reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA uvádí ICAT, nástroj pro analýzu výstupu technologií pro upscaling

16.11.2021, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA uvádí ICAT, nástroj pro analýzu výstupu technologií pro upscaling
NVIDIA se rozhodla připravit další nástroj pro analýzu, který tentokrát bude k dispozici všem a ne jen jejím spolupracovníkům. Jedná se o ICAT, Image quality Comparison and Analysis Tool, který se zařazuje vedle LDAT, PCAT či FCAT. 
Nástroje LDAT (Latency and Display Analysis Tool), PCAT (Power Capture Analysis Tool) a FCAT (Frame Capture Analysis Tool) jsou určeny především pro testování grafických karet a přístup k nim je omezený, respektive nejsou určeny pro širokou veřejnost. Nový ICAT ale jako čistě softwarový nástroj je k dispozici pro všechny a slouží především k tomu, abychom si mohli porovnat výstup různých technologií pro upscaling obrazu.
 
NVIDIA tak reaguje na nástup AMD FSR a také na chystaný Intel XeSS, který se dostane na trh společně s novými Xe Alchemist. 
 
Zdroj: VideoCardz
 
Mnohé asi přitom napadne ta hříšná myšlenka, že pokud potřebujeme na porovnání výstupů různých technologií pro převod obrazu z nižšího rozlišení do vyššího speciální nástroj, pak asi nebude mít valný smysl rozdíly vůbec řešit. Záleží ale samozřejmě na tom, jak tento nástroj pracuje a co vůbec dokáže. 
 
ICAT je určen k přímému porovnání statických snímků a také videa, takže je zřejmé, že nemusí posloužit jen pro testování herních technologií, ale také různých video kodeků. A oproti očekáváním nám (třeba pomocí AI) vůbec neřekne, který snímek či které video je lepší. Prostě je jen zobrazí vedle sebe a pak už je na nás, abychom se pomocí vlastních očí přesvědčili, co je lepší a materiály pro srovnání si samozřejmě musíme připravit také sami.
 
 
Server VideoCardz také upozornil na video, v němž se NVIDIA snaží poukázat na výhody své DLSS ve verzi 2.3, která má mít především vylepšené využití pohybových vektorů, aby byly alespoň redukovány duchy za objekty v některých hrách a zabránilo se poblikávání hran. Toto video si ale neukážeme, neboť bylo z nějakého důvodu odstraněno, ale můžeme si říci něco o tom, o čem bylo. 
 
 
Vybrané příklady nás vůbec nepřekvapí, neboť jde jako obvykle o známou schopnost DLSS rekonstruovat titěrné objekty, které pomocí Spatial Upscalingu ve výsledku neuvidíme, neboť ten pracuje se vstupem, kde se ony objekty už ztrácí. DLSS si ale výsledek domyslí, což je vidět třeba na tenkých drátech antény nebo pletiva. 
 
Nicméně DLSS 2.3 je už více než měsíc stará verze, čili to spíše než jako prezentaci horké novinky můžeme společně s utilitou ICAT brát jako začátek tažení proti konkurenčním technologiím. Zvědaví pak můžeme být především na XeSS, neboť u ní Intel ještě dosud neodhalil své karty. 


reklama