www.svethardware.cz
>
>
>

Oblečení vyrobené 3D tiskem by mohlo být do deseti let běžné

Oblečení vyrobené 3D tiskem by mohlo být do deseti let běžné
, , aktualita
3D tisk se rozmáhá v nejrůznějších odvětvích, Ray Kurzweil z Googlu se zaměřil na 3D tisk oblečení. Sám prohlašuje, že za deset let bychom mohli 3D tištěný oděv považovat za naprosto normální a běžnou věc.



reklama
Technologie 3D tisku se dá použít skutečně téměř na vše. Dá se vytisknout celá budova, jako to udělali architekti v Dubaji, ale tímto způsobem výroby se dá dobře vytvářet i nejrůznější jídlo. 3D tisk v robotice se stává pomalu standardním a objevuje se už i vytištěné oblečení nebo boty. Takové běžecké tenisky například nedávno představila společnost Adidas. Zatím se však nedá říct, že by 3D tištěný oděv byl normálním a běžným jevem. V poměrně brzké době by se to ale mohlo změnit.

Technologie 3D tisku se neustále posunuje kupředu a vědci vymýšlejí stále více materiálů vhodných k tištění různých předmětů. Svůj názor na 3D tištěné oblečení vyjádřil i Ray Kurzweil, který pracuje v Googlu jako expert na strojové učení. Kurzweil je totiž zároveň i futurolog a předpověděl, že oblečení vyráběné 3D tiskem v příštím desetiletí velmi nabyde na popularitě a stane se oblíbeným.




Běžecké boty od Adidas vyrobené 3D tiskem


I když se jedná jen o předpověď a ta se nemusí vyplnit, hypotéza se jeví jako poměrně realistická. Ray Kurzweil však publikoval i dřív své předpovědi, které se týkaly například autonomních automobilů či vzestupu chytrých telefonů. Jeho výrok o nárůstu 3D tištěného oblečení by se tedy mohl vyplnit, a to i v čase, který slibuje.

3D tisk nabízí nejenom v oblasti oděvů velké možnosti, co se týče designu. Ray Kurzweil vysvětlil své tvrzení na konferenci v New Yorku. Řekl, že by se oblečení vyrobené touto technologií mělo dočkat větší popularity díky velké spoustě materiálů pro 3D tisk a především kvůli nižším výrobním nákladům. Za méně než deset let by měl být k dispozici jak open-source software potřebný k vytištění oblečení, tak i návrhy, které budou zpoplatněny. Lidé s 3D tiskárnou ve svém domově si tak budou moct zakoupit a hned vytisknout, co budou chtít.

Nyní je ale 3D tištěné oblečení spíš jen privilegiem návrhářů, kteří předvádějí nejrůznější šílené modely. Na to, aby se dala vytisknout třeba obyčejná šála a bylo to běžné, si budeme muset ještě chvíli počkat. V současné době se pozornost zaměřuje na materiály, z nichž by se dal oděv dobře vytisknout. Je totiž třeba, aby takový materiál byl dostatečně měkký a pružný, zkrátka podobný látce.

Podle Raye Kurzweila také vzroste počet nadšenců, kteří se budou pokoušet navrhnout své vlastní šaty sami. Následně si tito lidé budou moct svůj výtvor podomácku vytisknout. I když je jasné, že se zprvu nebude jednat o dokonalé kousky, mohlo by to přispět k pokroku. Počítá se i se sdílením návrhů. Sami však uvidíme, jestli se 3D tištěné oblečení stane normálním skutečně už do deseti let.

Zdroj: 3ders.org
reklama
Nejnovější články
Protézy s umělou kůží by mohly být poháněny sluneční energií Protézy s umělou kůží by mohly být poháněny sluneční energií
Odvětví protetiky se neustále rozrůstá. Vědci si představují, že v budoucnu bude taková protéza plnou náhradou chybějící končetiny. K tomu je ale třeba ujít ještě kus cesty, může pomoct například tato umělá kůže.
Dnes,  aktualita, Kateřina Hoferková
Disney Research předvádí chytání skutečného míčku ve virtuální realitě Disney Research předvádí chytání skutečného míčku ve virtuální realitě
Virtuální realita může dodat našim smyslům nový rozměr. Pokud se do VR přidají další dodatečné informace, můžou se zlepšit lidské dovednosti. Disney Research předvedlo chytání skutečného míčku s pomocí virtuální reality.
Dnes,  aktualita, Kateřina Hoferková
DX12 vs. DX11, aneb rozdíl ve výkonech GPU na aktuálních hrách DX12 vs. DX11, aneb rozdíl ve výkonech GPU na aktuálních hrách
Server HardOCP se zaměřil na srovnání toho, co aktuálně nabízí API DirectX 12 v porovnání s verzí 11, a to na nejnovějším hardwaru. Využil k tomu hry, které podporují obě API a zaměřil se na graficky intenzivní benchmarky, ne CPU.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  1 komentář
Farmáři kupují kradený software, aby si mohli sami opravit traktory Farmáři kupují kradený software, aby si mohli sami opravit traktory
Společnost John Deere je známý výrobce zemědělských strojů s ikonickou zelenou barvou a žlutými koly. Ovšem je to také firma, která dělá velké drahoty ohledně oprav, jež se farmáři napříč USA snaží obcházet.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře
Khronos vytvoří všeobecné API pro Vulkan, DX12 i Metal Khronos vytvoří všeobecné API pro Vulkan, DX12 i Metal
Skupina Khronos na sebe vzala úkol přinést jedno jediné API zastřešující všechna tři moderní API, čili Vulkan, DirectX 12 i Metal, po čemž prý celý zainteresovaný průmysl přímo prahne. Na co se tak máme připravit?
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  4 komentáře