reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Valve se brání zahlcování Steamu, zruší Greenlight, zavede Direct

14.2.2017, Jan Vítek, aktualita
Valve se brání zahlcování Steamu, zruší Greenlight, zavede Direct
Valve před pěti lety zavedl Steam Greenlight, na jehož základě pobízel vývojáře k nabízení jejich her na Steamu, jejichž propagace by byla ovlivněna hodnocením uživatelů. To přineslo velké problémy se zahlcením nekvalitními hrami, takže nastupuje Direct.
reklama
Program Steam Greenlight byl zaveden v roce 2012 a Valve doufal, že bude fungovat na základě hodnocení uživatelů, kteří tak sami rozhodnou, jaké tituly budou doporučovány a zkrátka budou při prohlížení obsahu Steamu na očích. Jenomže potřebný vstup od uživatelů je tak slabý, že tento systém je snadno ovlivnitelný samotnými vývojáři. Ti si mohou navzájem hodnotit své tituly, takže ty v žebříčcích stoupají a celý systém je zahlcen kvanty nekvalitních titulů.





Navíc jde i o problém celé nabídky Steamu nehledě na hodnocení her, jak ukazují čísla služby Steam Spy. Dle těchto statistik je vidět, že celých 38 procent všech her nabízených na Steamu bylo vypuštěno v roce 2016 a když k tomu přičteme ještě dva předchozí roky, máme tu rovných 80 procent. Je zřejmé, že se do toho schová mnoho nekvalitních her, které byly vytvořeny čistě za účelem rýžování peněz na Steamu s využitím podvodného zvyšování hodnocení. To je jeden klíčový problém Steamu, který Greenlight přímo odhalil a dle Valve je tu ještě další zásadní potíž, která se týká nalezení cest, jak zákazníkům nabídnout a zviditelnit pro ně hry, o které by mohli mít zájem.





Odpovědí Valve je zrušení Steam Greenlight a zavedení nového programu Steam Direct, jenž bude spuštěn ještě letos na jaře. Aby mohli vývojáři na Steamu publikovat, budou si muset trošku zaúřadovat. Valve bude vyžadovat písemné potvrzení pro ověření jejich identity (osobní či firemní) a zkrátka vyplnit dokument vyžadující podobné informace, které chce i banka při zřizování účtu. Vedle toho bude za každý zveřejněný titul na Steamu vyžadován poplatek, přičemž Valve se ještě rozhodne, kolik to bude. Uvažuje o částce v rozpětí 100 až 5000 dolarů a je zřejmé, že právě výše této částky asi nejvíce rozhodne, kolik a jaké tituly se budou v budoucnu na Steamu objevovat.

Tato opatření by měla zabránit tomu, aby byl Steam i nadále odbytiště a odkladiště nekvalitních her, jako byly pecky formátu Decimation of Olarath či Wyatt Derp od již vyškrtnutých Homicide Studios. Jak úspěšná tato opatření budou, na to si musíme ještě počkat. Každopádně je jasné, že něco se už udělat muselo.

Zdroj: Valve
reklama