3DMark přidal do ray tracovaného Port Royal podporu DLSS, pomůže to?

3DMark přidal do ray tracovaného Port Royal podporu DLSS, pomůže to?
, , aktualita
NVIDIA společně s autory 3DMarku přidala do testu Port Royal vyžadující podporu ray tracingu také možnost využití vyhlazovací technologie DLSS. Pomůže to však výkonu, když omezující může být především výkon jader RT?
K oblíbeným
reklama
DLSS (Deep Learning Super Sampling) známe jako anti-aliasing, který zajišťují jádra Tensor, což je také jejich jediné využití (zatím) v počítačových hrách. Nyní se můžeme podívat, co nám podpora DLSS přinese v testu 3DMark Port Royal oproti technologii TAA (Temporal Anti-Aliasing), a to jak z hlediska výkonu, tak kvality. NVIDIA krom toho vypustila do světa také nové ovladače pro karty GeForce ve verzi Game Ready, které se jednak zaměřují na 3DMark a krom toho jde i o startovní ovladače pro mobilní čipy GeForce RTX. 
 
 
DLSS využívá jádra Tensor k tomu, k čemu byly určeny, čili pro umělou inteligenci. Jde o předem vytrénovanou neuronovou síť, která v obrazu vyhledává ostré a zubaté linie, které pak zjemňuje s využitím okolních pixelů a jejich barvy.  
 
​  
Sami se můžete díky videím přesvědčit o tom, jak na tom DLSS oproti TAA je, ale my se ještě podíváme na výkon, který se však nevztahuje k TAA vs. DLSS. 
 
 
NVIDIA sama dodala benchmarky využívající všechny čtyři desktopové karty řady RTX a dle nich je nárůst výkonu díky DLSS opravdu podstatný a být Port Royal hra, v případě RTX 2070 by to tvořilo rozdíl mezi ještě hratelnými FPS a téměř slideshow. Jenomže nejde o srovnání DLSS a TAA, ale nejprve s DLSS vypnutým a pak s "Port Royal renderovaným v nižším rozlišení, které pak převezme DLSS pro vytvoření snímků v rozlišení výstupu grafické karty". 
 
​  
Po prohlédnutí okolních videí se dá říci, že DLSS vyhlazuje obraz tak, že výsledek je výrazně ostřejší než při využití TAA, ale zda má DLSS právě oproti TAA nějakou výhodu i v navýšení výkonu, to se z těchto testů nedozvíme. Bylo by to logické, když je DLSS prováděn na jádrech Tensor, a lze tak mluvit o ušetření práce jader CUDA. Jenomže ray tracovaná grafika může být spíše omezena výkonem jader RT, čili pak už může být úplně jedno, jestli je antialiasing prováděn na jádrech CUDA nebo Tensor. 
 
 
Pak jsme ještě nakousli téma nových ovladačů. Jde o Nvidia GeForce Game Ready 418.81 WHQL, které jsou optimalizovány právě i pro test 3DMark Port Royal (DLSS) a už oficiálně podporují notebookové verze GeForce RTX 2000. Všechny detaily jsou k dispozici zde (PDF).

Zdroj: UL 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Facebook sleduje uploadované fotky přes IPTC tagy Facebook sleduje uploadované fotky přes IPTC tagy
Kauzy ohledně sledování uživatelů ve spojitosti s Facebookem neutuchají a možná se začne opět mluvit o jedné z těch, o kterých se už mluvilo i v minulosti. Facebook totiž sleduje fotografie uživatelů pomocí IPTC tagů, což může být zneužito k dalším účelům.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
NVIDIA začala vyvíjet RTX před deseti lety, vidí v ní budoucnost NVIDIA začala vyvíjet RTX před deseti lety, vidí v ní budoucnost
Tony Tamasi z NVIDIE se rozmluvil o tom, jak celá RTX mašinerie v jeho firmě vůbec vznikla a kde se vzala. Práce na tom všem odstartovaly už před deseti lety a vyústily zatím v jádra RT architektury Turing. 
Včera, aktualita, Jan Vítek11 komentářů
Starship firmy SpaceX bude mít celkem 41 motorů Raptor Starship firmy SpaceX bude mít celkem 41 motorů Raptor
V případě velkých společností zabývajících se letectvím a kosmonautikou není zrovna obvyklé, že se o jejich novinkách dozvídáme z pilných tweetů jejich šéfa. Ale když tak dnes už komunikují i státníci, tak proč ne Elon Musk? 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Nintendo kvůli driftujícímu ukazateli čelí v USA hromadné žalobě Nintendo kvůli driftujícímu ukazateli čelí v USA hromadné žalobě
Uživatelé herních konzolí Nintendo Switch si stěžují na to, že po čase začne driftovat, čili ujíždět ukazatel spojený s ovladačem Joy-Con. A nyní si už jen nestěžují, dali se dohromady a podali hromadnou žalobu. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
AMD Flute spatřen v UserBenchmark, o co jde? AMD Flute spatřen v UserBenchmark, o co jde?
V databázi výsledků testů UserBenchmark byl spatřen jistý inženýrský vzorek produktu AMD s kódovým označením Flute. Je jasné, že půjde o SoC, a to velice moderní a založené na architektuře Zen 2. 
Včera, aktualita, Jan Vítek