reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

VR headsety mohou zásadně zvýšit prodeje GPU

22.6.2015, Jan Pánek, aktualita
VR headsety mohou zásadně zvýšit prodeje GPU
Příští rok se ponese ve znamení virtuální reality, to ale bude znamenat velkou obměnu hardwaru kvůli velké náročnosti na výkon počítačů. Bude to znamenat zásadní zvýšení tržeb v oblasti počítačů?
Vše začalo, když Oculus Rift zveřejnil minimální nároky na hardware, který je potřebný k plynulému hraní na jeho headsetu. Původně se očekávaly nižší nároky, ale nakonec vyšlo na povrch, že asi velká část hráčů si bude muset vylepšit své počítače minimálně grafickými kartami.

Potom se do situace přimíchaly různé analýzy prodejnosti VR headsetů. Ty hovoří o tom, že by se v roce 2016 měly prodat 2 miliony headsetů, v roce 2017 pět milionů a v roce 2018 osm milionů, a to podle společnosti Gartner. Avšak společnost BI Inteligence očekává, že se v roce 2016 prodá až 6 milionů headsetů.

Když se podíváme na ceny grafických karet, které jsou potřeba k zprovoznění VR headsetů, tedy karty třídy R9 290 od AMD a minimálně GeForce 970 od NVIDIE, tak ceny začínají za hranicí 8 000 Kč. Pokud bychom brali v potaz nejhorší scénář pro výrobce karet a prodaly se 2 miliony VR headsetů, přičemž by z toho měla polovina hráčů dostatečně výkonnou grafickou kartu nebo PS4 (u Projectu Morpheus), znamenalo by to příjem 16 miliard Kč (mínus DPH, clo a marži obchodů).

Očekává se ale, že podobné nároky na grafickou kartu nebude mít jen Oculus Rift, ale i další headsety. Kdybychom vzali v úvahu příznivější scénáře, analytici hovoří o tom, že do kapes výrobců grafických karet může přitéct až 1 miliarda dolarů, což je v přepočtu 24 miliard Kč.





Není to ale jen o grafických kartách. Je velká pravděpodobnosti, že si hráč koupí zcela nový počítač nebo že bude potřebovat upgradovat i další komponenty. Na řadu přichází i procesor, který musí být výkonný minimálně jako i5-4590. To je změna, která může znamenat i výměnu základní desky v případě vlastnění starší generace procesorů.

U základních desek ale musíme ještě chvíli zůstat. Ty totiž například v případě Oculusu Rift musí obsahovat dva porty USB 3.0, což taktéž nemusí splňovat všechny základní desky. Minimální paměť RAM byla vyčíslena na 8 GB, což ale představu jen minimální náklad v porovnání s ostatními. Také se může stát, že VR headsety někoho přesvědčí, aby se zbavil starých Windows XP, které na Oculusu Rift (a pravděpodobně na dalších headsetech) nebudou podporovány.

Takže je možné, že pokud virtuální realita zaznamená velký úspěch, tak se prodeje v oblasti počítačů pro jednou pořádně zvednou. Plánujete nákup VR headsetu? Podělte se o svůj názor v diskuzi.

Zdroj: kitguru.net
reklama