Akcie restaurace vylezly o 50 %, kryptoměny se budou těžit pojídáním burgerů
3.1.2018, Milan Šurkala, aktualita

V USA budou lidé těžit kryptoměny dokonce už i pojídáním hamburgerů. Společnost Chanticleer Holdings Inc., která má pod sebou několik řetězců restaurací, totiž oznámila věrnostní program v podobě vlastní kryptoměny.
Kryptoměny dnes hýbou světem a jak se do nich někdo vrtne, hned je velký poprask. Tak se nyní stalo v USA, kde společnost Chanticleer Holdings Inc., jež má pod sebou několik řetězců restaurací (např. American Burger Company, BGR – Burgers Grilled Right, Little Big Burger, Just Fresh, Hooters), oznámila, že zavede věrnostní program v podobě vlastní kryptoměny Mobivity Merit. Tu budou zákazníci vydělávat pojídáním hamburgerů a jiných jídel. Na oznámení okamžitě zareagoval i trh s akciemi, kdy hodnota akcií společnosti vyskočila z 2,55 USD na 4,30 USD, na chvíli dokonce až téměř na 5 USD, přičemž se nyní ustálila někde okolo 3,75 USD za akcii.

Hongreddotbrewhouse [CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], přes Wikimedia Commons
Restaurace využijí platformu MobivityMind, kdy za každé jídlo dostane zákazník určitý obnos kryptoměny Mobivity Merit. Tuto kryptoměny pak může využít ve kterékoli restauraci spadající pod Chanticleer. Zatímco každá značka bude mít informace o transakcích s daným zákazníkem, blockchain bude obsahovat transakce se všemi značkami společnosti Chanticleer. Od nové technologie si restaurace slibují také větší bezpečnost a soukromí osobních dat zákazníků. Nebylo však zatím specifikováno, jak přesně se vlastně blockchain bude budovat a spravovat. S novým programem se začne v polovině roku 2018, přičemž plošně bude zaveden až ke konci roku.
Zdroj: globenewswire.com