reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

3DMark přidal do ray tracovaného Port Royal podporu DLSS, pomůže to?

5.2.2019, Jan Vítek, aktualita
3DMark přidal do ray tracovaného Port Royal podporu DLSS, pomůže to?
NVIDIA společně s autory 3DMarku přidala do testu Port Royal vyžadující podporu ray tracingu také možnost využití vyhlazovací technologie DLSS. Pomůže to však výkonu, když omezující může být především výkon jader RT?
DLSS (Deep Learning Super Sampling) známe jako anti-aliasing, který zajišťují jádra Tensor, což je také jejich jediné využití (zatím) v počítačových hrách. Nyní se můžeme podívat, co nám podpora DLSS přinese v testu 3DMark Port Royal oproti technologii TAA (Temporal Anti-Aliasing), a to jak z hlediska výkonu, tak kvality. NVIDIA krom toho vypustila do světa také nové ovladače pro karty GeForce ve verzi Game Ready, které se jednak zaměřují na 3DMark a krom toho jde i o startovní ovladače pro mobilní čipy GeForce RTX. 
 
 
DLSS využívá jádra Tensor k tomu, k čemu byly určeny, čili pro umělou inteligenci. Jde o předem vytrénovanou neuronovou síť, která v obrazu vyhledává ostré a zubaté linie, které pak zjemňuje s využitím okolních pixelů a jejich barvy.  
 
​  
Sami se můžete díky videím přesvědčit o tom, jak na tom DLSS oproti TAA je, ale my se ještě podíváme na výkon, který se však nevztahuje k TAA vs. DLSS. 
 
 
NVIDIA sama dodala benchmarky využívající všechny čtyři desktopové karty řady RTX a dle nich je nárůst výkonu díky DLSS opravdu podstatný a být Port Royal hra, v případě RTX 2070 by to tvořilo rozdíl mezi ještě hratelnými FPS a téměř slideshow. Jenomže nejde o srovnání DLSS a TAA, ale nejprve s DLSS vypnutým a pak s "Port Royal renderovaným v nižším rozlišení, které pak převezme DLSS pro vytvoření snímků v rozlišení výstupu grafické karty". 
 
​  
Po prohlédnutí okolních videí se dá říci, že DLSS vyhlazuje obraz tak, že výsledek je výrazně ostřejší než při využití TAA, ale zda má DLSS právě oproti TAA nějakou výhodu i v navýšení výkonu, to se z těchto testů nedozvíme. Bylo by to logické, když je DLSS prováděn na jádrech Tensor, a lze tak mluvit o ušetření práce jader CUDA. Jenomže ray tracovaná grafika může být spíše omezena výkonem jader RT, čili pak už může být úplně jedno, jestli je antialiasing prováděn na jádrech CUDA nebo Tensor. 
 
 
Pak jsme ještě nakousli téma nových ovladačů. Jde o Nvidia GeForce Game Ready 418.81 WHQL, které jsou optimalizovány právě i pro test 3DMark Port Royal (DLSS) a už oficiálně podporují notebookové verze GeForce RTX 2000. Všechny detaily jsou k dispozici zde (PDF).

Zdroj: UL 


reklama