www.svethardware.cz
>
>
>
>

NVIDIA přichází s GameWorks 3.1 a novými efekty

NVIDIA přichází s GameWorks 3.1 a novými efekty
, , aktualita
NVIDIA si pro nás na GDC 2016 připravila také nějaké novinky, ovšem alespoň dosud ne tak zásadní jako konkurenční AMD. Podívat se můžeme na nové GameWorks 3.1, které slibují tři "průkopnické grafické techniky". Jaké to tedy jsou?



reklama
GameWorks 3.1 je tedy další verze tolik diskutovaného SDK, v jehož rámci nám NVIDIA v minulých letech připravila například HairWorks, které máme spojeny s třetím dílem Zaklínače. NVIDIA se tak už několikrát dočkala obvinění, že využívá své GameWorks ke znevýhodnění konkurence. Zrovna na Radeonech byly odkazované HairWorks velice problematické, ale konec konců jsme jejich vypnutím o mnoho nepřišli. Nyní je tu tedy verze 3.1, jež má přinést tři velké novinky z oblasti stínů a nasvícení renderovaných scén. Vedle toho NVIDIA nabídne i dva nové algoritmy pro simulaci fyzických objektů, což se tedy zase zařadí do knihovny PhysX (zatím jen jako beta).





Přednášející Tony Tamasi z NVIDIE ohlásil, že nové funkce GameWorks přineslo odhodlání vypořádat se s technickými problémy při renderování obrazu a simulaci objektů v reálném čase. Podívejme se ale raději na to, co konkrétního si NVIDIA připravila. Jde o Volumetric Lighting, Hybrid Frustum Traced Shadows (HTFS) a Voxel Accelerated Ambient Occlusion (VXAO).

Volumetric Lighting se objevilo už ve hře Fallout 4 a jde prostě o volumetrické světlo, jímž může hra simulovat třeba efekt zapadajícího slunce nebo třeba svit baterky v zaprášeném prostředí. HTFS je zase novinka, která se objevila v nové hře Tom Clancy's The Division a slouží k realistickému ztvárnění stínů. Vykreslovat může stíny s ostrými i měkkými přechody.





Nakonec to je tedy VXAO, nová a dosud nejkvalitnější funkce NVIDIE pro Ambient Occlusion (zastínení okolím). l ta se již objevila v praxi, a to ve hře Rise of the Tomb Raider. Tato funkce má pomoci k realističtějšímu vykreslení objektů tím, že započítává tlumení světla zastíněním, díky čemuž lépe vypadají především matné povrchy.

Co se týče algoritmů pro PhysX, jde o PhysX-GRB a NVIDIA Flow. První by měla nahradit klasickou Rigid Body Dynamics, čili prostou simulaci třeba padajících předmětů, přičemž má přinést až 6x vyšší výkon při náročné simulaci. Flow je zcela nový způsob simulace a vykreslování plamenů a kouře, které už nebudou omezeny prostorem virtuální krychle (bounding box).

Dále se od NVIDIE očekává, že se na GDC 2016 bude věnovat virtuální realitě, představí VRWorks a také nová zařízení SHIELD. Hardwarové novinky si ale asi schovává až na 4. duben a GPU Technology Conference 2016.

Zdroj: Hexus.net
Nejpopulárnější grafické karty
reklama
Nejnovější články
Největší IT firmy vytvořily partnerství kolem vývoje umělé inteligence Největší IT firmy vytvořily partnerství kolem vývoje umělé inteligence
Velké světové technologické společnosti Google, Microsoft, Facebook, Amazon a IBM se rozhodly, že vytvoří partnerskou organizaci, která bude sledovat a usnadňovat vývoj technologií umělé inteligence. Co to znamená?
Včera,  aktualita, Jan Vítek
D-Wave už má kvantový počítač se 2048 quibity D-Wave už má kvantový počítač se 2048 quibity
Kanadská společnost D-Wave si nárokuje prvenství jako prodejce komerčně dostupného kvantového počítače. Podívejme se na to, co má v rukou nyní, neboť se pochlubila s modelem využívajícím 2048 quibitů.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
NVIDIA Xavier: AI superpočítač s GPU Volta NVIDIA Xavier: AI superpočítač s GPU Volta
Již nějaký ten pátek víme, že NVIDIA se chystá po generaci GPU Pascal přijít s čipy Volta. Ty ještě v případě grafických karet zdaleka nejsou aktuální, ovšem to NVIDII nezabránilo představit nový produkt Xavier, který je na GPU Volta postaven.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
USB-IF oznamuje USB Audio, náhradu za jacky USB-IF oznamuje USB Audio, náhradu za jacky
USB Implementers Forum oznamuje nový standard pro využití moderního konektoru USB Type-C. Jedná se o USB Audio Device Class 3.0, který má posloužit jako hlavní řešení pro připojení rozličných zařízení.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  4 komentáře
Samsung o budoucnosti SSD: NVMe pošle HDD k ledu Samsung o budoucnosti SSD: NVMe pošle HDD k ledu
Společnost Samsung nedávno představila své nové produkty, ale při té příležitosti se také rozpovídala o své vizi budoucnosti SSD. Jak mají tedy tato úložná zařízení postupně nahrazovat pevné disky a co jim k tomu pomůže?
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  3 komentáře