reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA SMP na Pascalech už dosahuje 20% výkonnostního nárůstu

8.9.2016, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA SMP na Pascalech už dosahuje 20% výkonnostního nárůstu
Nyní nebudeme mluvit o Streaming MultiProcessor generace Pascal, ale o technologii Simultaneous Multi-Projection, která má nabídnout ve stereo 3D či s více monitory podstatné zvýšení výkonu. Je to tak jedna z hlavních zbraní GPU NVIDIA Pascal.
Grafické karty NVIDIA s čipy Pascal už jsou téměř všechny na trhu. Čeká se jen na GTX 1050 a pak možná někdy přijde na trh ještě GTX 1080 Ti odvozená z nového TITANu X. Nicméně o technologii Simultaneous Multi-Projection (SMP) jsme zatím mohli leda slyšet, ačkoliv jde o slibnou věc, která má zvýšit výkon ve VR titulech. Ale není divu, když VR headsety jsou kvůli svým cenám a nedostatku kompatibilních titulů zatím na okraji zájmu většiny hráčů, ovšem na druhou stranu asi existuje málo těch, kteří by netoužili si moderní VR headset alespoň vyzkoušet. Jednou z překážek je také potřeba vysoce výkonného PC, neboť je potřeba hry renderovat především s vysokou snímkovací frekvencí. K tomu má právě přispět SMP slibující slušný, a to asi 20% nárůst výkonu.





SMP zajistí rychlejší zpracování geometrie obrazu a také umožní v jednom průchodu renderovat obraz pro obě oči. Dokáže vytvořit až 16 projekcí geometrie obrazu z jednoho úhlu pohledu, který pak dokáže posunout pro stereo 3D (jako je VR), což pak dohromady dá 32 projekcí. NVIDIA slibuje, že tuto funkci bude brzy podporovat mnoho her, z nichž některé už byly zmíněny v prezentaci. Taková věc se bude nejvíce hodit pro hraní s více monitory a pro VR.





Co se týče počtu renderovaných pixelů, pak takový Oculus Rift jich dokáže zobrazit na obou displejích 4,2 milionu, nicméně ty všechny stejně ve výsledku neuvidíme, a tak může být obraz bez problémů osekán na pouhých 2,8 milionu pixelů, což pochopitelně sníží zátěž a přinese vyšší snímkovací frekvenci. Tato funkce staví na technologii Multi-res Shading, která rozděluje obraz na oblasti s různou prioritou a dle toho je renderuje v různém rozlišení. Nejdůležitější je tak střed obrazu a okraje mají nízkou prioritu, neboť ty jsou stejně vlivem deformace obrazu pro zobrazení ve VR headsetu zmenšeny.





V rámci SMP tak jde o geometrii, kterou GPU zpracuje pouze jednou a pak ji projektuje z pohledu obou očí, čímž ušetří práci na teselaci a vertex shadingu. V Computerbase se tak podívali, jak dokáže technologie SMP urychlit celkový rendering her, k čemuž využili online simulátor iRacing, který ji již podporuje. Tato hra sice nepodporuje VR headsety, ale vícemonitorové sestavy ano. Využity byly grafické karty GeForce GTX 1080 a GeForce GTX 1060, přičemž ta výkonnější dosáhla 20% nárůstu výkonu s vypnutým anti-aliasingem a se zapnutým to bylo 17 %. Podobné výsledky se ukázaly také u slabší GTX 1060, přičemž všechny testy byly provedeny na sestavě tří monitorů s rozlišením Full HD, takže celkové rozlišení je 5760 x 1080,.





Hra iRacing přitom má využívat jen časnou implementaci technologie SMP, takže se očekává, že rozdíly by se mohly ještě prohloubit.

Zdroj: Computerbase
reklama