www.svethardware.cz
>
>
>
>

Shadow Warrior 2: vyšší FPS díky NVIDIA Multi-Res Shading

Shadow Warrior 2: vyšší FPS díky NVIDIA Multi-Res Shading
, , aktualita
Nový Shadow Warrior si už stihl získat srdce mnoha hráčů, ale jde také o první hru, která podporuje technologii NVIDIA Multi-Res Shading mimo VR. Ta je určena právě pro VR headsety, ale dokáže nabídnout i vyšší výkon při hraní s monitorem.



reklama
Shadow Warrior 2 se dostal na trh teprve minulý čtvrtek a nyní už má na Steamu hodnocení, které se dá shrnout jako velmi kladné, takže jde o dobré pokračování prvního dílu od 3D Realms a jeho předělávky z roku 2013. Celých 93 % zákazníků tak tuto hru doporučuje, k čemuž jistě přispěl i fakt, že ta je k dispozici ne za plnou cenu AAA titulu, ale za 37 eur. Může být také slušně náročná na hardware, pokud si nastavíme vysoké rozlišení a detaily, ale právě s tím nám na kartách GeForce může pomoci technologie Multi-Res Shading.





NVIDIA Multi-Res Shading známe už řadu měsíců jako technologii, která má ulevit sestavám pro VR headsety. Funguje jednoduše tak, že rozdělí plochu na střední oblast ostrého vidění, pro niž renderuje hru v plném rozlišení. Okrajové části obrazu mají daleko nižší pozornost, neboť se předpokládá, že je hráč bude sledovat jen periferně, takže je lze renderovat jen třeba ve 40% rozlišení.





Jak to ale ovlivní kvalitu zobrazení výsledné hry a má to vůbec cenu? Na to se zaměřil server wccftech, který tuto technologii vyzkoušel na sestavě s Core i7-6800K a GeForce GTX 1080 v rozlišení 4K. Testovalo se třikrát, a to bez Multi-Res, se 60% standardním nastavení a s pouze 40% rozlišením.




- bez Multi-Res - klikněte pro zvětšení -




- agresivní nastavení (40% rozlišení u okrajů) - klikněte pro zvětšení -


Pouze na nejmenších detailech, jako jsou ostré linky u nápisů, je vidět dopad zapnuté technologie Multi-Res Shading. Dá se říci, že při hraní nám takováto degradace kvality zobrazení nemusí vadit ani v nejmenším. Co za to ale dostaneme?





Dle testů wccftech může být přínos skutečně značný, a to celých 7 FPS (průměrných), což už může představovat rozdíl mezi trhanou a plynulou hrou. A když tím kvalita grafiky téměř neutrpí, pak není důvod, proč by se Multi-Res Shading nemělo dostat i do nabídky mnoha dalších her.

Zdroj: wccftech
reklama
Nejnovější články
DX12 vs. DX11, aneb rozdíl ve výkonech GPU na aktuálních hrách DX12 vs. DX11, aneb rozdíl ve výkonech GPU na aktuálních hrách
Server HardOCP se zaměřil na srovnání toho, co aktuálně nabízí API DirectX 12 v porovnání s verzí 11, a to na nejnovějším hardwaru. Využil k tomu hry, které podporují obě API a zaměřil se na graficky intenzivní benchmarky, ne CPU.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
Farmáři kupují kradený software, aby si mohli sami opravit traktory Farmáři kupují kradený software, aby si mohli sami opravit traktory
Společnost John Deere je známý výrobce zemědělských strojů s ikonickou zelenou barvou a žlutými koly. Ovšem je to také firma, která dělá velké drahoty ohledně oprav, jež se farmáři napříč USA snaží obcházet.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
Khronos vytvoří všeobecné API pro Vulkan, DX12 i Metal Khronos vytvoří všeobecné API pro Vulkan, DX12 i Metal
Skupina Khronos na sebe vzala úkol přinést jedno jediné API zastřešující všechna tři moderní API, čili Vulkan, DirectX 12 i Metal, po čemž prý celý zainteresovaný průmysl přímo prahne. Na co se tak máme připravit?
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  4 komentáře
Rosetta zachytila rapidně se měnící kometu 67P Rosetta zachytila rapidně se měnící kometu 67P
Sonda Rosetta sice již neexistuje, ale jí nasbíraná data jsou stále zkoumána a nyní se můžeme podívat na to, jak se za pouhé dva roky změnil povrch komety 67P/Churyumov-Gerasimenko, která se pravděpodobně rozpadne na dva kusy.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek
Lego Mindstorms jako levný laboratorní nástroj pro vědce Lego Mindstorms jako levný laboratorní nástroj pro vědce
Výzkumníci ze Stanfordu využili platformu Lego Mindstorms k tomu, aby vytvořili robotické zařízení přesně pracující i s velice malými objemy kapalin. To tak může posloužit jako levné a dostupné zařízení pro biology, chemiky, lékaře a jiné.
Dnes,  aktualita, Jan Vítek,  1 komentář