reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Oculus Rift bude potřebovat R9 290, GTX 970 nebo lepší karty

18.5.2015, Jan Vítek, aktualita
Oculus Rift bude potřebovat R9 290, GTX 970 nebo lepší karty
Už to opravdu vypadá, že stanovené datum vypuštění headsetu Oculus Rift na trh je konečné. Nejde tedy ještě o přesné datum, ale o začátek příštího roku, kdy má přijít Oculus CV1 (Consumer Version 1). Co bude vyžadovat?
Již dříve bylo jasné, že pro plnohodnotné hraní s headsetem Oculus Rift budeme potřebovat slušně výkonný počítač, ovšem dle rozlišení 1920 x 1080 u dosavadních prototypů jsme mohli usuzovat, že by nám mohla stačit i mainstreamová grafika jako řada Radeon R9 270 nebo třeba GeForce GTX 960. Ovšem samotný Oculus nyní veřejnosti sdělil, že pro kvalitní zážitek budeme potřebovat alespoň Radeon R9 290 nebo GeForce GTX 970 či lepší grafickou kartu a je otázka, kvůli čemu přesně. V prvé řadě je jasné, že bude velmi vhodné mít grafiku, která zvládne danou hru vykreslovat při 60+ snímcích za sekundu, aby nás za chvíli nebolela hlava z trhaného obrazu, ale to by mohla v řadě případů ve 1920 x 1080 zvládnout i taková GTX 960. Stále se ale neví, s jakým rozlišením Oculus CV1 přijde a bylo by velmi vhodné, kdyby se výrobce posunul od Full HD kupředu, jenomže to samozřejmě znamená, podstatně vyšší nároky na grafickou kartu. Pak ale ještě bude hrát roli režie při počítání 3D obrazu a jeho úprava do podoby vhodné pro displej headsetu a zde se zase můžeme ptát, co na sebe vezme přímo hardware headsetu a co se nechá počítači.





Připravit si prostě musíme počítač s Radeon R9 290 nebo Geforce GTX 970, pokud ne s něčím lepším, a tím to nekončí. Tento počítač bude potřebovat procesor Intel Core i5-4590 nebo lepší a také alespoň 8 GB RAM, což je asi nejmenší problém. Co se týče procesorů AMD, ty Oculus ignoruje, ale vzhledem k doporučenému procesoru Intel můžeme uvažovat spíše o hi-endu z FX generace Vishera. Tedy o rozumném hi-endu v podobě FX-8350, ne o 220W mastodontu FX-9590.

Dále budeme potřebovat nainstalovaný systém Windows, a to Windows 7 s SP1, Windows 8.1 nebo nové Windows 10, dva porty USB 3.0 a jeden HDMI 1.3 nebo novější. Oculus počítá také s podporou Mac OS X a Linuxu, ale ta přijde někdy později, což nebylo upřesněno.

Pak je tu ještě otázka ceny samotného headsetu. Dříve vývojáři říkali, že jej chtějí vytvořit jako cenově dostupný kus hardware a mluvilo se o částce 300 dolarů. Nyní se ale objevily nové informace, které mluví o podstatně vyšší částce, ovšem žádná přesná suma se nikde neobjevila. Vzhledem k poměrně vysokým nárokům na hardware lze opravdu uvažovat o tom, že Oculus nabídne podstatně lepší displej než předchozí vývojářské verze, a to něco bude stát. Firma také musela vyřešit problémy se synchronizací obrazu a snížení zpoždění obrazu, takže není vyloučeno, že pro to využila nějaký speciální hardware podobný tomu, co využívá NVIDIA ve své technologii G-Sync.

V příštím roce se tedy asi přesvědčíme, zda se headsety pro 3D virtuální realitu už konečně prosadí, nebo půjde opět o slepou větev. Nyní to ale už vypadá nadějně, stejně jako s brýlemi pro rozšířenou realitu, které souběžně vyvíjí i Google s Magic Leap a Microsoft (HoloLens). Další naděje vzbuzuje i nový chystaný hardware, tedy nové grafické čipy AMD i NVIDIA a paměti HBM, jež by měly konečně posunout výkon grafických karet o velký kus kupředu. Pak by byly i na dnešní dobu vysoké nároky headsetu Oculus daleko snesitelnější.

Zdroj: Fudzilla
reklama