www.svethardware.cz
>
>

Vize společnosti Mini: sdílené autonomní vozy měnící barvu i vzor

Vize společnosti Mini: sdílené autonomní vozy měnící barvu i vzor
, , aktualita
Dnes se podíváme také na koncept Mini Vision Next 100, aneb to, jak vidí budoucnost automobilismu společnost Mini. Ta představila svůj koncept vedle BMW a Rolls-Royce a mluví především o sdílení elektrických aut, která se budou sama řídit.



reklama
Nejde tak o nic nepřekvapivého, však sdílení aut a elektrický pohon, to je již dávno realita a autonomní řízení už také celkem dobře funguje, jen ještě nebylo nasazeno. Mini ale očekává, že v budoucnu budou takové věci zcela běžné, jako je dnes běžné jedno nebo dvě auta se spalovacím motorem v domácnosti.





Koncept Mini Vision Next 100 byl zmíněn při příležitosti 100letého výročí mateřské firmy BMW. Rolls-Royce se odvážil přijít s vlastním konceptem autonomního luxusního vozu 103EX, který ukazuje, jaká auta by se mohla prodávat za dvacet až třicet let. Koncept společnosti Mini je o něco méně odvážný a především mu ještě nechybí volant a pedály, s nimiž Rolls-Royce u 103EX už vůbec nepočítá.





Jde tak víceméně o vozítko, které má základ v dnešních mini, ovšem bude se umět řídit samo, využije elektrický pohon, určeno bude pro sdílení mezi více lidmi, a právě proto bude schopno měnit své barevné schema (především střechy a dveří), aby se mohl aktuální uživatel odlišit. Bylo by ostatně i praktické mít možnost poznat "své" auto na první pohled, i když se počítá rovněž s tím, že namísto pouhého parkování takové auto odjede k nabíjecí stanici a pak se samo přistaví na zavolání.





Počítá se tedy s tím, že budoucí mini bude mít neutrální zbarvení do stříbrna, které se upraví dle aktuálního "řidiče", přičemž vyměnitelný bude také samotný interiér vozu. Samotná společnost říká, že "Mini budoucnosti bude k dispozici nepřetržitě a svého řidiče dokáže samo vyzvednout kdekoliv a bude se rovněž umět přizpůsobit aktuálním potřebám, zájmům a preferencím." Co se pod tím skrývá, to je otázka, ale můžeme uvažovat o osvětlení vozu, stylu jízdy (abychom při cestě z oslavy neupravili interiér) nebo nastavení infotainmentu.

Jako rozhraní mezi člověkem a autem poslouží umělá inteligence, čili taková budoucí Siri nebo Cortana, již Mini zatím označuje jako Cooperizer. Ta s námi bude komunikovat prostřednictvím centrálního oka vedle volantu, při pohledu na nějž si nelze nevzpomenout na Vesmírnou odyseu. Nové mini by také mohlo být ještě menší než dnes, a to díky absenci velkého spalovacího motoru i redukovaným deformačním zónám. Že bychom v budoucnosti díky roboticky řízeným autům už vůbec nebourali? S tím nejde moc dohromady to, že i zde nalezneme pedály a volant. Každopádně se budoucí mini má svými rozměry podobat původnímu modelu z roku 1959, který měří jen 315 cm na délku.





A pak tu máme ještě samotný koncept BMW Vision 100, který počítá jen s asistovaným řízením a rozšířenou realitou. Ta jak je vidět na obrázku, dokáže řidiče upozornit třeba na projíždějícího cyklistu. Celé čelní sklo tak může posloužit jako jeden velký displej rozšířené reality, který může zobrazovat rozmanité informace, takže očividně i informace navigačního systému. Na přístrojové desce také můžete vidět mnoho malých trojúhelníků, které patří do systému Alive Geometry. Jejich rozsvícením nás auto upozorní třeba na onoho cyklistu, a to svým červeným světlem a nebo také na další auto, které se k nám blíží ze slepého úhlu. Tady bude především důležité to, aby systém Alive Geometry svými blikajícími trojúhelníky řidiče nezahltil.

Zdroj: Extremetech
Nejpopulárnější tablety
reklama
Nejnovější články
Kostní implantáty vyrobené 3D tiskem pomohou lékařům Kostní implantáty vyrobené 3D tiskem pomohou lékařům
Tým amerických vědců z Northwestern University vyvíjí flexibilní kostní implantáty, které jsou vyráběny pomocí technologie 3D tisku. Tyto implantáty mohou pomoci například i v rozvojových zemích.
Včera,  aktualita, Kateřina Hoferková
Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech Chystá se nový Ethernet: 5 Gb/s na stávajících kabelech
Ve spotřebitelském sektoru jsme už mnoho let odkázáni na 1Gb/s Ethernet, což se má brzy změnit. Můžeme se těšit až na propustnost 5 Gb/s, přičemž té bude možné dosáhnout na stávajících kabelových rozvodech.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  7 komentářů
K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů K čemu vůbec jsou karty Founders Edition? Prý k řešení problémů
NVIDIA s představením generace Pascal odstartovala také kontroverzní program, když začala vydávat na trh karty série Founders Edition. Ty mnoho výrobců vidí jako snahu slíznout smetanu, ale tak to prý není.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC ADATA SX8000: první běžné SSD s Intel 3D MLC
Dle Samsungu už mají brzy získat převahu SSD vybavená pro rozhraní PCI Express a protokol NVMe. Nástup nových ADATA SX8000 to jen dokazuje a jde prý také o první spotřebitelské modely vybavené 256Gbit paměťmi Intel / Micron 3D MLC.
Včera,  aktualita, Jan Vítek
HP vrací možnost využívat neoriginální náplně, prozatím HP vrací možnost využívat neoriginální náplně, prozatím
Společnost HP nedávno k nelibosti mnoha svých zákazníků aktivovala DRM, které už delší dobu bylo připraveno ve firmwaru inkoustových tiskáren OfficeJet. Znemožnila tak využití neoriginálních náplní a vysloužila si hlasitou kritiku.
Včera,  aktualita, Jan Vítek,  2 komentáře