www.svethardware.cz
>
>
>
>

NVIDIA: na pořádné VR hraní potřebujeme 7x výkonnější PC

NVIDIA: na pořádné VR hraní potřebujeme 7x výkonnější PC
, , aktualita
NVIDIA se stejně jako AMD již delší dobu věnuje otázce toho, jak výkonné PC potřebujeme pro kvalitní zážitek z hraní moderních her na VR headsetu. Nyní přišla s názorem, že je na to třeba alespoň 7x výkonnšjší PC. Otázka je, výkonnější než co?



reklama
To je celkem zřejmé už z prvního obrázku, kde se srovnává PC schopné renderovat hru při klasickém Full HD (1920 x 1080) při alespoň 30 snímcích za sekundu. To bude mnoha hráčům stačit, i když ti náročnější chtějí spíše to, aby hra běžela přibližně při 60 FPS, což dnes většinou dokáže zajistit i karta úrovně GeForce GTX 960. V náročnějších titulech typu Witcher 3 se ale pro dosažení takové snímkové frekvence musíme trošku uskromnit a nastavit nižší detaily, ale to jen tak na okraj. Zkrátka a dobře, na PC a Full HD nám stačí hardware schopný vykreslit každou sekundu 60 milionů pixelů.





NVIDIA pak využívá jakýsi nejmenovaný VR headset, který je vybaven displejem s celkovým rozlišením 3024 x 1680, přičemž na něm by měl hardware rozpohybovat hru ideálně při 90 FPS. Dle toho budeme potřebovat hardware s výkonem 450 megapixelů za sekundu, čili jde o více než sedminásobný výkon. Pokud by toto mělo platit, pak je zřejmé, že pro takové hraní si budeme muset připravit nejspíše pouze to nejlepší, co nabídne příští generace karet NVIDIA a AMD, přičemž dle odhadů má být na světě jen nějakých 13 milionů PC, které mají takový výkon. O to ale NVIDII nejde, ta si takto připravuje půdu pro prosazení vlastních technologií pro virtuální realitu, na něž jsme se podívali už v minulém roce.





Jde především o Multi-res Shading v rámci GameWorks VR, díky němuž by se počet PC, která zvládnou řádně nakrmit herní VR headset, má rozšířit na aktuálních 25 milionů. Princip této funkce je jednoduchý. Na displeji VR headsetu se totiž scéna nezobrazí jako na monitoru. Musí se deformovat, aby získala potřebnou perspektivu, takže nejdříve se vyrenderuje celý obraz a následně se deformuje. Díky tomu si můžeme ušetřit vykreslení mnoha pixelů, které se stejně při převodu obrazu ztratí, a to i pomocí rozdělení obrazu na zóny s různou prioritou. Ta střední je pochopitelně vykreslena v plném rozlišení, ale okrajové budou značně zúženy, takže není třeba je původně renderovat stejně kvalitně. Dle NVIDIE tak můžeme dosáhnout až o polovinu větší hodnoty FPS.

NVIDIA tak bude tímto způsobem jistě tlačit na vývojáře, aby využívali její GameWorks VR, a zajistili si tak větší základnu pro odbyt svých her. Součástí tohoto systému má být i technologie, která zajistí co nejmenší zpoždění od pohybu hlavou či ovladačem po konečnou odezvu na displeji. Ta by dle všeho neměla překročit 20 ms, aby se z herního zážitku nestala nevolnost. AMD si zase připravuje jako protipól LiquidVR.

Právě virtuální realita bude jedním z velkých tématů na letošním CES, které startuje právě tento týden, takže se můžeme těšit i na další novinky.

Zdroj: VentureBeat
Nejpopulárnější tablety
reklama
Nejnovější články
Největší IT firmy vytvořily partnerství kolem vývoje umělé inteligence Největší IT firmy vytvořily partnerství kolem vývoje umělé inteligence
Velké světové technologické společnosti Google, Microsoft, Facebook, Amazon a IBM se rozhodly, že vytvoří partnerskou organizaci, která bude sledovat a usnadňovat vývoj technologií umělé inteligence. Co to znamená?
Včera,  aktualita, Jan Vítek
D-Wave už má kvantový počítač se 2048 quibity D-Wave už má kvantový počítač se 2048 quibity
Kanadská společnost D-Wave si nárokuje prvenství jako prodejce komerčně dostupného kvantového počítače. Podívejme se na to, co má v rukou nyní, neboť se pochlubila s modelem využívajícím 2048 quibitů.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
NVIDIA Xavier: AI superpočítač s GPU Volta NVIDIA Xavier: AI superpočítač s GPU Volta
Již nějaký ten pátek víme, že NVIDIA se chystá po generaci GPU Pascal přijít s čipy Volta. Ty ještě v případě grafických karet zdaleka nejsou aktuální, ovšem to NVIDII nezabránilo představit nový produkt Xavier, který je na GPU Volta postaven.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
USB-IF oznamuje USB Audio, náhradu za jacky USB-IF oznamuje USB Audio, náhradu za jacky
USB Implementers Forum oznamuje nový standard pro využití moderního konektoru USB Type-C. Jedná se o USB Audio Device Class 3.0, který má posloužit jako hlavní řešení pro připojení rozličných zařízení.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  7 komentářů
Samsung o budoucnosti SSD: NVMe pošle HDD k ledu Samsung o budoucnosti SSD: NVMe pošle HDD k ledu
Společnost Samsung nedávno představila své nové produkty, ale při té příležitosti se také rozpovídala o své vizi budoucnosti SSD. Jak mají tedy tato úložná zařízení postupně nahrazovat pevné disky a co jim k tomu pomůže?
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  4 komentáře