NVLink pro spřažení více výkonných GPU, dále tu máme novou knihovnu nvGRAPH, která se dá využít pro logistické analýzy, robotické plánování cest a vůbec v oblasti big data. Vývojáři ocení také funkci Critical Path Analysis, která automaticky identifikuje z hlediska výkonu problémové části kódu pro GPU i CPU.
  3. Self-Driving Cars: autonomní vozy dostanou nové řešení pro vnímání svého okolí, plánování cest a jejich vizualizaci. Jedná se o SDK DriveWorks pro tvorbu samoučících se platforem pro automobilový průmysl. Automobily budou moci využít ke své orientaci také mapy ve vysokém rozlišení, které budou tvořeny právě pomocí tohoto SDK. Pro bezpečné i efektivní cestování tu jsou zase NVIDIA DIGITS a NVIDIA DRIVENET.
  4. Design Visualization: vizualizce jsou obohaceny o fotorealistické renderovací řešení NVIDIA Iray, které bude nyní schopné s využitím nových kamer tvořit VR panoramata pro VR zařízení. Iray již dnes slouží v různých průmyslových odvětvích pro rychlou tvorbu fotorealistických modelů a využívají ho například Dassault Systèmes a Siemens PLM. Iray je také k dispozici pro známé 3D modelovací aplikace 3DS Max a Maya.
  5. Autonomous Machines: opět hluboké neuronové sítě a cuDNN5, tentokrát určené pro různé roboty spoléhající se na své obrazové senzory a jiná čidla. Zde mohou vývojáři využít GPU Inference Engine (GIE) pro snadnější tvorbu již optimalizovaných modelů neuronových sítí pro daná zařízení - roboty, drony a jiná inteligentní zařízení schopná pohybu a interakce se svým prostředím.
  6. Gaming: pochopitelně nesmí chybět hry, pro jejichž vývojáře NVIDIA již dlouho nabízí GameWorks. Ty byly nedávno oficiálně obohaceny o nové efekty jako Volumetric Lighting, Voxel-based Ambient Occlusion a Hybrid Frustum Traced Shadows, z nichž některé ale byly využity v již delší dobu dostupných hrách jako Fallout 4.
  7. Virtual Reality: nakonec je to virtuální realita a VRWorks, sadou API, vzorových kódů a knihoven. Je tu například známý Multi-Res Shading, který je schopen zvýšit výkon až o 50 procent prostě tím, že oblasti mimo ostré vidění renderuje v nižší kvalitě. VRWorks Direct Mode zase zajistí, aby displeje ve VR headsetech byly vyhrazeny pouze VR aplikacím a nechovaly se jako další běžný monitor, čili k nim bude zajištěn výhradní přístup těch aplikací, které je skutečně mají využít. Cílem je zajistit co největší výkon a co nejnižší latence.

Zdroj: NVIDIA
reklama