www.svethardware.cz
>
>
>
>

AMD omylem odhalilo funkci Radeon Boost pro nové ovladače

AMD omylem odhalilo funkci Radeon Boost pro nové ovladače
, , aktualita
V poznámkách k prezentaci firmy AMD se objevilo potvrzení, že se jednak pracuje na funkci Integer Scaling, čili nevyhlazovaného škálování obrazvu a vedle toho tu máme také jistou novinku s označením Radeon Boost. 
K oblíbeným
reklama
AMD tak informaci o Integer Scaling a Radeon Boost zveřejnilo jen nechtěně v rámci své nové prezentace. Zatím neznáme veškeré podrobnosti, jakož i to, kterých karet a GPU se nové funkce budou týkat. Ostatně právě Integer Scaling pro nevyhlazované škálování obrazu bylo v případě Intelu a NVIDIE omezeno pouze na nejnovější generace GPU, ačkoliv jde o funkci, kterou typicky využívají milovníci velice starých her. 
 
 
Integer Scaling je navržena k tomu, aby staré hry vypadaly tak, jak vypadat mají, ovšem na monitorech s jemným rozlišením. Má za úkol například z rozlišení 320 x 240 vytvořit 640 x 480 či 960 x 720, aniž by byl obraz jakkoliv vyhlazován. Na monitoru se tak prostě a jednoduše jeden pixel zvětší na čtyři nebo devět. 
 
 
Ovšem co se týče funkce Radeon Boost s podtitulem Turbocharge Your Game, z toho lze jen těžko určit, o co půjde. Respektive půjde samozřejmě nejspíše o zvýšení výkonu, ale jak toho chce AMD dosáhnout, to se teprve uvidí. 
 
Můžeme ovšem spekulovat, že Radeon Boost bude založen na technologii HiAlgo Boost, kterou AMD získalo před třemi lety i s firmou HiAlgo. Ostatně už stačilo implementovat jinou její technologii coby Radeon Chill. Boost pracuje jednoduše tak, že se snaží při rozpohybované scéně snižovat renderovací rozlišení a zvyšovat plynulost (FPS) a naopak. Čili jde jako obvykle o něco za něco. 
 
Od Tom's Hardware se zase dozvídáme, že Integer Scaling by měl fungovat na všech GPU AMD Radeon od série 7000 s GCN, a to pod DirectX 11 i 12 a Vulkanem. To včetně APU, přičemž série RX 5000 by exkluzivně měla mít podporu i pod DirectX 9. 
 
Novou verzi ovladačů Radeon Software Adrenalin 2020 Edition očekáváme ještě v tomto roce a je možné, že AMD je vypustí společně s novými Radeony RX 5500 XT. 
 
Zdroj: Videocardz


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Adobe ukázal novou funkci výměny oblohy ve Photoshopu pomocí AI Adobe ukázal novou funkci výměny oblohy ve Photoshopu pomocí AI
Společnost Adobe připravuje spoustu zajímavých funkcí pro své aplikace. Jednou z nich je i výměna oblohy (Sky Replacement) pomocí systémů umělé inteligence Adobe Sensei. Ta zajistí větší věrohodnost výsledku.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
AMD Navy Flounder: Radeon se 40 CU a 192bitovým rozhraním AMD Navy Flounder: Radeon se 40 CU a 192bitovým rozhraním
Jako Navy Flounder byl už dříve označen čip Navi 22, ale to není tak jednoznačné. Nyní se ale dozvídáme o tom, že Navy Flounder má být v podstatě nástupce Navi 10 s rovněž 40 jednotkami CU. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek10 komentářů
NASA Artemis Plan: kterak na Měsíci přistane první žena a další muž NASA Artemis Plan: kterak na Měsíci přistane první žena a další muž
NASA představila Artemis Plan a konkrétně pak aktualizaci svého programu Artemis zahrnující také Fázi 1, čili plány pro přistání lidí na Měsíci. Mezi nimi už bude i první žena a cílem je rok 2024.  
Dnes, aktualita, Jan Vítek
YouTube vrací lidské kurátory, AI se moc neosvědčila YouTube vrací lidské kurátory, AI se moc neosvědčila
Server YouTube ve zvýšené míře nasadil systémy umělé inteligence, které měly za úkol odstraňovat nenávistný a jinak závadný obsah. Nyní ale couvá a vrací lidské kurátory kvůli vysoké chybovosti AI.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
GeForce RTX 3080 má 19Gb/s paměti, proč ale nejsou ještě rychlejší? GeForce RTX 3080 má 19Gb/s paměti, proč ale nejsou ještě rychlejší?
Igor Wallossek z Igor's Lab se věnuje otázce výběru pamětí pro nové grafické karty GeForce RTX, a to nejen modelu 3080, ale také 3090. Ty se v tomto ohledu totiž moc neliší a hlavní otázka je, proč tu jsou 19Gb/s paměti, kdy v nabídce jsou i 21Gb/s. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek4 komentáře