reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Xbox One S má přetaktované GPU

3.8.2016, Jan Vítek, aktualita
Xbox One S má přetaktované GPU
Microsoft si pro letošní léto připravil revidovanou verzi konzole Xbox One, která dostala označení Xbox One S. Navzdory očekávání nejde pouze o menší a tenčí verzi původní konzole s podporou HDR a 4K TV. Je také rychlejší.
Pochopitelně nejde o zásadní rozdíl, ale přeci jen ani zanedbatelný. Podstatně větší výkon nabídne až konzole, která se chystá pod projektem Scorpio a zde je cílem Microsoftu přinést hardware, který bude schopen renderovat hry v rozlišení 4K při alespoň 30 snímcích za sekundu. Nyní máme na výběr zatím jen mezi starou Xbox One a novou Xbox One S a dle všeho se vyplatí přinejmenším uvažovat o novém modelu, samozřejmě pokud už nevlastníte starší, s nímž jste dosud spokojeni.





Samotný Microsoft se o tom nezmiňuje, ale Xbox One S nabízí více než podporu 4K TV a HDR. Má totiž výše taktované GPU, neboť nově využívá 16nm APU vyrobené v TSMC, které prošlo tzv. die-shrinkem. Mělo by tak jít v podstatě o stejný čip, který je ale díky pokročilejšímu výrobnímu procesu menší, s nižší spotřebou a taková věc také obvykle umožní dosažení vyšších taktů. To se ale netýká samotných procesorových jader Jaguar, pouze GPU architektury GCN.

Xbox One S tak má stále čtyři 1,75GHz jádra Jaguar a GPU s 12 CU (Compute Unit), to však nepracuje na 853 MHz, ale na 914 MHz a navíc byla i zvýšena propustnost systémové paměti ESRAM, a to z 204 na 219 GB/s. Celkový výkon konzole se díky tomu zvedl z 1,31 na 1,4 TFLOPS.





Na serveru Eurogamer se zaměřili na to, jaký reálný dopad tato změna má a dle jejich měření může být docela značný, jak ukazuje jeden z příkladů. Záleží ale na tom, zda je nějaká hra nebo její aktuální scéna náročná spíše na CPU, nebo na GPU. Pokud jde o první případ, pak je výkonnostní rozdíl pochopitelně mizivý, nebo nulový (viz Resident Evil dole) a jiné je to až v případě, kdy Xbox One nestačí výkon GPU. Mírný nárůst lze očekávat v titulech jako Alan Wake's American Nightmare nebo Rise of the Tomb Raider.





Jde tak spíše o to, že Xbox One S dokáže některé hry rozpohybovat na cílových 30 FPS, v čemž má Xbox One problémy. Jinde je to ale stále problém, jako především ve hře Fallout 4, kde má i nová Xbox One S problémy na stejných místech. To ukazuje, proč sám Microsoft neinzeruje novou konzoli jako výkonnější.

Zdroj: Eurogamer.net
reklama