reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Oculus Rift DK2 rozebrán, ukrývá displej Galaxy Note 3

4.8.2014, Jan Vítek, aktualita
Oculus Rift DK2 rozebrán, ukrývá displej Galaxy Note 3
Druhá generace headsetu virtuální reality Oculus Rift je stále nedostatkovým zbožím, protože zájemců je mnoho, ovšem i tak se server iFixit jeden podařilo sehnat za účelem rozebrání do posledního šroubku. A co našli?
Lidé ze serveru iFixit odhalili, že se Oculus Rift DK2 značně spoléhá na technologie Samsungu, a to především na displej z telefonu Galaxy Note 3. Firma Oculus VR si přitom s použitím tohoto displeje vůbec nelámala hlavu a prostě použila celý náhradní díl, tedy displej s čelní stranou zmíněného phabletu.




Oculus Rift - vlevo Development Kit 2, pravo starší Development Kit


Oculus Rift DK2 přitom drží pohromadě pouze běžné křížové šroubky a plastové packy, takže není těžké se do něj dostat, třeba za účelem provést nějakou opravu. Dle iFixit je tedy proveden dobře a dle toho, co bylo nalezeno uvnitř, je i jeho pořizovací cena 350 USD odpovídající. Finální verze určená pro trh však má být ještě o 50 dolarů levnější, ale to samozřejmě není jisté.





Další dvě fotografie odhalují také pozici některých z celkově 40 infračervených diod, které pokrývají celý kryt headsetu, které mají sloužit k detekci jeho pozice pomocí nové externí IR kamery. Vedle toho má základní deska také vestavěný akcelerometr, gyroskop a magnetometr s dotazovací frekvencí 1000 Hz, což jsou další tři způsoby pro detekci pozice, pohybu a orientace.





Pak je prý možné snadno vyměnit optiku, což jsou tedy pouze dvě čočky a nová verze headsetu dostala také nový kabel, který v sobě kombinuje USB 2.0, HDMI, DC napájení a také vodiče pro synchronizaci s poziční kamerou, která je rozebrána na spodním obrázku uprostřed.





Můžeme tedy říci, že různé VR headsety bez displeje ve stylu Google Cardboard mají v podstatě k Oculus Rift velmi blízko, protože se také spoléhají na displej mobilního telefonu. Mluvíme o displejích s rozlišením Full HD, které však není pro virtuální realitu ideální a hodilo by se daleko jemnější. Uvidíme tedy, zda nějakého výrobce mobilních telefonů v blízké budoucnosti nenapadne své hi-end modely spojit právě s virtuální realitou, což by byl i legitimní důvod k tomu, aby se zvýšilo rozlišení jejich displejů a pak pochopitelně i jejich výkon. Přeci jen by příslušenství v podobě prázdného headsetu připraveného pro mobilní telefon nemuselo stát o moc více než například pouzdro.

Zdroj: techcrunch.com
reklama