reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

YouTube umožní playback a 60 fps u živých přenosů

22.5.2015, Jan Pánek, aktualita
YouTube umožní playback a 60 fps u živých přenosů
YouTube nepřestává s vylepšeními svého přehrávače a nyní umožňuje živé streamování videa při 60 snímcích za vteřinu, a dokonce přidal možnost opětovného přehrání scén. Jak to bude probíhat v praxi?
Zde je zřejmé, že novinka cílí především na hráče, kteří online zveřejňují průběh hry. Google proto pracuje i s Elgato a Xsplitem, aby zaručil, že bude přístupný software, který hráčům umožní, aby zachytávali svou obrazovku v 60 snímcích za vteřinu.

Vybízí se otázka, zdali se nesníží kvalita videa na úkor snímkovací frekvence, protože už jen pouhé streamování ve Full HD a 60 fps někomu pěkně dokáže zavařit internetové připojení, protože hodnoty pro upload nemusí být dostačující.

Z technologického hlediska YouTube automaticky enkóduje video v HD (720p) a Full HD (1080p) rozlišení se snímkovací frekvencí 60. Když ale máte zařízení nebo prohlížeč, který nepodporuje 60 snímků za vteřinu například nepodporou HTML5, tak se hodnota automaticky sníží na 30 snímků za vteřinu. Samozřejmě nebude chybět možnost si tuto vlastnost upravit manuálně.





Mnohem zajímavější pro někoho může být nová možnost playbacku. Když zmeškáte nějakou scénu, jednoduše si vrátíte video o kousek dříve a vychutnáte si zajímavé okamžiky. Potom ani nemusíte dohánět stream, abyste byli "živě", ale pokud byste tak chtěli učinit, YouTube vám to umožní. Můžete si zrychlit video 1,5x nebo 2x, abyste dohnali živé vysílání.

YouTube zavádí 60 snímků za vteřinu do živých videí poté, co tuto možnost dovolil v klasických videích, o čemž jsme psali zde. Důvodem může být i to, že se dnes objevuje spousta dalších stránek, přes které je možné streamovat videa a takto si YouTube upevňuje svou pozici.

Zdroj: Tom's Hardware
reklama