reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Problémy s hrou Quantum Break asi ani nepůjdou zcela vyřešit

12.4.2016, Jan Vítek, aktualita
Problémy s hrou Quantum Break asi ani nepůjdou zcela vyřešit
Očekávaná hra Quantum Break od Remedy Entertainment přišla na trh prostřednictvím Windows Store pro UWP a ne Win32, což je příčinou řady problémů. Své potíže má ale i její engine, z nichž některé snad ani nebude možné vyřešit.
O tom se ostatně zmínil zástupce studia Remedy, Thomas Puha, který má na starosti PR. Ten potvrdil, že některé potíže jsou prostě manýry použitého herního enginu a hráči se s nimi prostě budou muset smířit. Puhy se lidé ptali na různé nechtěné grafické projevy, jako jsou artefakty, ghosting, roztrhaný obraz nebo postupné a viditelné nahrávání detailních textur, které se pak náhle objevují na scéně (tzv. texture pop-in).





Přinejmenším ghosting, čili duchové v obrazu a texture pop-in, což byl mimochodem problém i enginů Unreal, tak ve hře zůstanou. Stejně tak nebude možné vypnout efekt filmového zrna, který je také v enginu pevně zakotven. Vedle toho tu jsou i další problémy, jaké byly popsány v původní zprávě, které vycházejí především z toho, že jde o UWP aplikaci, i když ani UWP nemůže za to, že V-Sync nefunguje správně a namísto srovnání FPS s obnovovací frekvencí monitoru vykresluje o několik snímků za sekundu méně (na 60Hz panelu je to 50 FPS). Otázka pro samotné Remedy je především ta, zda dokáží něco udělat s chabým výkonem grafických karet GeForce, které za Radeony značně zaostávají. Posuďte sami:





V testu srovnávajícím karty Radeon R9 380 a GeForce GTX 960 jsou tyto karty na nastavení Lowest a Low srovnatelné, ale na Medium a Ultra se výkon GTX 960 náhle propadne o více než čtvrtinu. Quantum Break neběží dobře ani na GeForce GTX 970, která má oproti Radeonu R9 390 někdy jen poloviční výkon a co se týče srovnání karet Fury X a GeForce GTX 980 Ti, až tady je NVIDIA důstojný soupeř pro AMD. Dokonce více než důstojný, neboť obě karty mají naprosto srovnatelný výkon až na nastavení Max, kde se Radeon propadne na 39 FPS a NVIDIA si stále drží 50 FPS. To tedy v rozlišení Full HD, přičemž ve vyšších rozlišeních (1440p a Ultra HD) začíná výkon Radeonu klesat už na nižších úrovních detailů. Důvodem tedy zřejmě je kapacita paměti, neboť karty s čipy Fiji mají k dispozici pouze 4 GB, zatímco GTX 980 Ti má o 2 GB více.

Spekuluje se tak, že za problémy karty GTX 970 může to, že posledních 512 MB z jejích 4 GB paměti je zoufale pomalých, ovšem tomu neodpovídají zkušenosti recenzentů. Když totiž této kartě dojde rychlá paměť a musí využít i posledních 512 MB, typicky se počet snímků za sekundu náhle propadne na jednomístné číslo. V Quantum Break si ale karta udržuje stálý, ale nízký počet snímků za sekundu. Karta je navíc pomalá i na rozlišení 1080p při nízkých detailech, kde by mělo i 3,5 GB paměti stačit s rezervou. Ostatně srovnání GTX 970 s R9 390 můžete vidět sami v následujícím videu, kde se ukazuje, že GeForce je prostě jen pomalá a nějaké náhlé propady ve výkonu se neukazují. Na druhou stranu se můžete podívat, jak krásně padá ovladač NVIDIE (začátek 3. minuty).


Tyto potíže s výkonem by ale Remedy snad měli vyřešit, ale zase jednou se můžeme jen tak do větru zeptat, proč byla hra v takovém stavu vypuštěna na trh. Něco z toho můžeme jistě přičíst na vrub novému API DirectX 12, které se zatím neukazuje v nejlepším světle, alespoň pokud můžeme soudit dle stavu her, které pro něj vycházejí. Tady lze ještě poznamenat, že v dobách DirectX 10 jsme alespoň měli možnost hru provozovat pod DirectX 9, ale v případě UWP her a DirectX 12 to nelze.

Zdroj: Extremetech

reklama